Nielsen: онлайн-покупки в 2016 році очима споживачів і що змінилося за 5 років

Nielsen: онлайн-покупки в 2016 році очима споживачів і що змінилося за 5 років

16.01.2017 01:18
  1236
rau

Дев’ять з десяти українців роблять онлайн-покупки. За п’ять років частка споживачів, які не користуються онлайн-магазинами, скоротилася з 17 до 9%.

Такі результати дослідження Nielsen Connected Commerce, проведеного компанією Nielsen. У ході дослідження фахівці компанії опитали понад 30 000 респондентів у 63 країнах світу. Опитування показало, що 93% споживачів у світі заявляють, що вони коли-небудь робили покупки онлайн. В Україні 91% споживачів стверджують те ж саме. Частка споживачів, які купують певні категорії товарів онлайн, виросла в два рази за останні п’ять років.

Популярні онлайн-покупки

Серед тих українців, хто заявив, що робить покупки в інтернеті, кожен другий сказав, що купує через інтернет-магазини одяг, взуття і аксесуари (56%), комп’ютерну (52%) і споживчу техніку (50%). Далі в рейтингу категорій йдуть товари по догляду за собою і косметика – 42% споживачів купують ці товари онлайн. Купівля упакованих продуктів харчування користується популярністю у кожного четвертого (24%) глобального споживача. В Україні лише 6% споживачів заявили, що купують запаковані продукти харчування в інтернеті і 5% регулярно – свіжі продукти онлайн.

Що стримує онлайн-покупки

Коли мова заходить про свіжі продукти харчування, такі як молочні продукти, яйця, м’ясо, риба, фрукти і овочі, картинка на сайті не зможе передати фізичний зовнішній вигляд товару, його колір і запах. Головні перешкоди для розвитку онлайн-торгівлі цієї категорії, на думку споживачів: відсутність можливості самому вибрати товар і недостатній рівень якості доставки і самої продукції. Якщо говорити про канали комунікації для покупок, то майже половина споживачів в Україні (48%) повністю або частково вважають сайт, на якому вони купують, безпечним і захищеним у сенсі збереження персональної інформації.

онлайн-покупки

«За даними Інституту Попиту в США, який співпрацює з Nielsen, до 2020 року в інтернет прийдуть ще 1,2 мільярда користувачів, а володарів смартфонів стане 5,8 мільярдів чоловік, – коментує Тетяна Безсмертна, генеральний директор Nielsen в Україні та Білорусі. – Велика частина з них – із країн з економікою, що розвивається у віддалених куточках світу з погано розвиненою інфраструктурою та малою кількістю магазинів. Якщо онлайн-рітейлер зможе забезпечити належну доставку товарів у ці регіони, ці споживачі з обмеженим вибором з радістю сприймуть можливість купувати товари та послуги онлайн».

Сила переконання онлайн-покупки

Для споживчих товарів – продуктів харчування і косметики – відвідування фізичного магазину допомагає споживачеві прийняти рішення про покупку. Так, на питання «Що допомагає вам прийняти рішення про покупку?» 41% споживачів вказали на «візит в магазин» для свіжих продуктів харчування і 33% – для товарів по догляду за собою і косметики. Рекомендації знайомих є другим по значущості та ефективності джерелом інформації про товар для свіжих продуктів і засобів по догляду за собою і косметики.

При купівлі споживчої техніки та одягу або взуття споживачі воліють отримувати інформацію про товар на сайті магазину (47% і 36%, відповідно). Соціальні медіа як канал комунікації працюють для 31% українських споживачів при покупці одягу і взуття, для 23% – при купівлі споживчої техніки і 25% – при покупці засобів по догляду за собою і косметики.

«У будь-якому випадку в залежності від категорії необхідно ретельно вивчити, як поєднувати традиційні та цифрові канали комунікації, щоб з’ясувати, де споживач стикається з конкретною категорією товару, – говорить Тетяна Безсмертна. – Простіше кажучи, будь-яка ефективна стратегія починається з глибокого розуміння, як споживач приймає рішення про покупку, як на сайті, так і в магазині, і де покупцеві краще вивчити товар, щоб потім його купити».

Довідка. Nielsen Holdings plc – глобальна компанія, що надає послуги з вимірювання і поліпшення бізнес-результатів, ключове джерело інформації про те, що споживачі дивляться і купують. Сегмент Watch пропонує клієнтам медіа та рекламного бізнесу рішення в області загального вимірювання аудиторії усіх пристроїв і всіх типів контенту (відео, аудіо, текст). Сегмент Buy пропонує FMCG-виробникам і роздрібним мережам єдині на ринку послуги з вимірювання ефективності продажів, доступні як на локальному, так і на глобальному рівні. Поєднуючи інформацію сегментів Watch, Buy та інших джерел, Nielsen надає своїм клієнтам першокласні інструменти вимірювання та поліпшення бізнес-результатів.

Nielsen входить до списку S&P 500 і проводить свої вимірювання в більш ніж 100 країнах світу, охоплюючи понад 90% світового населення.

Юрій Ліщук, Nielsen: Персоналізація і розуміння покупця – майбутнє рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку