Рік експериментів made in Ukraine: вектори розвитку українських брендів

Рік експериментів made in Ukraine: вектори розвитку українських брендів

27.12.2017 09:00
  1434
Микола Маранчак

Освітні хаби, ко-воркінги, власний entertainment і незвичайні локації – чим ще в 2017 році змогли здивувати українські рітейлери.
Стрімкий розвиток VOVK і MustHave, fashion-майданчики NAMES’UA і ЦУМ UA, приголомшливий успіх Всі.Свої вже стали майже звичними для українського ринку рітейлу. Але паралельно розвиваються й інші імена made in Ukraine, які не стоять на місці, стежать за світовими тенденціями і запускають власні оригінальні проекти і простори. Хто ці рітейлери і що за проекти вони розвивають – в матеріалі RAU.

А поговорити?

Анастасія Мальцева і Анна Шепілова, співвласники київського концепт-стору Окно во Двор, вже чотири роки популяризують молодих українських виробників одягу і взуття. На початку 2017 року вони запустили серію безкоштовних зустрічей на соціальні та суспільні теми, які грайливо назвали “Девичники”. «Інтертеймент сьогодні потрібен у всьому, і у концепт-сторах теж. Проводячи такі заходи, ми підвищуємо лояльність клієнтів і приводимо їх у наш магазин. Також ми вирішили таким чином вивести живе спілкування з клієнтами в тренд», – розповіла RAU Анастасія Мальцева.

За її словами, ідея проекту прийшла випадково – хотіли провести презентацію власної колекції, а щоб людям було цікаво, покликали кількох спікерів, з якими можна було б поговорити про стиль, моду, подорожі. Захід отримав хороший відгук, почали сипатися численні запити «коли наступний «Девичник» і такі зустрічі було вирішено проводити регулярно. За рік «Девичники» переросли у масштабний проект, на який реєструється понад 200 осіб. Так з’явилася ідея виводити проект на більш масштабний рівень.

Восени 2017 року була запущена краудфандингова кампанія, щоб зібрати 500 000 гривень для відкриття окремої локації OVD Meeting Place, де можна буде приводити безкоштовні зустрічі та майстер-класи з професійними спікерами на хвилюючі українських жінок теми.

«Якщо б ми брали гроші за вхід на наші зустрічі, ми б вже зібрали потрібну суму, але наш проект повністю соціальний. Для кожної такої зустрічі ми повністю блокуємо роботу магазину, виносимо весь товар і орендуємо обладнання за свій рахунок», – говорить Анна Шепілова.

вікно у двір

Суму розрахували з урахуванням витрат на первинну оренду, мінімальний ремонт та закупівлю обладнання, необхідні не тільки для лекторія, але і для кавового корнера, а також бібліотеки українських видань. Надалі мультифункціональний простір OVD Meeting Place буде підтримуватися магазином, який буде знаходитися тут. Співзасновниці проекту розраховують, що «Окно во Двор-2» або, як його вже вирішено називати Okno Vo Dvor Meeting Place зможе надалі фінансувати і підтримувати проект самостійно.

«Унікальність проекту полягає в його спрямованості, ми піднімаємо і будемо продовжувати говорити про соціальні ініціативи, а також актуальні теми, які хвилюють жіночу аудиторію. Наші заходи загальнорозвиваючі і камерні, і проводяться у вигляді спілкування, а не коли лектор, ніби викладач, недоступний», – кажуть Анастасія Мальцева і Анна Шепілова.

Запуск проекту OVD Meeting Place запланований на лютий-березень 2018 року.

Фестивалі на дивані

Подібні ініціативи в 2017 році були не поодинокі, і деякі вже втілилися в життя. Так, в перший день зими в столичному ТРЦ Lavina Mall почав свою роботу флагман концепт-сторів українських виробників UAmade. Проект став унікальним для made in Ukraine – на просторі в 1 000 кв. м розмістилося близько 300 українських брендів зі всіх куточків країни, для багатьох з яких це став перший вихід в офлайн-рітейл. Також засновники концепт-стору пішли на масштабний експеримент для столичних ТРЦ і представили в магазині виробників меблів і декору. «Коли ми вперше приїхали дивитися локацію, то відразу загорілися додати в асортимент меблі і декор, адже досі в Україні ніхто такого не робив», — розповіла RAU директор з розвитку UAmade Христина Кримська.

Ще одним креативним кроком стало створення на базі магазину-галереї коворкінгу з зоною відпочинку, де будуть проходити різні заходи: лекції від дизайнерів, майстер-класи від архітекторів, зустрічі з зірками, літературні вечори, аукціони і навіть ярмарки та фестивалі. Цікаво, що саме ярмарки та фестивалі made in Ukraine кілька років тому зробили ім’я бренду UAmade, що дозволило згодом йому вийти в рітейл.

«Ми хочемо, щоб наш проект допомагав українським виробникам починати свою справу, – пояснює CEO і засновник UAmade Віктор Павлов. – Чим більше їх буде, тим краще для економіки. Як мінімум це нові робочі місця, податки, поява нових імен, що позитивно позначатиметься на світовому імені України. Ми готові до труднощів, брати великі площі, займатися подієвим маркетингом і залучати в торгові центри більше людей».

Лекції та різного роду заходи в UAmade-хабі вже стартували і проводяться до трьох разів на тиждень.

Природний відбір

Засновник і дизайнер бренду FINCH Катерина Бякова вважає, що українські стартапи з’являються саме завдяки творчому ентузіазму українців і саме це допоможе їм вижити: «Природний відбір розпочався, і український покупець розвивається разом з виробниками — стає більш усвідомленим і зрілим».

Подібної думки дотримується також со-засновниця concept store Квартира 31 Юлія Біла: «Зараз відкривається багато, але ще більше закривається. Звичайні шоу-руми стають незатребуваними. Тим, хто залишається на ринку, доводиться бути цікавими і це основна тенденція для розвитку напрямку на майбутнє».

Ще у вересні, під час інтерв’ю RAU про відкриття аутлету, творці бренда W8less Анна і Данило Шаш нічого конкретного про шоу-рум на ВДНГ сказати не могли. Ймовірність роздобути цілий павільйон поруч з центральним входом у Експоцентр під один український монобренд здавалася дуже низькою. Три місяці потому, на Retail & Development Business Summit 2017, організованому Асоціацією рітейлерів України, про нього заговорили вже відкрито, а 8 грудня, шоу-рум на площі 420 кв. м, все-таки відкрив свої двері відвідувачам.

«Нам сказали, що ми перший одежний бренд, який захотів зайти на ВДНГ, тому відразу погодилися розглянути таку можливість», – згадує Данило Шаш. Вже після першої зустрічі їх погодилися взяти, але підтвердження довелося чекати майже всю осінь, після чого договір про співпрацю було нарешті підписано.

«Кращий шоу-рум — це коли ти відкриваєш двері у великий ангар, а перед тобою залізні вішалки, металеві кронштейни, стильні люди в чорному одязі і величезний відкритий простір. Ідею створення такого місця ми виношували два роки», – розповідає Анна Шаш.

Але на тому, що вони перші із фешн-ритейлу на ВДНГ, українські рітейлери зупинятися не стали і взялися за освітній проект на базі магазину. Справа в тому, що однією з умов співпраці з Експоцентром був запуск власних активностей під час фестивалю «Зимова Країна на ВДНГ», який працюватиме на території комплексу до 14 січня. Ідей у засновників бренду виявилося предостатньо, і вони організували цілу серію майстер-класів зі створення власних в’язаних виробів, які є центральним товаром бренду, новорічної флористики і запустили різні активності для дітей. Інтертеймент на ВДНГ українські виробники продовжать розвивати і після зимових свят, пов’язуючи його з місцевими заходами, на кшталт Atlas Weekend та іншими подіями. «Ми бачимо в цьому великі можливості для зростання і розвитку, адже для нас W8Less на ВДНГ – це, насамперед, розвиток бренду, а не просто точка продажу», – коментує Анна Шаш.

На думку засновників бренду, для made in Ukraine розпочався новий етап розвитку, який вже не залежить від хвилі патріотизму 2014-16 років: «Існують стандартні цикли розвитку ринків, бізнесів та продуктів, в які неодмінно входять зростання, стабільний розвиток і спад. Зараз ми на етапі, коли серед безлічі брендів, які раптом злетіли, люди почали вибирати тих, хто якісніше, бо одних чекає зростання і визнання, а інших – закриття. Почався процес дорослішання made in Ukraine і переходу від ремісників до професійного рітейлу».


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку