Рік експериментів: нові формати, які ритейлери розвивали в 2024 році
На третій рік повномасштабного вторгнення росії в Україну ритейлери продовжували експериментувати з новими форматами, щоб стати ближче до клієнтів, закрити потреби в життєво необхідних товарах та запропонувати їм кращий сервіс.
Епіцентр цьогоріч відкрив і свій перший ТРЦ, і дитячо-розважальний центр, і магазини біля дому. Мережа OKWINE відкрила рестобар, Eva – салон краси, мережа Thrash!Траш! запропонувала точку зі скороченим класичним асортиментом і розширеною зоною фуд-корта, а компанія Varus запустила унікальний затишний формат – Varus Home. RAU зробила огляд найцікавіших форматів, які ритейлери розвивали в 2024 році.
Епіцентр відкрив свій перший ТРЦ з орендними площами
У вересні відкрився ТРЦ Епіцентр у Чабанах за адресою: Одеське шосе, 8. Раніше тут працював гіпермаркет мережі Нова Лінія. Загальна площа двоповерхового ТРЦ склала понад 96 000 кв. м. І з осені працює перша черга з усіма торговими форматами мережі Епіцентр: Food Market і Садовий центр із власним озером та штучним водоспадом просто неба, магазин Intersport, аптека, відділення банку, Мультисервіс, відділ побутових товарів, парфумерно-косметичний бутік Mon Cheri, зоомагазин Lapki, Automall та вже звичні для мережі відділи з широким асортиментом товарів для будівництва, ремонту та оздоблення осель, дитячий магазин E.Pic, Галереї Деко, Центр Меблів, Студія світла, Центр техніки ЦЕ ТЕ, товари для відпочинку All4Rest, Кераміка центр та інші.
Мережа Papashon Kids відкрила ДРЦ у новому форматі в столиці
14 грудня 2024 року для гостей та мешканців столиці в ТРЦ Gulliver свої двері відкрив дитячо-розважальний центр Papashon Kids площею понад 2500 кв. м. Цей парк суттєво відрізняється від наявних в мережі. Концепція включає зону 4Kids, в якій представлено атракціони для малят віком від 1 до 5 років, є батутна арена, ніндзя-парк, зона тюбінга, ігровий лабіринт з новітньою конусною гіркою, єдиною в Європі, ще є смуга перешкод, зона Play Station та зона аквагриму.
Усі атракціони привезені з-за кордону, а ось більшість меблів в просторі від харківського виробника. ДРЦ так влаштований, що посередині розташована зона кафе. Це доволі зручно, бо батькам відкривається гарний огляд всіх атракціонів. Кольори інтер’єру яскраві та модернові, але при цьому дуже комфортні для сприйняття.
Фаст-фуд з демократичними цінами Gabar від співзасновника Галя Балувана
Співвласник мережі Галя Балувана в Україні та власник Multi Cook за кордоном Володимир Матвійчук тогоріч в червні запустив унікальний формат – Gabar. Це фаст-фуд, але без кухні, з корисними стравами на будь-який смак, демократичними цінами та видачею за 5-7 хвилин. Заклади вже відкрились у Луцьку та області, Тернополі, Хмельницькому, Черкасах та області, Одесі, Вінниці, Рівному та Києві. Також планують відкриття закладів у США, Канаді та Європі. Тут хочуть створити меню на понад 200 позицій від бограча та борщу до пасти, піци, морозива і тістечок. І наразі тестують, щоб всі позиції видавати швидко, вкладаючись в 5-7 хвилин.
Епіцентр запустив власну мережу парків розваг Epiland
Улітку 2024 року Епіцентр запустив власну мережу парків розваг для дітей Epiland. Перший в дизайн-концепції «Планета Пандора» запрацював у столиці на вул. Полярній, 20 Д. Площа парку 3000 кв. м, а основний акцент зроблено на розваги для дітей віком до 12 років та проведенні ексклюзивних дитячих днів народжень. У літній період тут приймали близько 32 000 відвідувачів, хоча в бізнес-моделі враховували песимістичний сценарій з відвідуваністю близько 20 000 осіб на місяць. А щомісяця відвідуваність зростає на понад 15%.
Також наразі готуються до відкриття телепорту №2 «Чарівний Ліс» у ТРЦ в Чабанах. Це буде сучасний парк розваг площею понад 5000 кв. м.
Мережа Thrash!Траш! відкрила маркет нового формату «EatUp»
Цьогоріч мережа Thrash!Траш! відкрила в Бучі перший маркет в новому форматі «EatUp». Це територія зі скороченим класичним асортиментом і розширеною зоною фуд-корту. На площі 200 кв. м розмістився асортимент необхідних продуктів, піци та випічки, готових страв, кави та коктейлів. Також у новому форматі тепер можна знайти порційне морозиво, фреші та цікаві десерти. Є і спеціальний асортимент для гурманів: екзотичні фрукти, сири з трюфелем та цілий стелаж азійських продуктів для любителів гостренького.
Унікальний затишний формат – Varus Home
Мережа Varus цьогоріч розвивала унікальний формат – Varus Home. Це не просто супермаркет, а затишний простір, де кожен покупець відчує комфорт і зручність. Основна мета концепту – «Як вдома» – створити домашню, теплу та невимушену атмосферу. Інтер’єр магазинів поєднує стильний дизайн і домашній затишок: тепле освітлення, плетені кошики для хліба та інші декоративні елементи створюють приємну атмосферу для покупок.
І в 2024 році мережа відкрила чотири супермаркети нового формату:
- У Білогородці за адресою вул. Саєнко, 11/1.
- В Одесі на вул. Спрейса, 2, ЖК Artville, на вулиці Дача Ковалевського, 91 та на вулиці Марсельська, 46/4.
- У Кривому Розі за адресою: вул. Симона Петлюри, 1.
Мережа ОККО запустила новий формат – ОККО Drive
У 2024 році мережа ОККО розгорнула новий сервіс видачі готових страв на своїх АЗК – ОККО Drive. Тепер водіям, щоб замовити їжу та напої з асортименту кафе, не треба виходити з автомобіля. Ідея з’явилася ще до війни. Тестовий ОККО Drive було відкрито на АЗК у Львові по вул. Личаківській у 2021 році, і на ньому було відпрацьовано всі процеси та проаналізований попит клієнтів на цей сервіс. Наразі ОККО Drive вже працює на АЗК у Львові по вул. Науковій, 2 та на проспекті В’ячеслава Чорновола, 14, а ще у селі Гаї-Гречинські по вул. Львівській, 9.
На черзі ще сім ОККО Drive на АЗК у Львові. Попередні інвестиції у відкриття у доопрацьованому і оновленому форматі на рівні $1,8 млн. Про це йдеться на сайті компанії.
Мережа Аптека 9-1-1 запустила мобільний аптечний пункт
Проєкт мобільних аптечних пунктів Аптека 9-1-1 – це насамперед соціальна місія, спрямована на підтримку населення у складних умовах військового стану. Адже забезпечення доступу до ліків у віддалених та прифронтових районах – це критично важлива допомога. Від початку 2024 року два мобільні пункти Аптека 9-1-1 курсують віддаленими селищами та прифронтовими територіями Харківщини. А в серпні і в Херсонській області запрацював перший у регіоні мобільний аптечний пункт мережі Аптека 9-1-1.
Запуск мобільних аптечних пунктів став можливим завдяки Міністерству охорони здоров’я, Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та служб на територіях, а також військовим адміністраціям Харківської та Херсонської областей.
Not Only Wine restobar – новий амбітний проєкт від OKWINE та Wine Hunters
У травні мережа OKWINE у партнерстві з імпортером-дистриб’ютором Wine Hunters відкрили рестобар вишуканих смаків Not Only Wine. Ідея створення нового формату виникла через інтерес аудиторії, бо нині люди все більше шукають нових вражень та готові розширювати свої гастрономічні уявлення. А концепція закладу розкривається через назву «Not Only Wine» – це про вино, до вина і не тільки, абревіатура NOW – це про те, що не варто відкладати на потім унікальний досвід, який можна отримати тут і зараз. Другий заклад планується відкрити в 2025 році в столиці.
Епіцентр розгорнув нову мережу магазинів біля дому Епіцентр Express
Тогоріч компанія Епіцентр почала великий експеримент з гібридним форматом, щоб зайти ближче до споживача. Так, у березні 2024 року запрацювали магазини Express. Це точки площею 200-300 кв. м з доволі широким асортиментом товарів, які нагадують одночасно маленький формат торгівлі DIY або велику точку видачі. Сам ритейлер позиціонує нову мережу як супермаркет біля дому, де можна замовити додатково всі товари, представлені в асортименті Епіцентр, а також отримати всі покупки з сайту.
Станом на грудень на сайті компанії вказано, що вже працює 58 точок. У той час як в квітні їх було всього шість.
Мережа WOG відкрила перший АЗК у новому city-форматі
У липні в столиці мережа WOG відкрила АЗК у концептуально новому city-форматі. Це перший міський автозаправний комплекс, побудований компанією з нуля під час повномасштабної війни. Він знаходиться за адресою: вул. Іллєнка, 50 А. Для зручності водіїв на новому АЗК встановлені інтегровані паливороздавальні колонки з різними видами пального та автогазу, де одночасно може заправлятися 12 авто. Є швидкісна зарядна станція Kostad unity 60, загальною потужністю 60 кВт, яка розрахована на зарядку двох електрокарів із конекторами Shademo, CCS2 та Type2, а також має перехідник для зарядки авто з портом швидкого заряджання GBT/dc.
Eva Beauty із салоном краси у столичному ТРЦ Respublika Park
Лінія магазинів Eva – беззаперечний лідер сегменту drogerie в Україні. Але мережа вже давно переросла сегмент побутової хімії, косметики та дрібниць для дому. Декілька років тому компанія почала сміливо експериментувати з форматами, відкриваючи магазини, де основний акцент робиться вже не на хімії та товарах для дому, а саме на косметиці – достатньо згадати концепт-шопи «Жіноча сила». Наприкінці минулого року ритейлер пішов ще далі, відкривши перший магазин Eva Beauty у Києві у ТРЦ Respublika Park площею напод 600 кв. м, де майже весь асортимент представлений різноманітною косметикою, засобами для догляду, приладами для краси тощо. А наприкінці весни ритейлер відкрив тут перший Beauty Salon Eva площею 26 кв. м.
Перукарська зона розрахована на обслуговування одразу двох клієнтів, а доступні послуги жіночої, чоловічої та дитячої стрижки, фарбування, укладання та догляду.
Мережа аптек Подорожник відкрила мобільну аптеку на Рівненщині
Улітку мережа Подорожник запустила першу мобільну аптеку на Рівненщині. У цьому регіоні це перший аптечний пункт, який обслуговує 45 віддалених населених пунктів. Основна мета ініціативи – покращити доступ до необхідних медикаментів людей у селі та забезпечити високоякісне обслуговування. Аптечний пункт оснащений всіма базовими речами для того, щоб здійснювати відпуск лікарських засобів згідно чинного законодавства України. Жителі віддалених сіл Рівненської області зможуть отримувати все необхідне за державною програмою «Доступні ліки». Для цього аптека оснащена мобільним інтернетом Starlink. Крім того, у асортименті також усі препарати відповідно до потреб людей, а також біологічно активні добавки (БАД), засоби гігієни й догляду та інше.