
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


Компанія Audit of Sales провела дослідження, присвячене ефективності роботи найпопулярніших українських мереж товарів для дітей.
Кожна компанія сфери роздрібної торгівлі вкрай зацікавлена в адекватній оцінці ефективності роботи мереж, в тому числі і ті, що продають товари для дітей. Покупці, що залишилися незадоволеними сервісом і наданими послугами, які не знайшли бажаний товар або не отримали достатньої інформації – сильно шкодять іміджу магазину чи мережі.
Більшість рітейлерів зворотний зв’язок від споживачів отримують через: скарги продавцям, коментарі в соціальних мережах, на «гарячу лінію» або через спеціальні форми на сайті і книги в магазинах.
При цьому навіть самий компетентний покупець навряд чи зможе повноцінно проаналізувати роботу продавців в магазині, маркетологів, мерчендайзерів, SMM-фахівця – в соціальних мережах.
Звичайно, найочевидніші і зрозумілі для споживача недоліки – неввічливих або неохайних продавців, відсутність товару, бруд в магазині, невидачу чека і так далі – він помітить і відповідним чином оцінить. Але багато тонкощів, помітних тільки професіоналу, залишиться поза його увагою.
Партнер Асоціації рітейлерів України – дослідницька компанія Audit of Sales – проаналізувала роботу 30 мережевих магазинів товарів для дітей, які працюють в Києві. Щоб уникнути упередженості і отримати об’єктивну картину, для аналізу були обрані по 2 магазини кожного з 15 мережевих операторів, переважно – в різних районах міста. Потім їх робота була скрупульозно проаналізована фахівцями Audit of Sales. RAU публікує скорочені підсумки дослідження ефективності роботи мереж магазинів для дітей.
Для проведення дослідження була обрана технологія «mystery shopping» і «контрольна закупівля» – тобто співробітник компанії виступав в ролі звичайного покупця, але при цьому фіксував усі деталі і нюанси роботи персоналу рітейлера, в тому числі під час повернення товару.
У Audit of Sales розробили детальну «карту аналізу» обраних для дослідження магазинів. Всього вона включає 68 параметрів, що дозволяють детально оцінити роботу відділу продажів в магазинах мережі:
Максимальна оцінка роботи магазину могла скласти 136 балів, а двох магазинів – 272 бали.
Детальний виклад результатів дослідження Audit of Sales зайняв б занадто багато часу, але навіть поверхневий аналіз дозволяє зробити певні висновки. По-перше, в цілому система продажів в магазинах товарів для дітей працює на досить високому рівні.
Всього одна мережа не змогла перевищити планку в 50% можливих балів. Зате всі інші продемонстрували мінімум 60-відсотковий результат, а 14 магазинів набрали 80% балів і вище.
По-друге, незважаючи на це, за деякими критеріями показники незадовільні у всіх без виключення мереж. Так, наприклад, ні в одному магазині потенційним покупцям не запропонували перевірити і протестувати обраний товар. Далі, у лідера за підсумками дослідження – мережі New Life – відсутня можливість зареєструватися на сайті в програмі лояльності. Мережа, яка зайняла друге місце в рейтингу – Kids Republic – цілковиту випустила з виду онлайн-спілкування зі споживачами: аудитори не отримали відповіді на питання ні в соцмережах, ні на сайті. У Planet Toys інші проблеми: непрацююча «гаряча лінія» – за підсумками перевірки мережу за цим критерієм не набрала жодного балу.
Серед всіх перевірених мереж тільки одна МІККІ не надає можливість замовити товар на сайті, відповідно, немає і доставки товару. Всі інші рітейлери впевнено рухаються шляхом мультиканального.
Втім, є й приємні винятки. В обох магазинах мережі Baby Park і одному з двох Na-Na продавці, презентуючи відвідувачеві товар, розповіли про гарантії та умови повернення покупки. У всіх інших перевірених магазинах персонал про таке делікатне питання не поширюватися. Так що, навіть високі оцінки не виключають можливості і далі поліпшувати роботи і підвищувати якість обслуговування клієнтів.
Найбільш проблемною зоною залишається консультація продавця. Ось кілька фактів:
З поверненням продукції у «таємного покупця» майже не було проблем. В поодиноких випадках товар відмовилися прийняти.
Повну версію представленого дослідження або замовити аудит власного магазину можна придбати в Audit of Sales
Читайте також –
https://rau.ua/analytics/toy-story-rynok-igrushek/