Робота мрії: топ-10 роботодавців у рітейлі України за версією рекрутингової компанії GRC
Сільпо, АТБ, Eldorado, Фокстрот, Rozetka, Metro Cash&Carry Ukraine та інші увійшли до списку кращих роботодавців в українській торгівлі за версією міжнародного кадрового порталу grc.ua (колишній HeadHunter.ua).
Цей матеріал також доступний російською мовою
В ході дослідження «Рейтинг роботодавців України», яке проводилося з вересня 2019 року по лютий 2020-го, здобувачі розповідали, якими критеріями керуються при виборі роботи, які галузі вважають привабливими, і в яких компаніях хотіли б працювати. Фахівці рекрутингового порталу grc (раніше HeadHunter Україна, hh.ua) провели анкетування серед 844 і 2631 респондентів (у 1-й і 2-й хвилях відповідно), а також врахували думку експертів ринку праці.
«Рейтинг роботодавців України» покликаний дати компаніям орієнтири для пошуку оптимального методу залучення й утримання цінних співробітників.
За результатами дослідження сформували загальний топ-20 роботодавців України, а також рейтинги по регіонах і сферах діяльності. Всі списки подані в алфавітному порядку. RAU представляє кращих роботодавців у рітейлі, а повний список можна переглянути за посиланням.
Топ-20 кращих в Україні
В основному рейтингу “Топ-20 кращих роботодавців 2019-20” представники рітейлу та логістики займають гідне місце. Серед 450-ти з гаком компаній з 19-ти галузей економіки до двадцятки кращих потрапили АТБ, Eldorado, McDonald’s Ukraine, Нова пошта, Olx, Сільпо.
Примітно, що цільова аудиторія дослідження – студенти ат молоді фахівці з трудовим досвідом до двох років і кандидати з досвідом роботи від трьох років – хочуть працювати в торгівлі, хоча ще не так давно ця сфера була не надто престижною для молоді.
Кращі в галузі та по регіонах
Якщо брати тільки сферу рітейлу, то в десятці кращих компаній України виявилися Adidas Україна, Алло, АТБ-маркет, Ашан Україна, Eldorado, Metro Cash & Carry Україна, Rozetka, Сільпо, Fozzy Group, Цитрус. Як бачимо, половина бажаних для шукачів рітейлерів припадає на FMCG-сектор. Ще чотири доводиться на сферу торгівлі електронікою та побутовою технікою. Причому якщо в FMCG-рітейлі та fashion-індустрії люди хочуть працювати з міжнародними брендами, то в сфері торгівлі гаджетами та технікою панує український роботодавець.
У регіональному розрізі складається також вельми цікава картина. Так, в столиці пріоритет за Eldorado, на сході країни «рулить» АТБ, на півдні з АТБ конкурує за персонал Сільпо. І тільки в західному регіоні України замість АТБ персонал вибирає між Сільпо й Ашан.
Зате Нова пошта і McDonald’s Ukraine користуються повсюдної популярністю.
Прогнози на завтра
Як відзначають експерти grc, ринок праці зараз опинився в подвійній ситуації. З одного боку, є всі підстави очікувати, що він знову стане “ринком роботодавця”. Дефіцит кваліфікованих кадрів, війна за таланти та пов’язане з нею зростання зарплат і активне впровадження нематеріальних програм мотивації – все те, що спостерігалося протягом останніх кількох років – може відійти в минуле. По крайней мере, тимчасово.
Коронакриза призвела до скорочення кількості вакансій (нехай навіть і тимчасового), збільшення попиту на нову роботу з боку здобувачів і зростання конкуренції серед них.
Але, з іншого боку, бізнесу зараз життєво необхідно згуртувати навколо себе високоефективну команду, яка здатна генерувати прибуток. При цьому проблеми «докарантінного» ринку праці нікуди не поділися. Як і раніше, є сильними міграційні настрої, досить висока мобільність здобувачів у питаннях зміни роботи, має місце непопулярність цілих галузей і професій серед певних категорій здобувачів.
Зараз фахівці більш чутливі до дій роботодавців, як нинішніх, так і майбутніх. Те, що вчора залишилася б непоміченим, зараз може стати вирішальним при ухваленні рішення про роботу. І то, як в нинішніх умовах компанія реагує на потреби та проблеми своїх співробітників і суспільства в цілому, як підтримує колектив, як дбає про здоров’я та безпеку працівників і як комунікує, визначить: чи опиниться ця компанія на «кадрової дієті» в найближчому майбутньому або ні.
Довідка. grc.ua (в минулому HeadHunter Україна, hh.ua) – один з перших міжнародних кадрових порталів країни, який був створений ще у 2004 році. У 2019-му компанія почала трансформацію бренду та ренеймінг. У квітні 2020-го відбулося остаточне перейменування й перехід на домен grc.ua.
Читайте також –
Кадровий переворот: як українські рітейлери змінюють HR-політику через карантин і кризу