Марія Самплавська, Intertop: Люди уважно придивляються до брендів, чи немає російських «коренів»

Марія Самплавська, Intertop: Люди уважно придивляються до брендів, чи немає російських «коренів»

08.12.2022 08:30
  1432
Микола Маранчак

Директор з маркетингу Intertop про актуальні та недоречні канали комунікації під час війни, мобільний додаток маркетплейсу та чому сторінка у TikTok зараз на паузі.

Після початку повномасштабного вторгнення російських окупантів, компанія Intertop відновила роботу магазинів на початку березня 2022 року, коли співробітники мережі із західних регіонів звернулися з ініціативою відкритися. Далі поступово відкривали магазини в безпечних регіонах. Наразі мережа налічує 136 магазинів у 27 містах. Chief Marketing Officer Марія Самплавська  в інтерв’ю Webpromo розповіла про актуальні маркетингові інструменти, позиціонування, виклики та власний рецепт, як не вигоріти під час війни. RAU публікує ключові тези.

Про головні виклики у перші дні

По-перше, убезпечити людей. По-друге, врятувати максимальну кількість товару, перевезти його в безпечну зону. Ми перевезли і перемістили товар на Захід, як зробили більшість компаній. Логістичний вузол з Києва, з центру перемістився на захід України.

В рамках антикризових дій призупинили програму лояльності та тільки у липні відновили. Шукали можливість повернути максимально швидко всі кошти за недоставлені замовлення, які довелось відмінити 24 лютого. У квітні-травні повернулися до звичайного функціонування. Стратегія для нас глобально не змінилась, просто ще швидше робили ті кроки, які планували, ― діджитилізуватися в рамках мобільного додатку, максимально спрощувати процеси для клієнтів (повернення коштів, бюрократичні питання, встановлені правилами законодавства).

Про збитки

Великі, враховуючи розбомблені та розграбовані магазини, які знаходилися в окупації. Проте, це втрати з категорії «магазин-обладнання-товар». Головне ― люди. Зараз збираємо статистику збитків. Можливо, в майбутньому можна буде подавати заявку на компенсацію, але вже після перемоги.

Про позиціонування

Перед війною ми провели два дослідження: BHT або Brand Health Tracking та UI/UX ― зручність використання нашого сайту та додатку. Продовжили комунікацію на основі отриманих даних. Зараз оформили магазини за ідеєю «Intertop fashionshop».

Intertop асоціюється частіше зі взуттям, хоча в асортименті представлено багато одягу. Оскільки не всі клієнти про це знають, плануємо краще розвивати маловідомі сегменти: одяг, аксесуари, косметику тощо.

Про актуальні маркетингові інструменти під час війни

Ще важливішим став SMM. Соцмережі стали основним медійним каналом спілкування з людьми. YouTube, який виконує більш іміджеву роль, відійшов на другий план. Призупинили e-mail-розсилку, рекламу. Згодом поповнили рекламні кабінети, щоб «оживити» бізнес у Digital-полі. Провели внутрішнє дослідження про переміщення клієнтів, більшість обрали Київ та західні регіони. Виходячи з цього, питання комунікації, сервісів перевізників стали ключовими.

Клієнт став більш чутливим. Люди уважно придивляються до брендів, чи немає російських «коренів» у бізнесі чи мережі.

Про ключові канали комунікації

Якщо говорити про функціонування бізнесу, продажі та суто комерційну складову, то краще працює Digital. В Intertop найбільшу долю рекламного бюджету займає Digital-реклама різного формату. Також запускали медійну й ТБ-рекламу, розміщували рекламу офлайн. Проте, 70-80% ― це Digital, бо люди споживають інформацію саме в телефоні.

До війни Digital займав меншу долю, зараз вона збільшується. Сьогодні пряма ТВ-реклама, великі події недоречні.

Про ТікТок

ТікТок зараз на паузі. Монетизація соцмережі відключена для України і вона стає не вимірюваною з точки зору інвестицій. Загалом ми готові адаптувати стратегію та майбутнє в SMM: які канали поновити, підключити додаткові соціальні мережі, месенджери.

Я вважаю, ТікТок ― це багато в чому іміджева складова бренду. Ми будемо складати новий план по розвитку ТікТок, тому що більшість людей слідкують за роликами військових, з фронту тощо. Аудиторія в цій соцмережі та її роль змінилися.

Майбутнє ТікТок в Україні поки невідоме, на мою думку. Потрібно слідкувати, як канал зміниться після війни, чи залишиться там минула аудиторія або стане старшою, як зміняться вимоги аудиторії до контенту.

Про мобільний додаток

В додатках майбутнє. Зараз мобільні додатки складають половину об’єму бізнесу e-commerce, тому що люди більше користуються телефонами. Головна умова ― додаток має бути зручним, потрібно обов’язково його удосконалювати.

Тому ми спрощуємо усі процеси для клієнтів. Наприклад, програму лояльності повернули в іншому вигляді ― без SMS і кодів, а просто скануй додаток і списуй бонуси. В планах зробити додаток частиною клієнтського досвіду.

Про те, як не вигоріти під час війни

Потрібно бути самосвідомими. Важливо знайти «віддушину» особисто для себе, розмовляти з близькими, робити те, що подобається. Треба давати відпочинок психічному здоров’ю: гуляти в парку, переключатися, дивитись кіно, або, навпаки, дозволяти собі нічого не робити. І повертаючись до справ, згадувати, яку часто не очевидну користь приносить звичайна і буденна праця.

Читайте також

Intertop відкрив в ТРЦ ПортCity Луцьк магазин у новому форматі (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  1345
Усі новини ринку