Марина Сергієнко, мережа Коло: Наразі біля 60% наших постачальників не можуть задовольнити потреби КОЛО у товарах

Марина Сергієнко, мережа Коло: Наразі біля 60% наших постачальників не можуть задовольнити потреби КОЛО у товарах

14.04.2022 09:00
  1766
Костянтин Симоненко

CEO мережі магазинів Коло розповіла RAU про зміни, які зазнав бізнес рітейлера під час активної фази війни з росією. Зокрема, про зміни в логістиці, роботу з постачальниками та персоналом.

– Які зміни зазнав ваш бізнес за більш ніж місяць війни? Що прийшлося кардинально змінити або вибудовувати з нуля? З якими труднощами наразі стикаєтеся та які є шляхи їх подолання?

– За перший місяць війни у роботі рітейлерів змінилося буквально все, без перебільшень. Найперше, змінилася суть бізнесу, наразі мова взагалі не йде про заробляння грошей. Наразі команда Коло працює над трьома ключовими напрямами: по-перше, над тим, щоб продовжувати платити зарплати нашим працівникам і зберегти команду; по-друге, ми працюємо над тим, щоб сплачувати податки, де це можливо; і окремий напрям роботи – гуманітарний. Мережа Коло лише за перші два тижні безкоштовно передала ЗСУ та теробороні більше 60 000 одиниць товару. Це хліб, бакалія, каші та супи швидкого приготування, кондитерські вироби, вода та інше.

Із початком війни нам довелося повністю перебудувати логістичні процеси. Наша компанія взяла на себе організацію всього логістичного ланцюга. Ми самостійно забираємо товар великогабаритним транспортом у постачальника, веземо вантаж у проміжний склад – це наше нове рішення, яке довелося запровадити з початком війни та з ціллю оптимізації потоків постачання. У проміжних складах ми робимо перерозподіл товарів на менші автомобілі і вже надалі розвозимо продукти безпосередньо у магазини Коло.

В умовах нестачі товарів на складах та воєнного стану система автозамовлення продемонструвала свою неефективність. Тому ми відмовилися від неї і перейшли повністю на ручний формат координації замовлення товарів. Для цього ми посилили та збільшили команду працівників, яка задіяна в організації логістики.

Ми також мали нагально вирішувати питання недостатньої кількості бензину та дизелю для безперебійних постачань продуктів у наші магазини. Зараз ми вибудували співпрацю з нашими паливними партнерами. І завдяки їхньому розумінню та активному вирішенню питання щодо поставок пального в Україну наші машини у постійній експлуатації та вчасно заправлені.

– Як змінився попит на товари у вашій мережі та чи присутня зараз конкуренція на ринку?

– У перші кілька днів війни дуже різко збільшився попит на питну воду, у зв’язку з чим ми не завжди встигали наповнювати полиці Коло достатньою кількістю товару. Проте згодом ситуація нормалізувалася.

Взагалі бізнес перейшов у режим максимальної взаємодії. І вона повністю витіснила конкуренцію серед торгових мереж. Сьогодні рітейлери не боряться за клієнта, вони спільними зусиллями «страхують» клієнтів, забезпечуючи продуктами першої необхідності. Ми також бачимо, як ніколи, тісну взаємодію мереж магазинів із державою. Практично з першого дня війни Коло разом з іншими рітейл-мережами та виробниками продуктів долучилися до робочої групи спільно з Офісом президента для забезпечення продовольчої безпеки країни. Ми також у тісній взаємодії з асоціаціями, іноземними партнерами, постачальниками пального, місцевими органами влади – усі разом шукаємо рішення, які б були ефективними та вирішували низку проблем.

– Як наразі відбувається співпраця з постачальниками? Яку приблизно долю асортименту довелося скоротити чи змінити?

– Наразі біля 60% наших постачальників не можуть задовольнити потреби Коло у товарах. Причини – різні: зруйновані склади, пошкоджені автопарки, розбомблені промислові потужності та потужності, які знаходяться у населених пунктах, непідконтрольних поки ЗСУ. Для замовлення деяких товарів з категорії першої необхідності нам доводиться часто стояти у чергах передзамовлень.  Проте ми тримаємо руку на пульсі, шукаємо нові рішення та нові можливості для заповнення наших полиць.

На період війни ми сфокусуватися на товарах першої необхідності – їжа, хліб, вода, бакалія, ковбасні вироби та яйця. Із початком війни клієнти почали купувати значно рідше, проте проте купують більше. Тобто кількість клієнтів значно зменшилася, але середній чек збільшився. В основному купують продукти першої необхідності. Найбільший попит ми бачимо на бакалію: крупи, тушонку, оцет, соду. Також у топі запитів від наших клієнтів зараз – категорія «Заморожені продукти». Окрім цього, багато купують овочі та фрукти. Раніше всі ці продукти становили до 10% обороту, а тепер – понад 50%.

– Чи була в компанії “подушка безпеки” на випадок форс-мажору (наприклад, у компанії Rozetka, як виявилося, 90% грошей одразу реінвестувалося)?

– Подушки безпеки у мережі Коло не було, оскільки наша компанія знаходилася в стадії активного зростання та реінвестування. Лише за 2021 рік ми відкрили десятки нових магазинів формату «біля дому» в Києві, області та Одесі.

– Зараз багато компаній скорочують персонал та другорядні витрати аби втримати бізнес. Які заходи ви вживаєте аби мережа продовжувала працювати? Скільки наразі працює магазинів, наскільки серйозні втрати і т.п?

– До початку війни мережа Коло нараховувала понад 250 магазинів у Києві, області та Одесі. Зараз ми оптимізували мережу та операційні витрати й перейшли на роботу опорних магазинів, які знаходяться у зручних та безпечних для клієнтів і постачальників локаціях. Станом на сьогодні 73 наших опорних мінімаркетів працюють безперебійно.

Ми не скорочували штат мережі Коло. Сьогодні одна з головних наших задач – це зберегти команду і забезпечити фінансову стабільність наших працівників і їхніх родин – попри все, ми продовжуємо платити зарплати команді та зберігати за ними робочі місця.

Як і будь-який бізнес в Україні, ми маємо багато збитків. Унаслідок ворожих обстрілів були зруйновані деякі магазини мережі у Київській області – зокрема, у містах Буча, Гостомель, Немішаєве. Окрім цього, ми тимчасово втрачали контроль над деякими торговими точками. Вони знаходились у населених пунктах, які певний час не контролювали ЗСУ. Відповідно ці магазини були частково пошкоджені та розграбовані. Також нам довелося відмовитися від складу на лівобережжі Києва, оскільки цей район потрапив у зону бойових дій. Працівникам мережі Коло вдалося оперативно вивезти звідти частину продуктів.

Зараз я дуже вдячна всій нашій команді, яка зробила, здавалося б, неймовірне. Ми завантажили та вивезли 200 тонн продуктів за 48 годин. Крім цього, мережа Коло повністю втратила один із розподільчих центрів і складів продукції, який обслуговував нашу компанію. А з огляду на заборону продажу алкоголю ми також втратили велику партію товару цієї категорії. Алкогольні напої, які знаходилися на складах Коло і строки реалізації яких закінчувалися, ми передали на утилізацію. Рахувати суму збитків поки складно з огляду ситуацію в країні та продовження бойових дій у деяких населених пунктах.

Читайте також –

Хто за все заплатить: як рітейлу фіксувати збитки та на які варіанти відшкодування можна розраховувати


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку