Nielsen: В Україні індекс споживчої довіри зростає другий квартал поспіль
Результати дослідження Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey свідчать про зростання індексу споживчої довіри в 41 країні з 63, включаючи Україну.
В Україні індекс споживчої довіри виріс на 5 пунктів і сягає 57 пунктів. У другому кварталі 2017 року індекс піднявся на 3 пункти до 104 в порівнянні з IV кварталом 2016 року. В Україні індекс споживчої довіри зростає другий квартал поспіль: на 5 пунктів (57) в порівнянні з IV кварталом 2016 року (52).
Що турбує українців?
Як і раніше українців турбує війна (34%). З приводу зростання тарифів на комунальні послуги переживають 28% споживачів, що на 8 п.п. нижче, ніж в кінці минулого року. Зростання цін на продукти харчування (21%) і стан економіки (19%) – на другому і третьому місці в рейтингу причин для занепокоєнь у вітчизняного споживача. При цьому 36% українських споживачів стурбовані зростанням цін на комунальні послуги (+ 6п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року).
Для порівняння, в Європі тероризм і імміграція є лідерами серед основних причин стурбованості людей в II кварталі 2017 року – 27% – цей показник зростає з кварталу в квартал.
На що витрачають вільні гроші і як економлять українці?
У 25% українських споживачів не залишається вільних коштів після покриття покупки товарів першої необхідності. Ті, у кого вони залишаються, витрачають вільні гроші на новий одяг (33%), на відпустку (28%) і роблять заощадження (25%).
У ІІ кварталі збільшилася кількість українців, які заощаджують на газі й електриці – 42% (+ 7п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року) і на розвагах поза домом – 19% (+ 3п.п в порівнянні з ІV кварталом 2016 року) .
Довідка. Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) надає послуги з вимірювання та поліпшення бізнес-результатів і є ключовим джерелом інформації про те, що споживачі дивляться і купують.
В Україні Nielsen присутня з 1995 року, і на даний момент в компанії працює більше 500 чоловік. Nielsen використовує єдину методологію збору даних по всьому світу, що дозволяє порівнювати і зіставляти інформацію про ринки в Україні з іншими країнами.