Всі рітейлери в грі: як в Україні пройде Чорна п’ятниця

Всі рітейлери в грі: як в Україні пройде Чорна п’ятниця

23.11.2023 09:40
  1393
Валерія Байда

RAU дослідила, які знижки пропонують рітейлери в цьому році, чому змінюють назву, роблять акцію дуже тривалою та на які товари очікують найбільший попит.

Дата Чорної п’ятниці кожного року змінюється. День найвигідніших покупок походить з США, а там традиційно його роблять після Дня подяки. Це свято в 2023 році припадає на 23 листопада, тому Чорна п’ятниця цьогоріч буде 24 листопада. Українські рітейлери не стоять осторонь, і з часом почали робити дійсно великі знижки, тому ця акція полюбилась українцям. А зважаючи на те, що зараз в країні триває велика війна, вигідні покупки стають ще більш актуальними. Як повідомляє заступник голови ТОВ «Епіцентр К» з реклами, маркетингу, зв’язків із громадськістю та ЗМІ Ірина Шинкаренко, в мережі провели опитування і з’ясували, що понад 84% покупців очікують старту Чорної п’ятниці, щоб придбати необхідні товари за вигідними цінами. 

Про тривалість Чорної п’ятниці в Україні

В Україні немає шаленого ажіотажу саме в день Чорної п’ятниці, бо рітейлери починають акцію заздалегідь. Це дає змогу споживачам раціонально підійти до покупок – створити wish-листи, проаналізувати, що дійсно їм потрібно та визначитися, де краще це придбати. І у рітейлерів навантаження теж не припадає на один день.

Як нам повідомила співвласниця та CEO Usupso та O!Some Маріанна Самсонова, в їх мережі знижки до Чорної п’ятниці актуальні цілий місяць. В магазинах EVA розпродаж стартував з 9 листопада і триватиме до 26 листопада, в Kasta  –  з 13 листопада, в мережі Епіцентр  –  з 18 листопада. Мережа SOVA почала з 8 листопада і продовжить до 30 листопада. А мережа Аврора – 24-26 листопада. 

Про назву

Рітейлери в Україні максимально креативлять з назвами. По-перше, так свято набуває національного колориту, по-друге, це можливість відразу пояснити споживачеві без інтриг, що на нього чекає.

Так, наприклад, в мережі EVA – це не Чорна п’ятниця, а Дика п’ятниця і тут закликають: «Готуйся до полювання на дуже дикі знижки».

В Епіцентр Black Friday – з національним характером, в Kasta Black Friday – неможливе можливе, в Rozetka – Чорна п’ятниця: все, що хочеться, не колеться, в Цитрус – Що, якщо ЧП -51%.

Фото: з сайту Епіцентр

Про мега знижки раз на рік

Українські споживачі звикли до знижок без особливого приводу – більшість рітейлерів оновлюють списки акційних товарів чи не щотижня. Але, як дізналася RAU, все ж таки, найвигідніші та найцікавіші  пропозиції вони  залишають саме на Чорну п’ятницю.

Як повідомляють у мережі Епіцентр, Black Friday – це дійсно одна з наймасштабніших цінових акцій для компанії. Знижки будуть і в магазинах, і на сайті epicentrk.ua до 70%.

В EVA завжди роблять клієнтам великі знижки, але їх пік справді припадає саме на Чорну п’ятницю – товари будуть зі знижкою до 80%. 

Така сама ситуація і в Kasta. «Загалом у листопаді найбільші знижки та найцікавіші пропозиції для наших клієнтів, бо саме в цьому місяці багато ключових подій: День Холостяка, Чорна п’ятниця, Кібер-понеділок і т. д.», – каже Святослав Осипчук, директор з маркетингу kasta.ua.

В Техно Їжак теж пропонують -80% на аксесуари та супутні товари, але як повідомив директор з маркетингу мережі Олександр Жиляєв, очікуваної для більшості споживачів мега знижки на техніку Apple не варто чекати: «У нас будуть знижки, які ми максимально можемо зробити. Маржа на техніку Apple, на жаль, не дає зробити великі знижки».

Всеукраїнська мережа мультимаркетів Аврора також припасла зниження цін у величезних масштабах саме до Чорної п’ятниці. Цього року це до мінус 60% на понад 1000 товарів. 

Також цьогоріч спостерігаємо цікаву тенденцію: до акції Чорна п’ятниці долучилися і продуктові рітейлери та не знижками єдиними. До прикладу, мережа Сільпо обіцяє, що кожному 25-му гостю з мобільним додатком всі покупки безкоштовні.

Доєдналася цього року і мережа супермаркетів Varus: протягом двох днів 23 та 24 листопада кожен п’ятий товар у чеку буде в подарунок без додаткових умов, обмежень за кількістю, вартістю та типом товарів.

Фото: Varus

Чорна п’ятниця vs новорічні свята

Зважаючи на те, що в Україні з 1 вересня 2023 року ПЦУ перейшла на Новоюліанський календар, деякі свята, пов’язані з християнськими традиціями, тепер мають інші дати. До прикладу, день Святого Миколая припадає на 6 грудня, а Різдво – на 25 грудня. Зважаючи на це, Чорна п’ятниця частково перетягнула на себе попит з Нового року, що підтверджують і експерти ринку.

«Ми бачимо велику зацікавленість і активність клієнтів. Особливо це проявляється в онлайні, на EVA.UA, де залучено максимум різноманітних механік та пропозицій. За нашими попередніми прогнозами, тут частка продажів періоду Чорної п’ятниці складатиме до 10% від загальних річних. Додатковим стимулом є прийдешні зимові свята. Для багатьох передбачливих клієнтів пропозиції Чорної п’ятниці – це зокрема й можливість вигідно придбати новорічні та різдвяні презенти. Тож ми відзначаємо часткове зміщення так званого подарункового попиту з грудня на листопад», – коментує  Ганна Гришина, директор з маркетингу ТОВ «РУШ» (лінія магазинів EVA та EVA.UA).

В Техно Їжак теж кажуть, що Чорна пʼятниця частково перетягнула на себе попит з Нового року завдяки пропозиціям від рітейлерів та масовому бажанню купувати.

Проте інша ситуація в сегменті ювелірних виробів. «Щороку ми готуємо до Чорної п’ятниці спеціальні пропозиції для наших клієнтів, але останні 3-4 роки помічаємо тенденцію зменшення попиту саме до цього інформаційного приводу. Наразі клієнти надають перевагу покупкам ближче до новорічних свят.  Клієнти купують більш емоційно, напередодні свят або особливих для себе моментів», – повідомляє Анна Коваль, директор з маркетингу та продажів SOVA.

Фото: з сайту SOVA

Великі знижки = великі очікування по продажах

Пазли склалися – прийдешні свята, можливість придбати товари за вигідними цінами та в цілому економія для українців.

Рітейлери дійсно прогнозують збільшення продажів в Чорну п’ятницю.

«Зазвичай продажі компанії  Епіцентр в період акції Чорна п’ятниця  зростають на 30-40%, а середній чек – на 20%. А цьогоріч ми очікуємо пожвавлення інтересу до акції з боку споживачів», – коментує Ірина Шинкаренко.

В мережі EVA очікують, що на EVA.UA збільшиться кількість замовлень більш ніж удвічі. І причина тому не тільки знижки, а й суттєва робота, яка була проведена в мережі до цього. Ганна Гришина каже: «За останній рік ми провели суттєву роботу над покращенням клієнтського шляху та розширенням пропозиції відповідно до потреб наших клієнтів. На EVA.UA асортимент зріс на 45% порівняно з аналогічним періодом 2021 року, і на цілих 70% порівняно з минулим, коли ми були змушені його тимчасово скоротити. Зараз тут представлено понад 100 000 найменувань. Для зручності клієнтів ми створили в інтернет-магазині тематичні простори: EVAbeauty (товари для краси та догляду), EVApro (професійні засоби), EVApremium (засоби сегмента «Люкс» та нішеві парфуми), EVAhealth (дерматокосметика, БАДи тощо). В офлайн ми активно розвиваємо новий концепт EVA Жіноча енергія, який дає на 23% більший трафік порівняно зі звичайними магазинами мережі. Все це також має сприяти покращенню результатів продажів цього року».

В Техно Їжак очікують ріст продажів в 2-2,5, а в Kasta мінімум в 2 рази.

Про топ-продукти в різних сегментах рітейлу

Попит українців на ті чи інші товари обумовлений умовами війни і тими ситуаціями, в яких вони опиняються. До прикладу тогоріч росія почала активно обстрілювати енергосистему України ще у жовтні, тому люди в країні вперше зіштовхнулися з тривалими по часу блекаутами. Споживачам треба було шукати шляхи, як покращити своє становище, рітейлерам – швидко орієнтуватися в попиті та надавати актуальні пропозиції.

Тож, як повідомляє Ірина Шинкаренко, топ-товарами у Чорну п’ятницю були павербанки, генератори, лампи на акумуляторах тощо. Також в цей період традиційно зростають продажі декору для дому, посуду, одягу, взуття та аксесуарів. Водночас результати опитування, яке компанія проводила напередодні Чорної п’ятниці 2023, свідчать, що цьогоріч клієнти мережі Епіцентр найчастіше хочуть купувати посуд, текстиль і подарунки (36% опитаних), побутову техніку (27%), товари для саду та городу (19%), електротехніку (19%), спортивні товари (17%) та харчові продукти (16%).

В мережі Аврора тогоріч спостерігався найбільший попит на необхідні товари в той час, такі як: батарейки, газ, ліхтарики, також солодощі та іграшки, бо, не зважаючи ні на що, люди готувалися до свят. Про це каже Роман Сівковський, директор з маркетингу. «Переважно на Чорну п’ятницю спостерігаємо відкладений попит на товари для облаштування домашнього простору — це й аксесуари для ванної кімнати чи кухні, дрібна побутова техніка, посуд, декор. Також зростають продажі засобів та приладдя для прання, прибирання, догляду тощо», – доповнює Роман. 

А в мережі EVA, зазвичай, великий попит на категорію товарів краси: парфумерія, декоративна косметика, доглядові засоби тощо. В Kasta топ-товари – це верхній одяг та взуття.

Катерина Жураківська, директор з маркетингу БФК Gulliver каже, що традиційно на Чорну п’ятницю найвищим попитом в ТРЦ Gulliver користується електроніка та техніка. Також серед пріоритетних покупок – одяг, взуття та подарунки на майбутні свята. 

А в ТРЦ Dream, як у довоєнні часи так і сьогодні, найбільше купують різноманітні гаджети, мобільні аксесуари та електронні прилади, а також актуальний сезонний одяг, взуття та товари для дому.

Фото: з сайту EVA

 День найбільшого трафіку в ТРЦ

Попри те, що Чорна пʼятниця дуже розтягнулась в часі – від тижня до місяця, найбільший трафік в ТРЦ очікують все ж таки саме в п’ятницю – 24 листопада.

Як каже Катерина Дячок, директор відділу оренди ТРЦ Dream причина в їх випадку не тільки в великих знижках, а й у залученні нових операторів. В листопаді було два грандіозних відкриття магазинів – Gepur та One by One.

В ТРЦ Gulliver цьогорічні прогнози незмінні, тут очікують найбільшу концентраціюлюдей саме 24 листопада, оскільки готують ще і велику заохочувальну програму для відвідувачів. 

Чорна п’ятниця – не лише знижки, а й справжнє свято

ТРЦ столиці заохочують покупців не лише шаленими знижками, а й цікавими активностями. В ТРЦ Gulliver 24 листопада буде  великий зірковий концерт за участі Shumei, Alekseev та інших артистів, майстер-класи для дітей та промоакції для відвідувачів у партнерстві з  орендарями – при покупці від 1500 гривень в ТРЦ кожен гарантовано отримає приємний приз, серед яких, наприклад, б’юті-бокси вартістю 25 000 гривень. Також впродовж концерту зі сцени ведучий розіграє подарунки та сертифікати від партнерів ТРЦ.

Крім того, пройде перша благодійна Чорна п’ятниця – ТРЦ Gulliver конвертує вагу покупок гостів в донат на підтримку благодійного фонду «Охматдит».

В ТРЦ Dream на вікенд після Black Friday буде Піжама паті. «Залучаємо не тільки відвідувачів, а й орендарів – пропонуємо одягнути домашній/піжамний одяг на 25-26.11 для того, щоб передати атмосферу «В Dream як вдома». Плануємо активності для дітей. Всім відвідувачам, хто прийде «на домашньому» (наприклад, в піжамах) даруємо смачний поп-корн. Також, в Dream yellow в Gelarty заплановано проведення майстер-класу по створенню нових смаків морозива з афродизіаками від Гаріка Корогодського та Massimo Gelarty. Морозиво розіграють на аукціоні з метою допомоги ДФТГ №24 «Лівий Берег» підрозділу «Сварог-12». В майбутньому плануємо змінити концепцію – будемо всі «скакати за знижками» на хобіхорсах задля підтримки нещодавно зареєстрованої Української федерації хобіхорсингу, президентом якої є Гарік Корогодський. Вже провели перші заняття в ТРЦ. Продовжуємо активно популяризувати хобіхорсинг, не тільки як хобі, а й  новий, неординарний вид спорту»,  – розповідає Катерина Дячок.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Аналітика Webpromo – український ринок food-ритейлу: темпи відновлення, обсяг попиту та показники галузі за 2023 рік

Аналітика Webpromo – український ринок food-ритейлу: темпи відновлення, обсяг попиту та показники галузі за 2023 рік

Компанія Webpromo опублікувало діджитал-дослідження українського food-ритейлу, яка показує поточний стан ніші, а також може...
time icon  
  116
Усі новини ринку