Nielsen: В Україні індекс споживчої довіри зростає другий квартал поспіль

Nielsen: В Україні індекс споживчої довіри зростає другий квартал поспіль

21.08.2017 12:29
  536
Ukrainian Retail Association

Результати дослідження Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey свідчать про зростання індексу споживчої довіри в 41 країні з 63, включаючи Україну.

В Україні індекс споживчої довіри виріс на 5 пунктів і сягає 57 пунктів. У другому кварталі 2017 року індекс піднявся на 3 пункти до 104 в порівнянні з IV кварталом 2016 року. В Україні індекс споживчої довіри зростає другий квартал поспіль: на 5 пунктів (57) в порівнянні з IV кварталом 2016 року (52).

 
«Настрої споживачів в Україні в другому кварталі покращилися. Частково зростання індексу викликано позитивними змінами в економіці і політичній ситуації – незначне зростання ВВП, безвізовий режим, – коментує Віталій Брик, директор зі стратегічного розвитку Nielsen в Україні та Білорусі. – Важливо, що в літній період знизився тиск комунальних платежів на кишеню споживача, що також сприяло зростанню рівня оптимізму. Вільні гроші споживачі охочіше витрачають на покупки, і, як наслідок, ми спостерігаємо зростання обсягів продажів продуктових і непродуктових категорій ».
 На індекс впливають три показника: оцінка споживачами перспектив на ринку праці в найближчі 12 місяців, рівень фінансового благополуччя в найближчі 12 місяців і готовність витрачати гроші в даний момент. Збільшення індексу споживчої довіри в II кварталі 2017 року в порівнянні з IV кварталом 2016 року пояснюється поліпшенням показників за всіма трьома індікаторами. Абсолютна більшість українців продовжують вважати, що країна перебуває в стані кризи, проте їх кількість незначно знизилася – 91% в II кварталі 2017 року в порівнянні з 95% в IV кварталі 2016 року. Дві третини українських споживачів вважають, що країна не вийде з кризи в найближчі 12 місяців.

Що турбує українців?

Як і раніше українців турбує війна (34%). З приводу зростання тарифів на комунальні послуги переживають 28% споживачів, що на 8 п.п. нижче, ніж в кінці минулого року. Зростання цін на продукти харчування (21%) і стан економіки (19%) – на другому і третьому місці в рейтингу причин для занепокоєнь у вітчизняного споживача. При цьому 36% українських споживачів стурбовані зростанням цін на комунальні послуги (+ 6п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року).

Для порівняння, в Європі тероризм і імміграція є лідерами серед основних причин стурбованості людей в II кварталі 2017 року – 27% – цей показник зростає з кварталу в квартал.

На що витрачають вільні гроші і як економлять українці?

У 25% українських споживачів не залишається вільних коштів після покриття покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, витрачають вільні гроші на новий одяг (33%), на відпустку (28%) і роблять заощадження (25%).

У ІІ кварталі збільшилася кількість українців, які заощаджують на газі й електриці – 42% (+ 7п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року) і на розвагах поза домом – 19% (+ 3п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року) .

Довідка. Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) надає послуги з вимірювання та поліпшення бізнес-результатів і є ключовим джерелом інформації про те, що споживачі дивляться і купують.

В Україні Nielsen присутня з 1995 року, і на даний момент в компанії працює більше 500 чоловік. Nielsen використовує єдину методологію збору даних по всьому світу, що дозволяє порівнювати і зіставляти інформацію про ринки в Україні з іншими країнами.

Читайте також –

GFK: Споживчі настрої в Україні в липні 2017 дещо погіршилися

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку