Непереможний рітейл: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2022 році

Непереможний рітейл: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2022 році

02.01.2023 09:00
  2456
Дарія Осіїк

Засновники та керівники провідних українських компаній сфер роздрібної торгівлі, e-commerce та девелопменту торговельної нерухомості про роботу в умовах війни, трансформацію ринку та сподівання на майбутнє.

У цій добірці ми пропонуємо ознайомитися з найяскравішими висловлюваннями лідерів ринку: як вони переживали цей рік, як долали численні труднощі та випробовування, які питання вважають найактуальнішими і що чекають від найближчого майбутнього.

Генеральний директор Respublika Park Юлія Щаслива: 

24 лютого рано-вранці я вперше дізналася, що таке паніка, коли в 15 км від будинку почали бомбардувати. Було дуже гучно і дуже страшно. Але паніка пройшла швидко, особливо після релокації дітей в підвал свого будинку і чіткого усвідомлення, що в тебе об’єкт, співробітники і вони, напевно, так само панікують. Вважаю найважливішим для будь-якого керівника – комунікацію з колективом, у будь-який час дня та ночі просто як заспокійливе, але обов’язково з наданням певних інструкцій. 

CEO мережі магазинів КОЛО Марина Сергієнко:

Взагалі бізнес перейшов у режим максимальної взаємодії. І вона повністю витіснила конкуренцію серед торгових мереж. Сьогодні рітейлери не боряться за клієнта, вони спільними зусиллями «страхують» клієнтів, забезпечуючи продуктами першої необхідності. Ми також у тісній взаємодії з асоціаціями, іноземними партнерами, постачальниками пального, місцевими органами влади – усі разом шукаємо рішення, які б були ефективними та вирішували низку проблем.

Співвласник маркетплейсу Rozetka Владислав Чечоткін: 

чечоткін

2021 рік ми провели в нестримному зростанні – магазинів, кількості співробітників, витрат. Це був незвичайний період для Rozetka: «Бери більше – кидай далі». Тому, коли почалася війна, ми були в гіршій формі для цього. Величезна кількість незакінчених будівель, великі для нас зобовʼязання перед банком. І звичайно, це вплинуло на перші дні та на перше моє враження від того, що відбувається. З режиму нестримного зростання та серйозних інвестицій ми перейшли до режиму для себе традиційного. Ми зібралися, уважно дивимося на витрати та ефективність тут і зараз. І, звичайно, треба зізнатися, мало думаємо про майбутнє. Думаємо про те, як би залишитися на плаву і вижити в ситуації, що склалася.

Операційний директор Novus Олексий Панасенко:

Незважаючи на те, яку посаду обіймав співробітник до війни, ніхто не цурався роботи і допомагав там, де було потрібно. Ми розуміємо, що працюємо з товарами першої життєвої необхідності – продуктами харчування. Тож, якби складно не було, ми залишаємось з народом, адже хтось має забезпечувати людей продуктами. Ми відчували єдність і знали, що разом сильні і подолаємо все. Працівники кожного магазину, складу, офісу працювали і продовжують це робити злагоджено. Вони рішучі, сміливі, і є справжніми скарбами. Вони і є наша Україна!

Маркетинг-директор АТБ Валерій Бондарь:

Як лідер українського продуктового рітейлу ми маємо відповідальність у запезпеченні продовольчої безпеки країни. Тому ми прийняли рішення комунікувати перемогу, бо в нас просто немає іншого виходу. І, не змовляючись, разом з іншими мережами ми почали говорити про “руський воєнний корабль” і таке інше.

Генеральний директор Arber Fashion Group Вадим Золотаревський:

Головне наше рішення цього року – не скорочувати свої колекції, оскільки ми бачили для себе перспективи розвитку навіть в умовах війни. Хоча, як і у більшості компаній, у нас були фінансові труднощі. На початку війни у нас зовсім не було продажів, а компанія (в першу чергу виробництво) функціонувала. Незважаючи на усі ці обставини, ми надали повний асортимент колекції весна-літо та вчасно зайшли з колекцією осінь-зима. Це стало важливим фактором того, що наші магазини зростають і зараз ми вже виходимо на показники товарообігу минулого року, хоча мережа втратила значну кількість магазинів.

Голова ради директорів групи компаній Алло Дмитро Деревицький:

Війна – це найсильніша криза, з якою не може зрівнятись жодна інша за 30 років незалежності України. Це жахливо, тому що гинуть люди. Але якщо ви вирішуєте рухатись далі – це трамплін можливостей, які в мирний час даються набагато складніше і дорожче. В мирний час менеджмент організований, всі роблять свою роботу і така висока конкуренція, що немає де впасти яблуку. Зараз конкуренція слабка, тому що не всі готові вмикатись, оскільки за негативного сценарію можна втратити все. Це можливість – можливість збанкрутіти, чи перейти в нову лігу.  

Співвласник ТРЦ Dream Гарік Корогодський:

Держава повинна під час війни втручатися у всі галузі. Війна не час демократії, скрізь повинен бути старший, і цей старший – держава. В одному Dream з орендарями близько 11 000 працівників, 11 000 годувальників. Перше, що ми чекаємо від держави: переконати наших західних партнерів – великі бренди, як то Н&М, Inditex, МD та інші – негайно відновити роботу. Ми провели з брендами багато часу у перемовинах, вони хочуть, ще б трошечки дотиснути – і тут би допомога держави була дуже доречна.

Country manager JYSK в Україні Євген Іваниця:

На кордонах й досі великі черги на виїзд та в’їзд. Тож автівки по кілька днів стоять на кордоні, і це стає додатковим чинником росту цін на перевезення. А зростання вартості перевезення, своєю чергою, впливає на собівартість та ціну товару для споживача. Дуже важливо збільшити пропускну здатність на кордоні. Завдяки цьому пришвидшиться товарообіг і збільшиться наповнення бюджету країни. А це дуже важливо в умовах війни.

Генеральний директор Comfy Ігор Хижняк:

Важливою частиною нашого внеску в перемогу є наша щоденна прозора робота, продаж виключно офіційної техніки, білі зарплати і багато іншого. С початку року ми заплатили 550 млн гривень різних податків і зборів. Це наша позиція. Бо як інакше можна працювати в країні, коли половина видатків бюджету йде на оборону та захист нашої землі?

Співвласник групи компаній МТІ (куди входять розрібна мережа Intertop і ряд інших бізнесів) Сергій Башлаков: 

Наші подальші перспективи важко спрогнозувати, оскільки війна триває, але ми відновили роботу своїх мереж не лише в західному регіоні, а в усіх містах, де немає активних бойових дій, зокрема в Одесі, Дніпрі, Запоріжжі та Полтаві. Чи будемо ми надалі повертатись до централізованої логістики або ж залишимо регіональні склади? Не можу однозначно відповісти на це запитання, але, на мою думку, регіональні склади залишаться, оскільки вони є зручними, безпечними та альтернативними варіантами під час форс-мажорних обставин.

СЕО McDonald’s на ринках України, Чехії та Словаччини Юлія Бадрітдінова: 

Юлія Бадрітдінова призначена CEO McDonald’s

Ми знаходимося у процесі планування на 2023 рік. Хороший знак – наш ринок проходить цей процес за тими ж стандартами, що й інші країни. Тобто незважаючи на війну, Україна теж сприймається крізь призму розвитку. Базова історія на наступний рік – не допустити, щоб McDonald’s знову закрився, тож перший пріоритет – це безпека. Інша важлива річ — ми не повинні відставати від глобальних стратегічниїх ініціатив McDonald’s, щоб після того, як війна закінчиться, ми не потребували ще певного часу, щоб наздогнати інші країни.

Співзасновник компанії Нова пошта Вячеслав Климов:

Вже зараз зрозуміло, що об’єми нашого ринку будуть меншими, ніж до війни. Принаймі протягом якогось часу. Тому бізнес має диверсіфікуватися й обов’язково займатися експансією на західні ринки. Нова пошта це вже робить. Протягом цих трьох місяців ми відкрили компанію в Польщі. Великим драйвером в цьому була гуманітарна логістика, оскільки відкрилися там для того, щоб мати змогу возити гуманітарні вантажі. Але поступово ця компанія буде нарощувати й комерційну логістику.

Читайте також – 

Лишилося тільки троє: переважна більшість рітейлерів не потрапила до списку топ-20 найбагатших українців – Forbes


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку