Ольга Насонова: Чоловікам тут не місце
Експерт ресторанного бізнесу Ольга Насонова у своїй колонці розповіла про те, що тепер жінки є основоними споживачами та затребуваною силою та як цей фактор вплинув на ресторанну сферу. RAU публікує основні тези цього матеріалу.
Останнім часом складається враження, що жінки в Україні стали основними споживачами та затребуваною робочою силою. В багатьох місцях жінки в більшості: в кафе, на вулицях, в офісах, на концертах та у кінотеатрах. Хоча за статистикою, багато жінок виїхало за кордон, але і чоловіків стало менше через війну.
Загалом українські жінки завжди відігравали важливу роль у суспільстві, але зараз це практично матріархат. Це відбувається не вперше в нашій історії, адже під час війн саме жінки брали на себе всю роботу. Чоловіків стає менше, чоловічі обов’язки переходять до жінок. Збільшення ролі жінок у діяльності суспільства позначається і на культурі споживання, і на продажах продуктів та страв.
Наприклад, в минулому році більшість закладів харчування відмічали ріст продажів великих та ситних м’ясних страв. Багато чоловіків залишились без жінок, а тому їли ту саму чоловічу кухню, купляли шаурму в космічних обсягах. Та й жінки не відставали, забувши про легку та низькокалорійну їжу, оскільки треба бути ситою, щоб мати сили у важкий час.
Але з весни цього року ситуація змінилась. Першими це відчули ресторани, як справжнє дзеркало суспільства:
- В пивних пабах продажі стали падати. Жінки не дуже люблять пиво, і в закладах зазвичай замовляють вино чи коктейлі. Але в той же час зросли продажі в пивних кіосках на масивах, бо чоловіки намагались вживати вдома
- Чоловічі компанії стали рідше з’являтись в ресторанах, їх замінили сімейні компанії та пари
- За шаурмою вже не стоять черги. Не тільки тому, що шаурмічних відкрилось багато, а і тому, що зменшилася кількість основних шанувальників продукту
- Спостерігаємо ренесанс суші.Ну погодьтесь, суші — не чоловіча їжа, а от жінки її люблять. Тому і в доставці, і у закладах суші в цьому році роблять рекорди популярності
- Салати стали користувались більшим попитом. По-перше, влітку всім хотілось свіжих овочів. По-друге, жінки частіше обирають салат чи пасту, а не стейк чи бургер. Саме тому стейк-хауси та взагалі стейки стали менш популярними
- Здорова їжа знову стає важливою частиною нашого життя. Знову почали добре продаватись безглютенові, безлактозні страви.
Спостерігається перекос і в робочих моментах. Якщо це можливо фізично, на роботу скоріше візьмуть жінку, ніж чоловіка. Жінка може не хвилюватись, що їй пришлють повістку, працює собі та працює. Якщо до цього часу не виїхала за кордон, то вже мабуть і залишиться назавжди. Багато компаній скаржаться, що залишаються без співробітників-чоловіків, та важко знайти інших на заміну.
І ще, по моїм спостереженням в магазинах чоловічий одяг купують набагато менше, ніж жіночий, чоловіча мода начебто кудись зникла. Навіть в рекламі чоловіків майже не побачиш, це багатьох дратує, тому усюди жінки, дівчата та собачки.
Джерело – НВ Бізнес