Цінні кадри: як великі рітейлери шукають персонал під час повномасштабної війни

Цінні кадри: як великі рітейлери шукають персонал під час повномасштабної війни

20.10.2023 08:15
  1853
Валерія Байда

Через повномасштабне вторгнення рітейл зіштовхнувся з проблемою нестачі кадрів, особливо чоловіків. Хтось з фахівців релокувався в межах України чи за кордон, а деякі пішли на фронт.

Рітейлери в матеріалі для Forbes розповіли, як у велику війну вирішують проблему плинності фахівців. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Про нестачу фахівців в рітейлі

До війни у мережі жорстких дискаунтерів Thrash! Траш! в штаті було 95% чоловіків середнього віку 20-40 років. Все через наявні бізнес-процеси, бо у магазині співробітники універсальні і їм доводиться виконувати важку фізичну працю. Про це каже керівник прес-служби Fozzy Group Іван Пальчевський. Саме тому зараз строк закриття вакансій у мережі збільшився на 15-20%. А у Сільпо є потреба не лише у працівниках робітничих спеціальностей, а й менеджерах, зазначає Пальчевський.

З такими ж проблемами зіштовхнулися і у мережі Наш край та SPAR – кількість працівників зменшилася на 12,5%. Про це повідомляє керівниця департаменту розвитку персоналу двох мереж Ольга Семенюта.

А в Епіцентр не вистачає слюсарів та трактористів. Хоча в мережі зазначають, що радо б влаштували і жінок на ці посади, але знайти достатню їх кількість – надскладна задача.

Інфографіка Forbes

У секторі оптової та роздрібної торгівлі простежується найбільший рівень плинності кадрів – 35%, тоді як у середньому по ринку – 14%, зазначає старший консультант практики «People Advisory» компанії Ernst&Young в Україні Тетяна Рачинська. Водночас 33% керівників рітейлерів вказують утримання персоналу як один з ключових викликів зараз.

Про причини дефіциту кадрів

Серед основних причин плинності кадрів з ініціативи співробітника у рітейлі: звільнення з особистих обставин (65% компаній), релокація співробітників в інші регіони України та інші країни (53%), незадоволення рівнем заробітної плати (47%), підрахували у Ernst&Young в Україні. Водночас через побоювання мобілізації і пов`язаний з ним страх офіційної реєстрації рітейлерам важко залучити на роботу чоловіків.

Також через постійний стрес та втому немає мотивації влаштовуватися на постійну роботу. Існує брак кадрів і в містах, які постійно обстрілюються – Харків, Херсон та Запоріжжя. «Якщо у якомусь місті поруч з нашим супермаркетом був «приліт», то на кілька тижнів там спадає активність кандидатів», – додає Пальчевський з Fozzy Group.

Про залучення та утримання рітейлерами фахівців

З початком війни в Сільпо створили «Штаб підтримки Перевершників», саме так в компанії називають всіх співробітників компанії. І цей штаб вирішує всі кризові запити, пов’язані з війною. Існує і внутрішній консьєрж-сервіс.

В Fozzy Group також почали заохочувати до роботи студентів і випускників та готові вкладатися в їх розвиток. А ще перекваліфікували «чоловічі спеціальності» на унісекс.

Мережа Thrash! Траш! збільшила частку жінок серед персоналу з 7% до 20%, а для рядових працівників магазинів за 2023 рік підвищила зарплати на 25%.

А мережа Фора залучає до роботи переселенців, розміщуючи оголошення про роботу у групах ВПО та хостелах, а також використовує озвучу в магазинах щодо наявних вакансій та інформує через радіо.

Загалом по ринку рітейла оплата праці стала вищою на 17% – зросла (за медіаною) з 12 000 грн до 14 000 грн, каже PR-директор сайту з пошуку роботи Work.ua Максим Пилипенко. Молодші спеціалісти з мінімальним досвідом стали отримувати зарплату на 20% більше, а управлінці – на 13%. Найбільше зарплата зросла в Ужгороді, Івано-Франківську та Одесі.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  14
Усі новини ринку