Більше, ніж листоноші: навіщо Нова пошта власна платіжна система

Більше, ніж листоноші: навіщо Нова пошта власна платіжна система

22.01.2019 04:00
  1255
Ukrainian Retail Association

Лідер українського ринку експрес-доставки і найбільший приватний поштовий оператор країни продовжує освоювати нові ніші. У чому унікальність платіжної системи NovaPay і чому вибрали її, а не перевірені рішення.

Цей текст доступний також російською мовою

Про те, як вплинула на роботу відділень Нова пошта власна платіжна система розповів портал AIN.UA З кінця вересня 2018 року всі 2700 відділень оператора почали працювати на новому програмному забезпеченні NovaPay. Це власна платіжна система, яку розробила і впровадила компанія Пост Фінанс, що входить до групи компаній Нова Пошта. Генеральний директор Пост Фінанс Андрій Кривошапко розповів про те, як фінансова компанія створила IT-продукт, що змінилося в обслуговуванні, чим викликана необхідність розробки власної платіжної системи.

Навіщо своя платіжна система

Кожна третя посилка, відправлена ​​через Нова пошта, оплачується у відділенні після огляду. З 2014 року компанія Пост Фінанс працювала на сторонніх платіжних системах. Але попит на фінансові послуги постійно зростав – приблизно на 40% в рік. І було ясно, що потрібно створювати власну платіжну систему, тому що ніхто з підрядників на українському ринку не зміг би забезпечити зростаючі потреби компанії в швидкості і якості проведення операцій, в гнучкості і оперативності адаптації під нові сервіси та продукти.

Ще одна причина – проблеми в роботі систем. Щомісяця близько 10% робочого часу стороння платіжна система не працювала (наприклад, через невдале оновлення).

Регулярно з’являлися помилки в оновленнях, які вимагали оперативних доопрацювань і ми ніяк не могли вплинути на швидкість їх усунення, або стикалися з внутрішніми труднощами в системі на стороні розробника. Природно, що це не влаштовувало і клієнтів, і нас.

Крім того, за даними НБУ за 2018 рік компанія Пост Фінанс займає перше місце серед небанківських організацій з грошових переказів з часткою 45%. З огляду на наші обсяги, ми зобов’язані мінімізувати ризики роботи з підрядниками. Наприклад, Нацбанк може відкликати ліцензію у сторонньої компанії-провайдера в будь-який час, і ми не в змозі на це вплинути або це передбачити.

Чому робили самі

На розробку і впровадження власної платіжної системи компанії Пост Фінанс знадобився рік. У вересні 2018 року всі відділення компанії Нова пошта поали працювати на NovaPay. У її реалізації не брали участь сторонні IT-компанії. На це було кілька причин:

  • Ми не хочемо залежати від сторонніх компаній або команд, тому всі процеси зробили всередині. Нам потрібно постійно розвиватися і давати клієнтам нові можливості і сервіси, а це вимагає оперативної реакції і впровадження;
  • Мінімізувати ризики в роботі з підрядниками;
  • Посилити компетенції власної компанії для нових розробок (вище швидкість реакції на зовнішні чинники ринку, внутрішні потреби та ін.)

В результаті, всі процеси – від задуму до успішного впровадження – були виконані фахівцями Пост Фінанс. NovaPay – більш надійна, адаптивна і керована, ніж інші системи, які існують на ринку і ті, з якими ми працювали.

Які завдання вирішує NovaPay

Власна платіжна система дозволила нам обслуговувати клієнтів швидше – майже в два рази – і автоматизувати велику частину операцій за рахунок застосування сучасних технологій. Вони значно відрізняються від тих, що були розроблені 3-5 років тому. NovaPay дозволяє нам гарантувати безпеку операції, контролювати відповідність усім вимогам законодавства та фінансового моніторингу.

Нове ПЗ має правильну архітектуру і розроблено спеціально під процеси компанії Нова пошта, тому нам вдалося збільшити швидкість проведення транзакцій і оптимізувати наші операційні витрати.

Тепер на обробку однієї транзакції йде в середньому 23 секунди. Це в два рази швидше, ніж було. В середньому по Україні ми вже обробляємо до 2000 фіноперацій в хвилину.

Приблизно стільки ж транзакцій проводить, наприклад, великий банк або велика роздрібна торговельна мережа в свої пікові години. Але хочемо в 2019 році збільшити цей показник до 3000 транзакцій в хвилину.

NovaPay – це платіжна система, яка хоч і розроблена для компанії Нова пошта, але ми плануємо пропонувати свої послуги ринку України для e-commerce. А це додаткове джерело заробітку для компанії.

Читайте також –

Ірина Холод, Нова пошта: Тенденції онлайн-шопінгу в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку