Ашан за 11 днів війни передав 100 т допомоги
В компанії розповіли про те, як організували систему підтримки військовим та іншим українцям, які потребують допомоги під час війни з Росією.
В колонці для RAU Ашан розповідає про перші кроки та систематизацію роботи у напрямку допомоги в умовах вторгнення Росії в Україну.
Перші 18 машин завантажив співробітник Ашан з родиною
Перші машини допомоги збирав контролер управління разом із своєю сім’єю. Так сталося, що у перші дні війни ніхто із його колег не міг дістатися магазинів. Цей співробітник живе найближче до одного із гіпермаркетів. Він кожного дня на велосипеді їздив вантажити гуманітарну допомогу. Разом із ним працювали його дружина та їхні родичі. На третій день війни вони чекали машину, яку треба було завантажити для лікарні. Автомобіль запізнювався. Почалася комендантська година. Ми розуміли, що вже півтори доби пацієнти та медики знаходяться без продуктів. Вся родина прийняла рішення залишитися і завантажити цю машину. Додому їх відвезла Нацгвардія у військовій машині фактично під пострілами.
Вони працювали без перерви та вихідних. За п’ять днів фактично одна родина завантажила 18 машин гуманітарної допомоги.
Як Ашан побудував роботу в умовах війни
Це була перша велика гуманітарна допомога Україні під час цієї війни. Зазвичай ми тримаємо запас товарів десь на десять днів. В умовах війни, що наближалася, вирішили зробити запас на місяць. Але ми не розраховували, що деякий час не матимемо доступу до своїх складів. Попит на певні товари збільшувався, у нас з’явилися пусті полиці, а привезти зі складів ми не могли, бо не мали транспорту.
Своїх машин немає, а найняти не було кого. Хтось із водіїв не хотів ризикувати, когось мобілізували. Через офіс президента знайшли компанії, які готові були працювати.
Машини знайшли, постала інша проблема – дизельне паливо. Весь дизель в Києві йшов на потреби захисників. Міністерство інфраструктури знайшло 13 т в Дніпрі. Але це паливо нічим було привезти: не було ані цистерни, ані тягача. На п’ятий день знайшли нестандартне рішення: мережа ОККО погодилася зробити бартер. Вони забрали ці 13 тонн на свої заправки в Дніпрі, натомість видали електронні талони на цю ж кількість палива за смішною ціною, що дозволило заправлятися по всій Україні на їхніх заправках. Це про співдружність бізнесу під час війни.
Чому ми допомагаємо централізовано, а не точково
Люди писали звідусіль: нашим співробітниками, у соціальні мережі, приходили в магазини. Одна із київських шкіл, де переховувалося 45 людей, написала особисто генеральному директору Вікторії Луценко. Швидко організували та відправили їм допомогу. Намагалися відповідати та допомагати усім іншим. Але згодом запитів ставало настільки багато, що ми зрозуміли: не зможемо допомогти всім. Тож вирішили діяти по іншому. Почали допомагати не точково, а централізовано.
Зараз Ашан не працює через посередників чи локальні волонтерські організації. Ми були першою мережею в Україні, яка запропонувала владі свою допомогу взагалі й таку схему роботи, коли велика компанія працює напряму та постачає товари у великих об’ємах. Ми передаємо на один склад, наприклад Сухопутних військ, і далі це розходиться по пріоритетам на підрозділи. Якщо ми працюємо точково, з окремими частинами, то маємо ситуацію, коли один підрозділ прийшов до нас, а інші – ні. І хтось забезпечений повністю, а хтось сидить без їжі. Щоб не було такого диференційованого підходу, ми діємо на глобальному рівні.
Ще один аспект – допомагати з запасів магазинів – не логічно. Бо ще є клієнти, їм також потрібні продукти. Коли до нас зверталися безпосередньо на магазини, ми подекуди просто згрібали з полиць на потреби захисників, створюючи дефіцит продуктів для звичайних клієнтів. Тож швидко відмовилися від такої практики і почали формувати окремі замовлення.
Ми щодня в контакті зі своїми партнерами. Вони формують нам списки потреб, а ми вже вирішуємо, де взяти ці товари та як доставити. Наприклад. на днях шукали пральний порошок. Знайшли нестандартний підхід. Домовилися із Procter & Gamble, що даємо товар зі своїх запасів, так як вони не можуть вивезти зі свого складу, натомість їх компанія зробить нам компенсацію. Двісті кілограмів порошку вже доставили на потреби захисників.
Одними із перших про допомогу до нас звернувся Охматдит. Спершу різні відділення передавали потреби мало не на листочках. Ми не могли зрозуміти, кому вже допомогли, а хто потребує. У перші дні був певний хаос. Проте зараз зараз ми співпрацюємо з благодійним фондом “Таблеточки”. Вони взялися за організацію цього процесу. І в нас тут тепер всі чітко і злагоджено. Щодня ми годуємо дві з половиною тисячі людей в різних лікарнях країни.
Зараз найцінніший ресурс не гроші чи певні товари, це – вантажні автомобілі з водіями. Тож ми зрозуміли, що не маємо права їздити порожніми. На зворотному шляху з магазинів по Україні машини їдуть завантаженими. Вони беруть гуманітарну продукцію різних підприємств, які хочуть допомогти жителям тих чи інших міст.
Чому централізована допомога краща? Локальні групи й нині приходять із запитами. Але ми можемо їх перевірити через центральний апарат. Якщо інформація підтвердилася, відпускаємо продукцію. На жаль, були випадки, коли не змогли підтвердити, чи дійсно люди, які до нас прийшли, планують направити цю допомогу захисникам чи нужденним.
Про наших людей
Вони герої. Ми їм кажемо про це щодня. Ось один випадок із багатьох. На Ашан Героїв Праці, це в Харкові, прилетів снаряд. Він зачепив торговий центр, в магазині почалася пожежа. Рятувальники під обстрілом не змогли дістатися вчасно.
Тому співробітники кинулися гасити пожежу самотужки. Постраждала частина товару, але магазин і торговий центр вцілів. Тому закликаємо всіх людей, хто приходить не лише до магазинів Ашан, а в будь-які мережі, скажіть просто “Дякую!” працівнику каси чи торгового залу. Бо вони герої нашого тилу!
Читайте також –
Разом – до перемоги: як рітейлери допомагають населенню, теробороні та ЗСУ