Мінус конкурент, але втратили дві третини кур’єрів: як сервіс доставки Glovo працює в умовах війни
Під час бойових дій український ринок ринок покинув один найсильніших конкурентів Glovo – служба доставки Rocket. Сам Glovo втратив майже дві третини кур’єрів. Forbes розповів якому стані компанія на другий місяць війни та яка стратегія виживання у нового генерального менеджера.
Із трьох найбільших гравців ринку доставки під час війни залишилося двоє – естонський Bolt та Glovo. Rocket розіслав команді листа з рекомендацією за можливості шукати іншу роботу наприкінці березня.
У мирний час замовлення Glovo розвозили 10 000 кур’єрів у 38 містах. Станом на 7 квітня залишилось 3700, за тиждень до того – ледве набиралося 2900. Сервіс припиняв роботу на кілька днів на самому початку активної фази бойових дій, зорієнтувавшись, почав потроху відновлювати доставку. Наразі кур’єри активні у 24 містах, здебільшого у західних регіонах, а також у Києві, Одесі, Дніпрі, Полтаві. «Зрозуміло, ми не можемо відкритися у Чернігові, у Харкові, – каже керівник компанії Євген Тришин. – Хоча деякі наші співробітники знаходяться у цих містах».
Натомість у гарячих точках працюють кур’єри-волонтери. Вони за власної ініціативи розвозять літнім людям та постраждалим в укриттях продукти, їжу, гуманітарну допомогу.
Три харківські dark store Glovo тимчасово зачинив. У Києві, Дніпрі, Одесі, Львові – частково реорганізував. «Зона покриття, де ми можемо надавати послуги, така сама, як і до війни», – стверджує Тришин. Доставка продуктів – бізнес-опція, що почала відновлюватися першою. У довоєнні часи цей бізнес був третім за обсягами виторгу після доставки з ресторанів та «темних кухонь».
Оптимізація зачепила й регіональні офіси – харківський закрили, львівський перетворили на прихисток для переселенців. Команду зі 110 людей вдалося зберегти – вони працюють у віддаленому режимі або на своїх робочих місцях у дарксторах. Повертати всіх до київської штаб-квартири новий генеральний менеджер не поспішає – чекає, поки у столиці стане безпечніше.
Як працюють «темні кухні» Glovo, поки у рестораторів важкі часи
До війни у компанії було сім «темних кухонь» у Києві та Дніпрі, на яких готували їжу для понад 50 ресторанних брендів. Але частина ресторанів закрилась, частина – скоротила штат. Щоб приміщення, команда кухарів і обладнання не простоювали, Glovo переключився на приготування доступних страв на доставку – Lunch Box.
У Glovo працює три «темні кухні» у Києві та одна у Дніпрі. На них 15 кухарів готують два варіанти обідів: з двох або трьох страв, які можна замовити у додатку. Вартість – 95 грн та 145 грн. Замовлення возять і з самих «темних кухонь», як додаткові пункти дистрибуції використовують «темні магазини» Glovo Express. За два тижні компанія доставила понад 8000 обідів. Модель планують масштабувати і на інші міста.
Що з бізнесом?
Прогнозів щодо відновлення поки немає. Glovo сконцентрований на волонтерстві, один із проектів – партнерська доставка гарячих обідів для захисників. У квітні доставка в Одесі, Києві та Дніпрі буде безкоштовною, її клієнтам компенсує Masterсard. Операційний дохід неприбутковий Glovo до кінця війни перераховуватиме фонду «Повернись живим» та на допомогу українцям.
«Головний офіс прекрасно розуміє і прекрасно знає, що в Україні професійна команда», – запевняє Тришин. Він покладається на стратегію швидкого ухвалення рішень в залежності від ситуації й гіпотезу, що ринок відновиться після перемоги України. «Як тільки буде можливість, ми будемо заходити у нове місто і надавати наші послуги», – каже топ-менеджер.
Читайте також –
Продовольча НЕ безпека: cкільки протримається український фуд-рітейл в умовах війни