Успішний поворот: як Auchan Retail за рахунок скорочення витрат збільшив в 2020-му прибуток
Група Auchan Holding у звіті за 2020 фінансовий рік зафіксувала успіх програми для підвищення операційної ефективності підрозділу Auchan Retail. Зокрема, його EBITDA зросла на 27% до 1,63 млрд євро, а маржа – з 3,9% до 5,2%. Як це вдалося навіть у кризовий рік.
Цей текст доступний також російською мовою
Суть програми
Як розповідають в ряді іноземних ЗМІ, завдяки програмі скорочення витрат “Renaissance” (відродження) французький продуктовий рітейлер показав кращі результати, незважаючи на падіння виручки на 5,2% до 31,627 млрд євро, яке пояснюється пандемією, зниженням продажів палива та курсовими різницями.
Ця програма була запущена для поліпшення операційної діяльності, підвищення гнучкості та вивільнення необхідних ресурсів для запусків нових бізнес-проектів. Auchan вже оголосив, що до 2022 року підвищить свій цільовий показник структурної економії до 1,4 млрд євро проти 1,1 млрд євро, оголошених раніше.
Серед інших стратегій: до 2022 року компанія планує довести до 100% використання для упаковки своїх ВТМ матеріалів з можливістю вторинної переробки або компостування. А також максимальне усунення пластику у відділах фруктів і овочів і у сфері громадського харчування, зниження споживання енергії в магазинах на 25% в порівнянні з 2014 роком і на 20% зниження викидів вуглекислого газу при транспортуванні вантажів.
Результати торгівлі в 2020 році
COVID-19 спричинив значний негативний вплив у другому і четвертому кварталах 2020-го в декількох країнах, що було компенсовано «хорошими продажами в першому кварталі, а також у жовтні та грудні». Також повідомляється, що доходи від цифрових рішень «показали дуже сильне зростання по всіх каналах».
Так, у Франції вдалося утримати продажі на рівні 2019 року і компенсувати втрати гіпермаркетів (особливо на околицях міст через карантинні обмеження) за рахунок зростання інших форматів, перш за все цифрового каналу, де виручка зросла на 32% і склала 12% від загального доходу на кінець року.
Формат Drive став основним драйвером зростання, і тут продажі зросли на 33%. Детальніше про цей формат, який з’явився в Україні в грудні 2020 року можна прочитати за посиланням. Також свою роль зіграли точки видачі інтернет-замовлень всередині супермаркетів і додаткове відкриття окремих точок видачі.
У регіональному аспекті продажі Auchan Retail впали на 3,4% в Центральній і Східній Європі через провал у Росії. Однак було відзначено зростання в Угорщині, Польщі та в Україні. Просідання продажів у країнах ЦСЄ також компенсувалося зростанням у Західній Європі (за винятком Франції) на 3,8% (насамперед за рахунок Португалії, Іспанії, Люксембургу) та інших ринках.
Плани на 2021 рік
Успіх програми “Renaissance” матиме продовження реінжинірингу всього ланцюжка створення вартості в компанії. У 2021 році рітейлер буде активно впроваджувати цифрові рішення, особливо у Франції, де планується відкрити ще 300 Pedestrian Drive, 50 з яких почнуть роботу в першій половині року.
У рамках своєї діяльності Auchan прагне підвищити роль своїх гіпермаркетів, щоб вони могли стати «платформою підтримки сусідів». Тобто перетворити їх на фізичний ринок для місцевих виробників і спеціалізовані продовольчі shop-in-shop. Вони також стануть частиною ланцюжка поставок, виробництва продукції, зберігання товарів і підготовки замовлень для всіх пов’язаних точок контакту зі споживачем.
Французький рітейлер стикається з сильним ціновим тиском з боку своїх конкурентів Carrefour, Leclerc і гіганта електронної комерції Amazon.
За рахунок продажі в 2020 році своєї китайської дочірньої компанії Sun Art за $3,6 млрд (керувала мережею з 484 гіпермаркетів в Китаї під брендами Auchan і RT-Mart) компанії Alibaba Group Holdings, чистий борг Auchan Holding скоротився на 1,7 млрд євро. На кінець грудня 2020-го сума боргу становила 2,16 млрд євро. Як очікується, програма продажу нестратегічних активів пройде і в першій половині 2021 року.
Щоб адаптуватися до змін у поведінці споживачів, Auchan розраховує на модернізацію своїх гіпермаркетів і прискорення своєї присутності в Інтернеті. Крім того, група має намір і далі розвивати невеликі магазини, підвищуючи при цьому операційну ефективність і логістику.
Довідка. У Auchan Holding входять Auchan Retail, компанія Ceetrus, що працює в сфері комерційної нерухомості, а також Oney, що надає кредитні послуги. Auchan Retail присутній в 13-ти країнах світу. Компанія управляє 1985 магазинами різних форматів: 453 – у форматі гіпермаркету, 650 – у форматі супермаркету, 679 – у форматі магазину біля дому і 203 – у форматі Auchan Drive. У них працює близько 180 000 співробітників.
Читайте також –