Зникла грамота: у інтернет-магазину Cactus викрали базу клієнтів, збитки – мільйон гривень
У липні частина клієнтів інтернет-магазину Cactus замість товарів отримали звістку про те, що їхні гроші пішли невідомому шахраєві.
Про те, як провернули крадіжку на один мільйон гривень і чому рітейлер вважає винними самих покупців, розбирався портал Delo.ua. RAU пропонує ознайомитись з короткою версією цього матеріалу.
Киянин Артем Левківський в липні зробив інтернет-замовлення на дві відеокарти вартістю майже 77 000 гривень в магазині техніки, товарів для дому та тварин Cactus. З ним зв’язався такий собі Олексій, який представився менеджером магазину і попросив зробити повну передоплату товару, після чого його зможуть доставити в точку видачі. Гроші менеджер запропонував відправити на картку ПриватБанку на на ім’я Ольхівської Л. Н. Але після передоплати товар Артем так і не отримав. Через три тижні невдачливий покупець отримав повідомлення, що замовлення прибуло в точку видачі товару. Але там його не виявилося. В цей же день покупець отримує повідомлення з контактного номеру магазину Cactus, що товар доставлений не буде, оскільки не був оплачений.
Припускаючи аферу з боку магазину, потерпілий спробував скасувати свій платіж. Але в ПриватБанку йому відповіли, що скасувати транзакцію неможливо, оскільки гроші були відправлені на особисту картку.
За словами засновника компанії Cactus Антона Скляра, в шахрайстві винен колишній співробітник магазину, який заволодів базою контактів клієнтів з даними про їх замовлення. Він під виглядом менеджера компанії зв’язувався з покупцями і обіцяв їм надіслати товар після 100% передоплати на карту банку.
В результаті слідства з’ясувалося, що зловмисником виявився колишній співробітник Cactus Олексій Ольховський, який, отримавши доступ до бази, зв’язувався з клієнтами і просив перевести передоплату за товар на особисту банківську карту. Велика частина контактів відбувалася по телефону або в популярних месенджерах, таких як Viber.
У компанії запевняють, що не використовують Viber для роботи з клієнтами. За словами Скляра, спілкування менеджерів з клієнтами відбувається тільки в Telegram або по дзвінку на контактні номери магазину. Але кореспондент видання Дело спробував оформити замовлення на офіційному сайті Cactus, і отримали повідомлення про обробку замовлення саме у Viber.
Власник мережі Cactus зазначив, що шахраям вдається обманювати клієнтів, оскільки ті довіряють бренду. За його словами, компенсацію постраждалим потрібно розглядати окремо для кожного клієнта: якщо винен магазин – це одне питання, якщо немає, то нести відповідальність повинен шахрай. А за словами комерційного директора мережі Cactus Владислава Коваленко, те, що сталося з Артемом – далеко не єдиний епізод і мова йде не про шахрайство, а про витік інформації з магазину.
Виявляється, що з сайту компанії відбулося близько десяти подібних “крадіжок” і практично всі вони були здійснені 16 липня. При цьому компанія наполягає, що не може повернути гроші постраждалим, оскільки вони не надходили на їх рахунки. У всіх випадках схема шахрайства була практично однакова – люди прийшли в магазин за товаром, але його там не виявилося. Шахрай, щоб замести сліди, намагався видалити всі переписки. Але багато клієнтів встигли зробити скріншоти і передати службі безпеки магазину для розслідування.
Читайте також –