Мінус конкурент, але втратили дві третини кур’єрів: як сервіс доставки Glovo працює в умовах війни

Мінус конкурент, але втратили дві третини кур’єрів: як сервіс доставки Glovo працює в умовах війни

14.04.2022 08:15
  1465
Дарія Осіїк

Під час бойових дій український ринок ринок покинув один найсильніших конкурентів Glovo – служба доставки Rocket. Сам Glovo втратив майже дві третини кур’єрів. Forbes розповів якому стані компанія на другий місяць війни та яка стратегія виживання у нового генерального менеджера.

Із трьох найбільших гравців ринку доставки під час війни залишилося двоє – естонський Bolt та Glovo. Rocket розіслав команді листа з рекомендацією за можливості шукати іншу роботу наприкінці березня.

У мирний час замовлення Glovo розвозили 10 000 кур’єрів у 38 містах. Станом на 7 квітня залишилось 3700, за тиждень до того – ледве набиралося 2900. Сервіс припиняв роботу на кілька днів на самому початку активної фази бойових дій, зорієнтувавшись, почав потроху відновлювати доставку. Наразі кур’єри активні у 24 містах, здебільшого у західних регіонах, а також у Києві, Одесі, Дніпрі, Полтаві. «Зрозуміло, ми не можемо відкритися у Чернігові, у Харкові, – каже керівник компанії Євген Тришин. – Хоча деякі наші співробітники знаходяться у цих містах».

Натомість у гарячих точках працюють кур’єри-волонтери. Вони за власної ініціативи розвозять літнім людям та постраждалим в укриттях продукти, їжу, гуманітарну допомогу.

Три харківські dark store Glovo тимчасово зачинив. У Києві, Дніпрі, Одесі, Львові – частково реорганізував. «Зона покриття, де ми можемо надавати послуги, така сама, як і до війни», – стверджує Тришин. Доставка продуктів – бізнес-опція, що почала відновлюватися першою. У довоєнні часи цей бізнес був третім за обсягами виторгу після доставки з ресторанів та «темних кухонь».

Оптимізація зачепила й регіональні офіси – харківський закрили, львівський перетворили на прихисток для переселенців. Команду зі 110 людей вдалося зберегти – вони працюють у віддаленому режимі або на своїх робочих місцях у дарксторах. Повертати всіх до київської штаб-квартири новий генеральний менеджер не поспішає – чекає, поки у столиці стане безпечніше.

Як працюють «темні кухні» Glovo, поки у рестораторів важкі часи

До війни у компанії було сім «темних кухонь» у Києві та Дніпрі, на яких готували їжу для понад 50 ресторанних брендів. Але частина ресторанів закрилась, частина – скоротила штат. Щоб приміщення, команда кухарів і обладнання не простоювали, Glovo переключився на приготування доступних страв на доставку – Lunch Box.

У Glovo працює три «темні кухні» у Києві та одна у Дніпрі. На них 15 кухарів готують два варіанти обідів: з двох або трьох страв, які можна замовити у додатку. Вартість – 95 грн та 145 грн. Замовлення возять і з самих «темних кухонь», як додаткові пункти дистрибуції використовують «темні магазини» Glovo Express. За два тижні компанія доставила понад 8000 обідів. Модель планують масштабувати і на інші міста.

Що з бізнесом? 

Прогнозів щодо відновлення поки немає. Glovo сконцентрований на волонтерстві, один із проектів – партнерська доставка гарячих обідів для захисників. У квітні доставка в Одесі, Києві та Дніпрі буде безкоштовною, її клієнтам компенсує Masterсard. Операційний дохід неприбутковий Glovo до кінця війни перераховуватиме фонду «Повернись живим» та на допомогу українцям.

«Головний офіс прекрасно розуміє і прекрасно знає, що в Україні професійна команда», – запевняє Тришин. Він покладається на стратегію швидкого ухвалення рішень в залежності від ситуації й гіпотезу, що ринок відновиться після перемоги України. «Як тільки буде можливість, ми будемо заходити у нове місто і надавати наші послуги», – каже топ-менеджер.

Читайте також – 

Продовольча НЕ безпека: cкільки протримається український фуд-рітейл в умовах війни


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Поліна Кошарна, співвласниця Suziria Group і мережі MasterZoo, отримала міжнародну нагороду “Людина року в зооіндустрії” від Pet Worldwide

Поліна Кошарна, співвласниця Suziria Group і мережі MasterZoo, отримала міжнародну нагороду “Людина року в зооіндустрії” від Pet Worldwide

16 жовтня 2024 року, під час International Pet Conference 2024 у Брюсселі, Поліна Кошарна, співвласниця і голова наглядової ради компанії...
time icon  
  104
Усі новини ринку