Микола Михайличенко, СЕО Nowedo: Блог в допомогу або чи буває економний маркетинг для e-commerce

Микола Михайличенко, СЕО Nowedo: Блог в допомогу або чи буває економний маркетинг для e-commerce

30.08.2018 08:10
  744
rau

Микола Михайличенко, СЕО digital-агентства повного циклу Nowedo, у своїй колонці розповідає про просування бізнесу онлайн, плюси і мінуси блоггингу, SMM і e-mail-маркетинг, і як домогтися максимального ефекту з мінімумом вкладень.

Заняття онлайн-бізнесом має безліч бонусів. Для створення фізичного аутлету потрібно пройти через кола пекла з пошуком і орендою відповідного приміщення, наймом персоналу і оформленням купи паперів. Створення інтернет-магазину таких зусиль не вимагає. Можна охопити більше клієнтів завдяки автоматизованому процесу покупки і відсутності необхідності закривати сайт на ніч. А ще простіше привернути увагу, так як інтернет відкриває широке коло можливостей для створення візуального рекламного контенту, який можна просувати без зайвих витрат.

Маловитратно – не значить дешево

Передусім важливо встановити різницю між «дешевим» просуванням і «економним» просуванням. Економне просування – це правильна інвестиція в інструменти, що:

  • Дозволяє використовувати виділену суму максимально ефективно (без доплат або переплат)
  • Гарантовано призводить до окупності протягом певного строку
  • надалі виводить на стабільну підтримку з невеликими фінансовими витратами

А дешеве просування – це “чорне” SEO, плагіат дизайну і взагалі покупка “мильного міхура”, який, лопаючись, приносить купу неприємностей. Такої «радості» нікому не треба.

Budget-friendly інструменти, які допоможуть

Блогінг

Люди люблять, коли виробникові є що сказати про власний продукт і бренд. Тому, якщо компанія не проти поговорити про свою роботу і знає, як про це красиво і інформативно написати, то “блог допомогу”.

До основних правил успішного блоговедения відносяться:

  • Знання цільової аудиторії. Потрібно дивитися на речі як споживач
  • Корисність. На кожен продукт або послугу є свій Підручник. Не потрібно змушувати людей шукати інструкцію по застосуванню товарів на чужих сайтах – нехай усі потрібні поради, рекомендації і покрокові гіди вже знаходяться в блозі. Сучасні бренди вже щосили створюють цілі онлайн-ком’юніті, де покупці отримують цінну інформацію, а також діляться один з одним досвідом використання продукції
  • Людяність. Блог – це ще й вікно у світ компанії, “погляд за куліси”. Є корпоративні секрети, а є нюанси «за кадром», в які можна присвятити аудиторію. Навіть якщо це придуманий свято, що відзначається співробітниками.

Плюси:

  • Низька вартість або повна відсутність витрат
  • Великий потенціал для створення контенту
  • Широкий вибір платформ – не обов’язково створювати блог на сайті. Можна вибрати популярну безкоштовну платформу, де вже є цільова аудиторія і залучати їх увагу.

Мінуси:

  • Ефект від блогінгу проявляється не відразу, спочатку буде необхідно додатково звертати увагу на наявність вмісту.
SMM

Навіщо збирати по всій мережі інформацію, якщо можна зробити так, щоб вони залишали відгуки в коментарях на сторінках компанії і вже офіційно могли натиснути «подобається»? Аккаунт на Facebook або Instagram – це додатковий «коридор» для аудиторії, який приведе її на сайт.

Якісний маркетинг соціальних мереж:

  • Охоплює ЦА і дозволяє їй побачити рекламні пости
  • Дає контроль над репутацією онлайн-проекту
  • Дозволяє своєчасно інформувати користувачів про акції та новинки у магазині
  • Дозволяє надалі забезпечити органічне збільшення клієнтської бази.

Хоча середній цінник за ведення облікового запису професійним SMM-спеціалістом становить від $500-550, ціна однієї рекламної кампанії в соцмережах – $50. А що може зробити хороший фахівець в рамках однієї рекламної кампанії – це окрема тема.

Плюси:

  • Швидко видно ефект (збільшення охоплення, дій на сторінці)
  • Дозволяє рекламувати продукт безкоштовно (розміщення контенту з посиланнями, відео і так далі)
  • Призводить покупців на сайт
  • Формує лояльну аудиторію за допомогою взаємодії з читачами та передплатниками

Мінуси:

  • Вимагає постійної активності, так як алгоритми Facebook враховують цей показник
  • Необхідна постійна модерація сторінки і коментарів
  • Можуть виникнути складнощі з-за вимог Facebook – все залежить від тематики.
E-mail-маркетинг

Простий і ефективний інструмент, налаштувати і використовувати який можна самостійно. Та ні, не треба займатися набором всіх листів вручну, якщо немає страху англійської мови та вивчення нового, на допомогу прийдуть сервіси для e-mail-маркетингу: UniSender, MailChimp, eSputnik і багато інших. З їх допомогою можна отримати досить зручний функціонал для того, щоб:

  • Нагадати про себе вже існуючим покупцям
  • Переконати покупців, що не завершили покупку, завершити розпочате
  • Повідомити аудиторії про акції і спецпропозиції.

За допомогою платформ для e-mail-маркетингу можна:

  • Налаштувати спливаючий банер для збору контактів на сайті
  • Створити шаблон для листів
  • Автоматизувати процес розсилки
  • Переглянути, скільки чоловік відкрив листа і клікнула по посиланню
  • Промоніторити показник відмов.

Все це – приблизно за $10-20 в місяць, при тому що при грамотному e-mail-маркетингу можна багаторазово окупити цю суму.

Плюси:

  • Повністю автоматизований процес
  • Зручна і зрозуміла аналітика
  • Можливість планувати і налаштовувати контент
  • Прийнятна ціна
  • Швидкий ефект.

Мінуси:

  • Можна потрапити в спам, якщо порушити головні правила якісного email-маркетингу: писати капслоком в заголовках, зловживати такими словами, як «БЕЗКОШТОВНО», «ГАРЯЧІ АКЦІЇ», «ПЕРЕХОДЬ ПО ПОСИЛАННЮ» та іншими тригерами спам-фільтра
  • Потрібно ретельно сегментувати передплатників за інтересами, щоб надсилати їм листи, які вони обов’язково відкриють
  • Потрібно перевіряти поштові адреси і переконуватися в їх справжності або активності.

Сила трьох

Важливо пам’ятати: кожен з цих інструментів принесе більше користі, якщо буде використовуватися у комплексі. Через соцмережі і e-mail-розсилки можна анонсувати новий матеріал у блозі. Наявність кнопок соцмереж і пропозиції про підписку в блозі – це плюс в базу передплатників і спостерігачів сторінки. Таким чином, можна отримати злагоджено працюючий механізм, який у відносно швидкі терміни відіб’є витрати і забезпечить бізнесу належний приплив уваги, при цьому не повісивши ярма на шию бюджету.

Читайте також –

Тренди-2017/18 в SMM від українських експертів: історії провалів, меми, влоги, stories та інше


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку