Голова Metro Cash&Carry: Український ринок нам цікавий

Голова Metro Cash&Carry: Український ринок нам цікавий

19.12.2016 09:47
  414
rau

Генеральний директор Metro Cash & Carry Пітер Боне про взаємодію з українським підрозділом, кримські торгові центри і труднощі в Україні.

Український підрозділ одного з найбільших рітейлерів Європи – Metro Cash & Carry втратив близько 20% свого бізнесу через окупацію Криму і частини східного регіону. Це спровокувало хвилю чуток про можливий відхід мережі з країни. Чи справді це так? Чи планує компанія розвиватися і які труднощі переживає? Про це в бліц-інтерв’ю ЛІГА.net розповів генеральний директор Metro Cash & Carry Пітер Боне.

– Протягом останніх трьох років український ринок рітейлу скоротився через девальвацію і падіння рівня життя населення. Ви підраховували неотриманий прибуток?

– Дозвольте мені перефразувати питання. Які нові виклики перед нами з’явилися? Ми звикли до довгострокового планування. Можу сказати, що нам довелося підлаштовуватися під нові запити покупців. Але зараз ситуація покращується.

– Які результати роботи українського підрозділу за минулий рік?

– У 2015-2016 фінансовому році (з 1 жовтня по 30 вересня. – Ред.) продажі українського підрозділу становили 420 млн євро. Вони незначно знизилися порівняно з аналогічним періодом минулого року (у 2014-2015 фінансовому році продажі Metro Cash & Carry Ukraine становили 425 млн євро. – Ред.). У національній українській валюті продажі зросли вдвічі щодо середньоринкової динаміки.

– METRO Cash & Carry – велика міжнародна компанія. Яким чином погоджуєте рішення з місцевими офісами?

– З 2011 року ми стали більш клієнтоорієнтованими, що дозволило нам вирости. Завдяки цьому ми змогли стабілізувати компанію. З 2011 по 2014 рік METRO було дуже централізованою структурою, а всі рішення ухвалювалися в нашому центральному офісі. З 2014 року ми стали більше прислухатися до наших локальних партнерів, адже український ринок істотно відрізняється від німецького. Управлінська модель змінилася і стала більш децентралізованою.

Ми дозволили локальним офісах робити те, що вони вважають за необхідне на тому чи іншому ринку. Центральний офіс є всього лише радником.

– Хто ухвалює остаточне рішення про впровадження тих чи інших змін?

– Локальні офіси в різних країнах. У нас така філософія: наш бізнес – це і бізнес локального офісу.

– Кілька років тому ходили чутки, що METRO має намір продати свої магазини і піти з країни. Чи справді розглядався таке питання?

– Ми постійно вивчаємо можливості для інвестицій у кожен новий ринок. Український ринок цікавий у довгостроковій перспективі. Питання про відхід з ринку ми ніколи не обговорювали. Я думаю, що ця інформація з’явилася після того, як ми продали частину мережі Real нашим колегам з Auchan Group.

– У 2014 році Україна підписала угоду про Асоціацію з ЄС. Чи збільшилася кількість українських компаній, які постачають продукцію для METRO по всьому світу?

– Так, такі є. Але мені складно сказати, скільки їх. Можу зауважити, що в рамках проекту Фермове (Метро викуповує урожай у фермерів, яким постачає насіння компанія Сингента. – Ред.) Ми плануємо постачати українську продукцію в країни ЄС. У Німеччині українські постачальники дуже активні.

– Як відомо, частина території України окупована. Що відбувається з вашим бізнесом в Криму?

– У Криму працюють два торгові центри METRO, ними керують місцеві партнери та менеджмент центрального офісу.

– Яким чином вирішуєте проблеми з поставками для цих магазинів?

– У кожному регіоні, де працює METRO, налагодити поставки – це вже виклик. Ці питання вирішує менеджмент на місцях.

– Ми всі бачили фотографії розграбованого магазину METRO в Донецьку…

– Так, я бачив ці фото. Це дуже сумно.

– З якими складнощами зіштовхується METRO при роботі в Україні?

– Найбільша складність – бюрократія. Вона заважає не тільки нам, а й нашим постачальникам, і нашим клієнтам. Але це не тільки проблема України. У Німеччині у нас теж досить багато бюрократичних процедур. Я можу навести багато прикладів з Індії.

– В Україні істотно спрощена система оформлення карток для відвідування METRO. Чи використовуєте подібний досвід для інших країн?

– Це унікальна ситуація, за такою системою ми працюємо тільки в Україні, що дозволяє розширювати аудиторію кожного магазину. Ця пропозиція Мартіна Шумахера (METRO Cash & Carry Ukraine – Ред.). В інших країнах, щоб отримати картку метро, ​​треба подати документи, що підтверджують діяльність компанії.

– Які плани щодо розвитку METRO в Україні на найближчі три-п’ять років?

– Ми сконцентрувалися на відновленні наших торгових центрів, перший відкрився в Києві. Наше завдання – досягти зростання продажів в Україні. Для цього ми хочемо співпрацювати з сегментом HoReCa (готелі, ресторани, кафе. – Ред.), інвестуємо в створення служби доставки. На найближчі три роки планів щодо збільшення кількості магазинів у нас немає.

– За нашою інформацією, METRO в Україні придивляється до покупки заводу з переробки м’яса або молока. Чи є такі плани?

– Цього немає в нашому плані з розвитку на три роки. Але це не означає, що такий напрямок нам не цікавить.

Джерело


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку