Максим Попов, ВЕЛМАРТ: Товарообіг наших магазинів в 2016 році збільшився на 30-70%
Директор з продажів мережі дискаунт-супермаркетів ВЕЛМАРТ про результати роботи мережі, тонкощі підбору і управління персоналом, а також перспективи кас самообслуговування в Україні.
Минулого тижня компанія Рітейл Груп відкрила в Києві новий магазин ВЕЛМАРТ, що став вже 25-м в торговельній мережі та другим у столиці. Користуючись нагодою, rau.ua поспілкувалась із директором з продажів ВЕЛМАРТ Максимом Поповим. У бліц-інтерв’ю для порталу він розповів про те, чому при ребрендингу магазину компанія змінює 85% персоналу, як зростає популярність кас самообслуговування в торгівельних точках мережі, а також поділився результатами роботи в 2016 році та планами на 2017-й.
– Рітейл Груп відкриває магазини ВЕЛМАРТ за рахунок ребрендингу супермаркетів Велика Кишеня. Як змінилася відвідуваність, товарообіг і середній чек торгівельних об’єктів, в яких ребрендинг вже був проведений?
– Можу сказати, що показники росту товарообігу мережі ВЕЛМАРТ в 2016 році були значно більшими, ніж в середньому по ринку. Мінімальне зростання товарообігу в торгових точках мережі в минулому році було на рівні 30-40%. Але є магазини, в яких товарообіг зріс на 70%.
Ті магазини, де ми провели ребрендинг, також отримали суттєвий приплив відвідувачів. ВЕЛМАРТ – це дискаунт-супермаркет, в якому представлений широкий асортимент товарів. Причому не тільки низького цінового сегменту, але середнього і високого. При цьому ми не економимо на сервісі і намагаємося надати нашому клієнтові як можна більш високий рівень обслуговування і додаткові послуги. Наприклад, у цій торговій точці (відкритий 1 березня магазин в Києві на вулиці Вишняківській, 10 – прим. ред.) ми обладнали зону швидкого харчування, а також власну пекарню повного циклу. Все це істотно розширює нашу аудиторію і веде до зростання відвідуваності.
В залежності від місця розташування магазину відвідуваність торгових точок після ребрендингу збільшується від 40-50% до двох-трьох разів.
Що стосується середнього чека, то і він росте досить істотно. У магазинах ВЕЛМАРТ на кожну групу товарів постійно діє 1-2 цінові акції, які дозволяють споживачам економити. В умовах, коли ціни ростуть швидше, ніж доходи населення – це важливий для споживача аспект. Тому в мережі ВЕЛМАРТ часто роблять великі закупки, що, відповідно, впливає на зростання середнього чека.
– Зараз магазини формату дискаунтер в Україні розвиваються як ніколи активно. Продовжує зміцнювати позиції лідер АТБ, нову торговельну мережу Thrash! запустила Fozzy Group. З чим це пов’язано?
– На жаль, через економічну ситуацію в Україні значна частина населення все більше прагне економити. У тому числі – і на продуктах харчування. Тому рітейлери реагують на потреби і запити населення. Щоб бути конкурентним – треба бути гнучким, йти в ногу з часом і відповідати очікуванням споживача. Тому активний розвиток цього формату не дивний.
– Розкажіть про плани компанії на 2017 рік. Яку суму плануєте інвестувати в розвиток мережі ВЕЛМАРТ?
– Точну суму зараз назвати складно, але в основному інвестиції будуть спрямовані на ребрендинг і відкриття нових магазинів, а також в персонал.
Професіоналізм персоналу для нас – один із найважливіших аспектів. Починаючи з підбору та навчання співробітників, продовжуючи адаптацією і супроводом їх в магазинах, закінчуючи кар’єрним зростанням і мотивацією персоналу.
При ребрендингу магазинів ми змінюємо персонал на 85%. Звичайно, це складний і тривалий процес. На щастя, у нас працює професійна команда, яка займається пошуком нових співробітників. Ці люди не сидять і чекають, поки до нас прийдуть, адже зараз ситуація з кадрами на ринку не найпростіша.
– Якісь особливі вимоги висуваєте до претендентів?
– Прагнемо брати на роботу тільки проактивних людей, мотивованих, зацікавлених у розвитку та кар’єрному зростанні. У мережі ВЕЛМАРТ всі директори магазинів прийшли в компанію продавцями-касирами. Реальна, а не декларативна можливість кар’єрного росту – відмінна мотивація для персоналу, але така ситуація вигідна і компанії. Адже в кожній мережі свої нюанси і специфіка роботи. Тому не завжди хороший і досвідчений фахівець зі сторони може відразу включитися в роботу. Коли ж співробітник виріс у компанії, то, отримавши керівну посаду, він відмінно знає всі нюанси і здатний ефективно вирішувати виникаючі в роботі питання.
– Новий магазин став 25-м у мережі ВЕЛМАРТ в Україні. Скільки ще торговельних точок цього бренду плануєте відкрити у 2017 році?
– Приблизно через місяць відкриємо ще один магазин у Києві, на вулиці Саперно-Слобідській. Звичайно, на цьому зупинятися не плануємо. Точних дат поки назвати не можу, але, думаю, не менше 4-5 торгових точок мережі ВЕЛМАРТ в 2017 році відкриємо.
– Компанія Рітейл Груп – одна з небагатьох, яка встановлює у своїх магазинах каси самообслуговування. Який відсоток покупок здійснюється через ці термінали?
– На початку роботи терміналів у торговій точці через них в середньому проходить 5-7% від загального товарообігу магазину.
Але вже зараз є магазини, в яких третина покупок оплачується на касах самообслуговування.
Втім, у розвинутих країнах частка покупок через термінали істотно більше і рітейл впроваджує це набагато більш активно. Наприклад, у Лондоні є магазини, в яких залишилося всього близько 20% звичних для нас кас. Все інше – автомати самообслуговування. Думаю, до цього прийде і Україна, але поки складно говорити про терміни. Зараз рітейлери більшою мірою думають про те, як утримати клієнтів. Відповідно – більше інвестують в товар і його ціну на полиці. Щоб український рітейл активізував розвиток сервісу і почав впроваджувати інновації в магазинах, в першу чергу повинна стабілізуватися ситуація в країні, вирости купівельна спроможність населення.
У той же час, ми бачимо, що з кожним роком наші клієнти дедалі активніше користуються цим сервісом, навіть люди похилого віку. Вважаємо цей напрям перспективним, тому маємо намір і надалі його розвивати.
Читайте також –