Саймон Скотт, Leslie Jones Architecture: ТРЦ треба бути адаптивним і креативним

Саймон Скотт, Leslie Jones Architecture: ТРЦ треба бути адаптивним і креативним

25.04.2019 08:10
  415
rau

Директор і провідний архітектор британського архітектурного бюро про майбутнє торгових центрів, ключові тенденції на ринку торгової нерухомості та рівень українських ТРЦ.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Саймон Скотт не з чуток знайомий з українським ринком комерційної нерухомості – очолюване ним архітектурне бюро реалізовує в нашій країні ряд відомих проектів, серед яких, наприклад, ТРЦ Rive Gauche на Лівому березі Дніпра в Києві. В інтерв’ю журналу Commercial Property він розповів про свої професійні принципи, тенденції в сучасній архітектурі, інноваційні ідеї та багато іншого. RAU вибрала найцікавіші тези експерта про сьогодення та майбутнє торгово-розважальних центрів.

– В останні роки ви часто буваєте в Києві, і знайомі з його ринком торгової нерухомості. Який, на ваш погляд, найкращий ТРЦ міста з точки зору архітектури та дизайну?

– Я все ще вважаю, що київський ТРЦ Ocean Plaza – дуже хороший проект торгової нерухомості, свого часу в ньому були використані правильні рішення. Але в цілому мені складно давати оцінку тим чи іншим проектам, оскільки я сам створюю торгові центри, постійно вивчаю інші моли по всьому світу, і в кожному знаходжу те, що я б зробив інакше або покращив.

– Leslie Jones Architecture виграла тендер на створення інтер’єру ТРЦ Rive Gauche, який будує CEETRUS Ukraine на Лівому березі Дніпра в Києві. Що знакового для вас в цьому проекті?

– Перша фаза проекту завершена, ми причетні до створення другої. Нам запропонували якийсь шаблон для роботи, і головним викликом було привнести якісь зміни ззовні. Думаю, нам це вдалося.

Приголомшливим є те, що CEETRUS Ukraine – частина великої міжнародної компанії з великим досвідом у створенні торгових центрів. Цікаво працювати з клієнтом, який сповідує інший підхід, і в деякій мірі змінює нас як дизайнерів.

– Деякі експерти вважають, що торговий центр як формат застаріває, а майбутнє – за багатофункціональними комплексами. Ви згодні?

– Різні можливості для проведення дозвілля – саме те, що зараз приваблює людей в торгових центрах. З кожним роком цей тренд буде набирати популярність. Торгові центри перетворяться в змішані рішення шопінгу та досвіду. Просто запропонувати клієнту зробити покупки – вже недостатньо. Необхідно бути адаптивним, креативним, експериментувати, активно використовувати цифрові технології, робити все можливе, щоб залучити відвідувача. До слова, за моїми спостереженнями, в торгових молах України та інших європейських країн представлено набагато більше розваг для відвідувачів, ніж в ТРЦ Великобританії.

– Крім можливостей для проведення дозвілля, розмаїття пропозицій та іншого в ТРЦ важливо створити комфорт для відвідувачів. Які елементи – освітлення, кольорова гама, оздоблювальні матеріали та інше – грають в цьому найважливішу роль?

– Неможливо виділити один-єдиний найголовніший елемент. Завдання архітектора і дизайнерів – створювати простори, в яких люди захочуть проводити час. Це непросто, оскільки вимоги та тренди постійно змінюються. Тому, я думаю, зараз як ніколи раніше важлива така характеристика простору, як адаптивність.

Наприклад, в ТРЦ Rive Gauche ми створюємо дуже гнучкий рухливий дизайн, елементи якого можна міняти з різною періодичністю – через тиждень, місяць, рік. Завдяки цьому ми забезпечимо новий рівень взаємодії з відвідувачами ТРЦ.

Читайте також –

Майбутнє торгових центрів: Meeting Places як серце спільноти


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку