Голова Metro Cash&Carry: Український ринок нам цікавий
Генеральний директор Metro Cash & Carry Пітер Боне про взаємодію з українським підрозділом, кримські торгові центри і труднощі в Україні.
Український підрозділ одного з найбільших рітейлерів Європи – Metro Cash & Carry втратив близько 20% свого бізнесу через окупацію Криму і частини східного регіону. Це спровокувало хвилю чуток про можливий відхід мережі з країни. Чи справді це так? Чи планує компанія розвиватися і які труднощі переживає? Про це в бліц-інтерв’ю ЛІГА.net розповів генеральний директор Metro Cash & Carry Пітер Боне.
– Протягом останніх трьох років український ринок рітейлу скоротився через девальвацію і падіння рівня життя населення. Ви підраховували неотриманий прибуток?
– Дозвольте мені перефразувати питання. Які нові виклики перед нами з’явилися? Ми звикли до довгострокового планування. Можу сказати, що нам довелося підлаштовуватися під нові запити покупців. Але зараз ситуація покращується.
– Які результати роботи українського підрозділу за минулий рік?
– У 2015-2016 фінансовому році (з 1 жовтня по 30 вересня. – Ред.) продажі українського підрозділу становили 420 млн євро. Вони незначно знизилися порівняно з аналогічним періодом минулого року (у 2014-2015 фінансовому році продажі Metro Cash & Carry Ukraine становили 425 млн євро. – Ред.). У національній українській валюті продажі зросли вдвічі щодо середньоринкової динаміки.
– METRO Cash & Carry – велика міжнародна компанія. Яким чином погоджуєте рішення з місцевими офісами?
– З 2011 року ми стали більш клієнтоорієнтованими, що дозволило нам вирости. Завдяки цьому ми змогли стабілізувати компанію. З 2011 по 2014 рік METRO було дуже централізованою структурою, а всі рішення ухвалювалися в нашому центральному офісі. З 2014 року ми стали більше прислухатися до наших локальних партнерів, адже український ринок істотно відрізняється від німецького. Управлінська модель змінилася і стала більш децентралізованою.
Ми дозволили локальним офісах робити те, що вони вважають за необхідне на тому чи іншому ринку. Центральний офіс є всього лише радником.
– Хто ухвалює остаточне рішення про впровадження тих чи інших змін?
– Локальні офіси в різних країнах. У нас така філософія: наш бізнес – це і бізнес локального офісу.
– Кілька років тому ходили чутки, що METRO має намір продати свої магазини і піти з країни. Чи справді розглядався таке питання?
– Ми постійно вивчаємо можливості для інвестицій у кожен новий ринок. Український ринок цікавий у довгостроковій перспективі. Питання про відхід з ринку ми ніколи не обговорювали. Я думаю, що ця інформація з’явилася після того, як ми продали частину мережі Real нашим колегам з Auchan Group.
– У 2014 році Україна підписала угоду про Асоціацію з ЄС. Чи збільшилася кількість українських компаній, які постачають продукцію для METRO по всьому світу?
– Так, такі є. Але мені складно сказати, скільки їх. Можу зауважити, що в рамках проекту Фермове (Метро викуповує урожай у фермерів, яким постачає насіння компанія Сингента. – Ред.) Ми плануємо постачати українську продукцію в країни ЄС. У Німеччині українські постачальники дуже активні.
– Як відомо, частина території України окупована. Що відбувається з вашим бізнесом в Криму?
– У Криму працюють два торгові центри METRO, ними керують місцеві партнери та менеджмент центрального офісу.
– Яким чином вирішуєте проблеми з поставками для цих магазинів?
– У кожному регіоні, де працює METRO, налагодити поставки – це вже виклик. Ці питання вирішує менеджмент на місцях.
– Ми всі бачили фотографії розграбованого магазину METRO в Донецьку…
– Так, я бачив ці фото. Це дуже сумно.
– З якими складнощами зіштовхується METRO при роботі в Україні?
– Найбільша складність – бюрократія. Вона заважає не тільки нам, а й нашим постачальникам, і нашим клієнтам. Але це не тільки проблема України. У Німеччині у нас теж досить багато бюрократичних процедур. Я можу навести багато прикладів з Індії.
– В Україні істотно спрощена система оформлення карток для відвідування METRO. Чи використовуєте подібний досвід для інших країн?
– Це унікальна ситуація, за такою системою ми працюємо тільки в Україні, що дозволяє розширювати аудиторію кожного магазину. Ця пропозиція Мартіна Шумахера (METRO Cash & Carry Ukraine – Ред.). В інших країнах, щоб отримати картку метро, треба подати документи, що підтверджують діяльність компанії.
– Які плани щодо розвитку METRO в Україні на найближчі три-п’ять років?
– Ми сконцентрувалися на відновленні наших торгових центрів, перший відкрився в Києві. Наше завдання – досягти зростання продажів в Україні. Для цього ми хочемо співпрацювати з сегментом HoReCa (готелі, ресторани, кафе. – Ред.), інвестуємо в створення служби доставки. На найближчі три роки планів щодо збільшення кількості магазинів у нас немає.
– За нашою інформацією, METRO в Україні придивляється до покупки заводу з переробки м’яса або молока. Чи є такі плани?
– Цього немає в нашому плані з розвитку на три роки. Але це не означає, що такий напрямок нам не цікавить.