Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King

Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King

Сьогодні
  202
Дарія Осіїк

Друга за величиною мережа бургерних у світі, Burger King та її картонні корони стали легендою. Почавши в 1950-х роках, Burger King вже в 1970-х роках стала третьою найбільшою мережею ресторанів швидкого харчування у світі, а зараз налічує близько 20 000 закладів по всьому світу. Як скромна закусочна у Флориді перетворилась на одну з найбільших ресторанних мереж – читайте в матеріалі.

Каліфорнійські мрії

Burger King був започаткований Метью Бернсом та його зятем Кітом Крамером, які прагнули взяти участь у франчайзинговому бізнесі швидкого харчування. У 1952 році Метью запросив Кіта до Каліфорнії, щоб подивитися на успішні бізнес-проєкти, такі як McDonald’s (заснований у 1940-х роках). Повернувшись до рідного міста Кіта, Джексонвілля, штат Флорида, напарники у 1953 році відкрила власний ресторан Insta-Burger King.

Бургери на грилі

Від самого початку в меню Insta-Burger King основна увага приділялася котлетам для бургерів, які не смажились, а готувалися на грилі, що надавало їм характерного димчастого смаку. На початку 1950-х років все було трохи простіше: меню складалося лише з гамбургерів, чізбургерів, кави та фруктових пирогів – і ніщо не коштувало дорожче 18 центів. Як і близько 70 років тому, пиріжки на грилі залишаються основною перевагою Burger King.

Розгалуження

Згодом до Метью та Кіта приєдналися партнери Девід Еджертон та Джеймс Макламор, які відкрили другу філію в Маямі в 1954 році – і, що дуже важливо, спростили назву до Burger King. Озброєні досвідом роботи в ресторанах, Девід і Джеймс увійшли в історію як справжні засновники компанії. Вони вдосконалили бізнес-модель, запровадили Whopper у 1957 році, а в 1959 році викупили компанію у Метью та Кіта. 

Джеймс Макламор на початку 1960-х років

Зміна назви

Оригінальний Insta-Burger King був названий так тому, що в 1953 році Метью і Кіт придбали права на Insta-Broiler: пристрій, який міг смажити котлети для бургерів дуже швидко, без втрати якості. Однак машини Insta-Broiler були схильні до виникнення несправностей, легко заклинювали і сповільнювали обслуговування. Зрозумівши цю проблему, Джеймс створив власний гриль, а слово «Insta» було вилучено з назви бренду.

Представлення Короля

Королівський персонаж Burger King був створений у 1955 році і з’явився як частина вивіски ресторану. Ранні версії логотипу Burger King показували веселого короля, який сидів на бургерному троні, тримаючи в руках великий напій – спочатку сам по собі над рестораном, а пізніше над новою назвою компанії.

Культова страва закладу

Найбільш знаковою позицією меню Burger King є Whopper, який вперше був представлений у 1957 році (більш ніж за 10 років до того, як McDonald’s запустив Біг Мак). Хоча час від часу він може зазнавати сезонних оновлень, базовий дизайн Whopper залишається незмінним з 1950-х років: він складається з яловичої котлети вагою 4 унції (110 г), майонезу, салату, помідорів, маринованих огірків, кетчупу та нарізаної цибулі, все це загорнуте в булочку. Спочатку він продавався всього за 37 центів.

Перша реклама на ТБ

У 1958 році компанія Burger King випустила свою першу телевізійну рекламу на місцевій станції в Маямі, що стало початком довгої історії впливових рекламних роликів і дорогих маркетингових кампаній. На початку 1970-х років компанія використовувала мультиплікаційну версію свого персонажа Кінга, озвучену Алленом Свіфтом, щоб звернутися до дітей. У цій рекламі використовувався слоган «Burger King, де діти – королі».

Битва за назву

Незважаючи на свою федеральну торговельну марку, мережа Burger King зіткнулася з місцевим закладом з такою ж назвою, коли розширювалася в Іллінойсі в 1961 році. Ресторани подали один на одного до суду. Врешті-решт було вирішено, що іллінойський Burger King має право використовувати свою назву в межах свого первісного розташування і що жоден ресторан мережі Burger Kin» не може відкритися в радіусі 20 миль. Згаданий Burger King знаходиться там і сьогодні, а найближчий франчайзинговий ресторан Burger King розташований за 23 милі.

Іллінойський Burger King у 2011 році

Експансія за кордон

У 1963 році Burger King відкрив свій перший заклад за межами США в Кароліні, Пуерто-Рико. Саме тут, абсолютно випадково, був винайдений Whopper Jr. – персонал був змушений використовувати маленькі булочки для приготування бургерів, оскільки булочки розміру Whopper ще не з’явилися, і в результаті народилася класика фаст-фуду. Міжнародна експансія продовжилася з відкриттям у Канаді в 1969 році, Австралії в 1971 році та першим європейським рестораном у Мадриді в 1975 році.

Перехід з рук в руки

За ці роки Burger King багато разів змінював власників. Після першого продажу в 1959 році наступні власники продали мережу компанії Pillsbury Company в 1967 році, яку в свою чергу купила британська компанія Grand Metropolitan в 1989 році. На початку 2000-х років Burger King перейшов до рук інших корпорацій, а в 2014 році об’єднався з канадською мережею Tim Hortons. Обидві мережі продовжують працювати окремо, але використовують прибутки одна одної. Злиття призвело до створення нової материнської компанії Restaurant Brands International (RBI).

Hungry Jack’s

Намагаючись розширитися в Австралії, Burger King зіткнувся з подальшими ускладненнями з авторським правом: його назва вже була зареєстрована в Австралії як торгова марка. Через це австралійські ресторани Burger King отримали назву Hungry Jack’s, на честь засновника франшизи Джека Ковіна. Перший магазин, який досі з гордістю продає Whoppers, відкрився в Перті в 1971 році. Hungry Jack’s є другою за величиною франшизою Burger King у світі, яка налічує близько 400 австралійських закладів.

Нехай буде по-вашому

У 1974 році компанія Burger King запустила свій культовий слоган «Хай буде по-твоєму». Ця надзвичайно успішна кампанія була покликана підкреслити, що, на відміну від McDonald’s, Burger King пристосовує своє меню до вподобань клієнтів: додатковий кетчуп, без корнішонів – все, що завгодно. Існував навіть веселий джингл для цього: «Тримайте маринований огірок, тримайте салат, спеціальні замовлення нас не засмучують». На початку 2000-х слоган був відроджений і мав великий комерційний успіх.

Експансія до Великої Британії

Burger King відкрив свій перший заклад у Великобританії в 1976 році в центрі Лондона. Але широка популярність до закладу в Британії прийшла в 1989 році, коли 150 ресторанів Wimpy були перетворені на Burger Kings. До 1994 року по всій країні вже налічувалося 250 ресторанів Burger King, а в 1997 році їхня кількість майже подвоїлася – до 465, після того, як безліч придорожніх ресторанів Little Chef також стали Burger King. 

Burger King в Лондоні на Оксфорд-стріт у 1987 році

Дивовижний магічний Burger King

У 1976 році Burger King замінив свій анімаційний талісман на “чудового чарівного монарха” з рудою бородою в стилі Тюдорів, який правив королівством Burger King і виконував магічні трюки. Його грав Дік Гьонола, а його супутниками були сер Шейк-а-Лот (лицар, який любив молочні коктейлі) та Бургер-штука (велика лялька, схожа на картину з бургером).

Найважливіший прийом їжі за день

Щоб конкурувати з асортиментом сніданків McDonald’s, Burger King запустив власне ранкове меню в 1978 році. Вони були майже ідентичними до 1983 року, коли Burger King представив круасан: круасан з начинкою з сосиски, бекону або шинки, яєць і сиру по-американськи. Ця позиція залишається в меню і сьогодні.

Оригінальний курячий сендвіч

У 1979 році компанія Burger King зробила одну з перших спроб серед великих мереж швидкого харчування орієнтуватися на певну демографічну групу населення (дорослі у віці 18-34 років) і представила лінію спеціальних сендвічів, що не є бургерами. Нові пропозиції з куркою, стейками та рибою збільшили продажі на 15%. Найпопулярнішим сендвічем став «оригінальний курячий сендвіч», який у Великобританії продається під назвою «Королівська курка».

Поштовхи для здоров’я

У 1980-х роках Burger King вирішив скористатися підвищеним інтересом до здорового харчування, відкривши салатні бари та легкі страви. На початку 2000-х з’явився низьковуглеводний бургер Whopper, з якого було вилучено класичну булочку для бургерів. Замовити бургер без булочки можна і зараз.

Конкуренція з McDonald’s

У 1981 році у віці чотирьох років майбутня зірка серіалів Сара Мішель Геллар (відома як Баффі, винищувачка вампірів) знялася в рекламі Burger King, в якій стверджувала, що бургери McDonald’s на 20% менші за бургери Burger King. Оскільки це був перший випадок, коли компанія швидкого харчування прямо назвала свого конкурента в рекламі, McDonald’s подав до суду. Геллар, якій на момент позову було п’ять років, пізніше згадувала, що за контрактом їй заборонили їсти в McDonald’s – вона навіть не могла піти на дні народження друзів у McDonald’s.

Сервірування столів

У 1992 році Burger King запровадив обслуговування столиків під час обіду. Клієнти могли перекусити безкоштовним попкорном, поки чекали, що персонал принесе їм обідні кошики, що містили бургер, сендвіч зі стейком, куряче філе або смажені креветки, а також картоплю фрі або запечену картоплю і салат з капусти. Але сервірування столів виявилося неуспішним і було скасовано за два роки.

Моторошний король

У 2004 році працівник рекламної фірми Burger King знайшов величезну порожнисту голову 1970-х років епохи Marvelous Magical Burger King, виставлену на продаж на eBay. Голова була куплена, відреставрована і використана в новій рекламній кампанії, в якій актор з цією гігантською головою з’являвся в сюрреалістичних ситуаціях – наприклад, з’являвся, щоб запропонувати круасан чоловікові, який спав у ліжку. Реклама стала вірусною.

Невдала картопля фрі

Помітний провал для Burger King стався у 2013 році, коли компанія запустила Satisfries – хвилясті картопляні палички, смажені у фритюрі – ця форма була розроблена таким чином, щоб вбирати менше олії. Картопля Satisfries містили приблизно на 20% менше калорій, ніж звичайна картопля фрі Burger King, але виявилися непопулярними серед клієнтів. Як наслідок, від неї швидко відмовилися.

Хот-дог-флоп

У 2016 році компанія Burger King оголосила про вихід на ринок хот-догів. Класичний хот-дог Whopper Dog (який мав стати «хот-догом Whopper»), доступний у США протягом короткого періоду часу, був доповнений гірчицею, кетчупом, приправами та цибулею, тоді як хот-дог Chili Cheese мав ті ж самі начинки з додаванням сиру Чеддер та перцю чилі. Подібно до відомої невдалої спроби McDonald’s запустити McHotDog у 1990-х і на початку 2010-х років, невдача спідкала й Burger King, що ще раз довело, що ринок хот-догів залишається невловимим для мереж швидкого харчування.

Дивні комбінації

Свого часу Burger King експериментував з деякими ексцентричними позиціями меню. Серед найяскравіших прикладів – морозиво з беконом у 2012 році, Whopperrito 2016 року (бургер у буріто) та Sprout Surprise 2010 року (бургер, який подають лише у Великій Британії, з брюссельською капустою). У травні 2022 року німецька мережа Burger King запустила меню для вагітних, яке включало бургери з начинкою з ванільного морозива та оливок, пирога та яловичини, а також варіант з каррі-ковбасою та смаженим оселедцем. Однак меню було надзвичайно обмеженим і пропонувалося лише на День матері у вибраних берлінських ресторанах.

Одноцентовий Whopper

Для просування свого мобільного додатку в США компанія Burger King у 2018 році провела зухвалу дев’ятиденну кампанію, яка, використовуючи дані про місцезнаходження, пропонувала клієнтам у ресторанах McDonald’s можливість купити Whopper всього за один цент, якщо вони зможуть дістатися до Burger King протягом години. Додаток Burger King завантажили понад 1,5 мільйона разів і він став додатком номер один в магазинах Apple та Google Play.

Їжте як Енді

У лютому 2019 року компанія Burger King отримала права на відеозапис, на якому Енді Воргол їсть Whopper у 1982 році, і використала його в рекламі Суперкубка з хештегом #EatLikeAndy. Американські клієнти, які замовляли того дня через DoorDash, могли обрати «Таємничу коробку Енді Воргола», що включала пластикову пляшку кетчупу та платинову перуку Енді Воргола.

The Impossible Whopper

Burger King увійшов в історію, представивши повністю рослинний Impossible Whopper у серпні 2019 року, ставши лідером серед веганських фаст-фудів, що копіюють рецептуру. Завдяки використанню соєвої котлети зі штучної яловичини від Impossible Foods, Impossible Whopper став дуже успішним, хоча дехто критикує той факт, що його все ще готують на тому ж грилі, що й м’ясні котлети.

Ознаки часу

Першим логотипом Burger King було просте півсонце. У 1955 році він змінився на малюнок короля, що сидить на бургері, а в 1969 році став назвою компанії, затиснутою між двома половинками булочки. Цей логотип залишався приблизно незмінним до 1999 року, коли він був перероблений: половинки булочки були встановлені під кутом і оточені синім колом. У 2021 році Burger King повернувся до свого дизайну 1969-99 років.

Транформація логотипу Burger King з 1953 по 2021 роки

Логотип Burger King зараз

Пожиттєві безкоштовні whoppers

Подібно до Золотої картки McDonald’s та Чорної картки Nando’s, Burger King має власну Королівську картку, яка надає довічне безкоштовне харчування дуже особливим друзям франшизи. За повідомленнями, лише 12 людей володіють такою карткою, тому цей квиток до нескінченних Whoppers є справді ексклюзивним – серед тих, хто її отримав, – Роберт Дауні-молодший, Х’ю Лорі та Джордж Лукас.

Стильне соціальне дистанціювання

У травні 2020 року компанія Burger King потрапила в заголовки газет, представивши нові, збільшені версії своїх картонних корон, щоб заохотити соціальне дистанціювання під час пандемії COVID-19. Хоча вони були доступні лише в окремих магазинах у Німеччині, фотографії клієнтів з такими коронами швидко поширилися соціальними мережами.

У майбутнє

Зараз Burger King має додаток, кіоски самообслуговування, веганські бургери та багато іншого – і все ще здатний викликати ажіотаж. На початку літа 2024 року мережа вступила у так звану війну за цінність фаст-фуду, оголосивши, що запускає власну пропозицію харчування (випередивши конкурента McDonald’s). Як повідомляється, комплексний обід «Твій шлях» вартістю $5 включатиме вибір одного з трьох сендвічів, а також нагетси, картоплю фрі та напій.

Джерело – uk.style.yahoo.com


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку