Головна > Досвід > Максим Князьков, Портер Паб: Плануємо знайти можливі точки зростання навіть в таких умовах
Максим Князьков, Портер Паб: Плануємо знайти можливі точки зростання навіть в таких умовах

Максим Князьков, Портер Паб: Плануємо знайти можливі точки зростання навіть в таких умовах

Операційний директор мережі Портер Паб Максим Кзязьков про втрати під час карантину, новий формат закладів, конкуренцію та тренди на ринку пабів в Україні.

Цей текст доступний також російською мовою

Портер Паб – найбільша в Україні мережа автентичних крафтових пабів. Після відкриття 13-ти років тому першого закладу, мережа міцно закріпилася на столичному ринку. Як і всі інші учасники ринку, Портер Паб зіткнувся навесні з непереборною перешкодою для бізнесу: загальним карантином в умовах пандемії COVID-19. Як мережа пережила цей період і що в ній відбувається зараз, RAU розповів операційний директор мережі Портер Паб Максим Кзязьков.

– Що зараз відбувається з мережею Портер Паб? Скільки закладів працює і в якому форматі?

– На даний момент мережа Портер Паб працює в повному складі – 27 закладів у Києві, один – в Білій Церкві і дві бази відпочинку. З початку цього тижня працюють як літні тераси, так і зали, дотримуючись правил МОЗ в карантинних умовах.

– Скільки Портерів “не пережило” карантин?

– На даний момент всі в строю, на що сподіваємося і далі, хоча карантин ще й не закінчився.

– В яку суму оцінюєте свої втрати від карантину?

– Втрати “від карантину” неприємно великі. Якщо брати в процентному співвідношенні, то за попередніми підрахунками 70%.

– Як працювали під час карантину? Співпрацювали зі службами доставки, організовували власну доставку чи просто поставили бізнес “на паузу”? Чи об’єднували кухні декількох закладів для скорочення витрат?

– Під час карантину запустили колл–центр, організували свою службу доставки, також почали співпрацювати зі службами доставки Raketa, Glovo, хоча при запуску літніх майданчиків і залів потреба в службі доставки зменшилася в рази. Велика частина закладів у початковий період карантину була законсервована.

– Як вибудовували відносини з орендодавцями? Вдалося домовити про зниження плати чи вони не йшли вам назустріч?

– Переговори були і є зараз. На превеликий жаль далеко не всі йдуть на поступки, а якщо і йдуть, то знижки настільки малі, що особливо це не змінює ситуацію. Хоча були звичайно і винятки, але це поодинокі випадки.

– Як плануєте роботу в подальшому? Які кроки робите, щоб подолати кризу?

– Плануємо працювати і розвиватися, адаптуватися під нинішню ситуацію, і знайти можливі точки зростання, навіть в таких складних умовах.

– Який зараз середній чек замовлень? Чи змінився він з початку року?

– Середній чек впав, гості не так легко розлучаються зі своїми заощадженнями (сміється). У перші дні було навіть зростання, люди скучили за правильним і якісним відпочинком, але це зростання швидко випарувався, і ми знову повернулися до реалій.

– На вашу думку, коли можна очікувати відновлення ринку до докарантинних показників?

– Складно сказати, враховуючи негативну ситуацію щодо зростання кількості нових випадків Covid-19. Знову ж виникають чутки про посилення карантинних умов для громадського харчування. При найоптимістичніших надіях відновлення ринку до докарантинних показників очікуємо не раніше зими.

– Враховуючи ситуацію, як поміняли підхід до ведення бізнесу, які уроки для себе витягли? Чи будете впроваджувати нові формати, щось змінювати в стратегії і тактиці розвитку мережі?

– Провели оптимізацію підрозділів на об’єктах, знову-таки запустили новий для себе формат доставки, адаптували меню під критерії більш високої якості і швидкості подачі страв. Стратегія одна – бути кращими в сегменті громадського харчування, створення комфортного, якісного і атмосферного відпочинку.

– Помітив у вас на сайті цікавий формат – Портер Дача. Що це за проект?

– Портер Дача – це новий заміський формат розвитку та надання послуг. На даний момент у нас є дві бази відпочинку на березі водойм. Одна з них – у Ворзелі, друга – на березі річки Рось, недалеко від Богуслава. Пісочні пляжі, свіже повітря – що може бути краще після трудового тижня в кам’яному мегаполісі? Здаємо будиночки, номери, альтанки, в тому числі є лазня, сауна. Ці місця відмінно підійдуть для любителів риболовлі. На території бази завжди можна придбати наше крафтове пиво, можна зробити замовлення по меню кухні, бару.

– Плануєте десь, крім Києва, розширювати географію присутності?

– Ми вже представлені також у Ворзелі, Богуславі та Білій Церкві. Зважаючи на ситуацію, що склалася в країні, плани з розширення географії поставлені на паузу, але в подальшому, звичайно ж ми хочемо дати можливість насолодитися нашим крафтом не тільки в столиці.

– Плануються нові відкриття в цьому році? Які ще подальші плани?

– Відкриття завжди плануються, кожен бізнес повинен рости і розвиватися, інакше в ньому немає ніякого сенсу.

– Які тренди на ринку пабів в Україні можете виділити? Наскільки цей ринок заповнений? Чи багато на ньому сильних гравців?

– Конкуренція присутня, і дуже добре відчувається, тим більше зараз, коли йде боротьба за кожного гостя. На жаль не всі наші колеги пережили карантин, і це сумно, адже в нашому випадку конкуренція породжує розвиток, поліпшення і виходи на нові рівні якості продукції та надання послуг.

Кожен паб, мережа пабів прагнуть бути оригінальними, виділятися на тлі інших, створювати свою, неповторну атмосферу відпочинку. Але на першому місці звичайно ж якість основного продукту – пива. Тут конкуренція з кожним днем звичайно стає жорсткішою, відкриваються нові мініпивоварні, придумують нові сорти. Наявністю власної пивоварні зараз здивувати складно, хоча і зараз трапляються гості, які не вірять, і думають що все розливається на промислових гігантах пивоваріння. І ось в таких умовах на перше місце виходить навіть не ціна продукту, а його якість.

Наші пивовари спільно з технологами не перестають розробляти нові сорти, враховуючи сезонні зміни смакового попиту.

Читайте також

Гигантский Портер Паб: Эйфелева башня, цветной городок и домашние колбаски (фоторепортаж)

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора