
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Що змінилося на маркетинговому ринку за рік повномасштабної війни, який новий шкідливий тип “шароварщини” з’явився в контенті компаній, а також як правильно позиціюватися та комунікувати з клієнтами в новій реальності.
В колонці для RAU агенція digital-маркетингу Inweb ділиться, що відбувається з PPC-ринком та SMM-сферою України в умовах війни, як змінилася SEO-аналітика, та представляє чек-лист для бізнесу: як бути актуальним в просуванні та комунікації в 2023 році.
Хоча з 24 лютого обсяги замовлень впали, в багатьох регіонах значна кількість підприємств вийшла на довоєнний рівень або перевищила його, про що говорилось у результатах дослідження Дія.Бізнес. Значних змін у побудові роботи серед SEO-аналітиків не відбулося. Зменшився попит майже на всі категорії товарів та послуг, стало важко прогнозувати KPI, оскільки їх виконання ускладнюється через обстріли, проблеми зі світлом тощо. В цілому зміни відбулися у послугах SEO наступні:
«Навіть якщо війна значною мірою затягнеться, бізнес адаптується, знайде варіанти з логістики та вирішить складнощі з грошима. За рік війни український бізнес продемонстрував неабияку гнучкість», – вважає CPO, Head of SEO Inweb Владислав Наумов.
Робота digital-сфери практично не змінилася. Вміння адаптуватися до різних форматів робіт залишалася з часів пандемії. Поки великі гравці приймали складні рішення про повернення до роботи або вихід за межі України, малий бізнес дуже швидко зайняв частину попиту, бо є більш мобільним. Дослідження Дії.Бізнес наголошує, що це дозволило вийти майже на довоєнні обороти. Наприклад, в березні близько 80% проектів Inweb стало на паузу. Але вже в кінці травня кількість проектів вже було на рівні 50% довоєнних показників, а до кінця року цей показник показав 100%.
У сфері інтернет-реклами на зміни попиту та трафіку дуже сильно впливає інформаційний тиск, відключення світла, обстріли. Якщо інформаційний тиск впливає поступово, і попит плавно знижується за кілька днів, то при масових обстрілах і відключеннях світла трафік падає моментально до 2-2,5 разів.
Важливо прораховувати форс-мажори, пов’язані з відключеннями та обстрілами, закладати їх у KPI та доносити клієнту. «Онлайн-реклама нікуди не зникне, особливо в тих нішах, що вирівнялися на довоєнні показники. Бізнесам потрібно заробляти гроші, а онлайн-реклама — необхідний інструмент для цього. Хоча просідання можливі, але вони не вплинуть суттєво на загальні тенденції», – зауважує Head of PPC компанії Сергій Чердінцев.
Перед початком повномасштабної війни агенція готувалася до запуску нової послуги, але повноцінно повернутися до цього вдалося лише у квітні-травні 2022 року, коли ситуація трохи стабілізувалася. Тим часом на ринку відбулися наступні зміни:
Загалом наслідки справжньої революції у контенті можна буде оцінити пізніше. Але вже зараз ми бачимо, які суттєві зміни сталися з українським Telegram та як в цілому змінилась реклама в соціальних мережах з 24 лютого (тут приклади шароварщини, на жаль, теж є).
«SMM буде ставати все більш українським: український контент стане абсолютною нормою для більшості бізнесів. Будуть розвиватися українські сервіси автоматизації на заміну російським (наприклад, Trend Heroes), що стане своєю окремою нішею в Україні. Українські компанії, наприклад, Monobank, Нова пошта, починають відкривати представництва в інших країнах. Це відобразиться на потребах SMM: необхідне знання польської та/або англійської мови, інтеграція українського SMM у світові тренди», – говорить Head of SMM в Inweb Марина Свіст.
Тепер ведення бізнесу – продаж товарів та надання послуг – потребує більшої уваги та пильності. Українські компанії перейшли в епоху турботи. Київські кав’ярні відкривали свої двері для тих, кому треба було працювати онлайн під час відключень світла. Нова пошта дозволяла людям сушити волосся феном у своїх відділеннях, а Rozetka – докручувати фарш. Тому можемо стверджувати, що перспективи стрімко рости тепер є у тих, хто проявляє турботу – про команду компанії та своїх клієнтів. Це і є наш ґрунт для перемоги на всіх фронтах.