Ліки в розетці: Rozetka.ua почала продавати медобладнання та препарати

Ліки в розетці: Rozetka.ua почала продавати медобладнання та препарати

12.01.2017 09:00
  679
Іван Зайцев

Найбільший інтернет-магазин країни знову розширив асортимент товарів: тепер на Rozetka.ua можна придбати ліки та обладнання. Чи стане цей напрямок настільки ж успішним, як інші.

У середу, 11 грудня, передплатники сайту Rozetka.ua отримали лист з новиною: у «інтернет-супермаркеті №1» почали продавати ліки. В принципі, нічого дивного в цьому немає: Владислав Чечоткін давно займається розширенням асортименту, що пропонується на порталі, і після появи на Rozetka.ua алкоголю і продуктів початок продажу ліків можна було б очікувати.

З іншого боку, торгівля медпрепаратами – зовсім не те ж саме, що продаж гаджетів, техніки та електроніки або спиртних напоїв. Ринок ліків України (лише за 1 півріччя минулого року його обсяг перевищив 27,8 млрд грн) залишається одним з найбільш зарегульованих, непрозорих і постійно здригається корупційними скандалами. RAU з’ясовувало, чи зможе дітище Владислава Чечоткіна встояти в жорсткій конкурентній боротьбі в новій для себе сфері?

Тонкощі лікування

«По суті, Rozetka.ua вже близько року працює у форматі маркетплейса, тобто продає не тільки товари, закуплені безпосередньо у виробників чи дистриб’юторів, але і продукцію, представлену в магазинах або на складах інших компаній, – розповідає Ірина Холод, керівник Ukrainian E-commerce Expert. – Так що поява нової категорії товарів в їх асортименті – продовження політики диверсифікації і спроба представити споживачеві максимально широкий вибір продукції». Ірина додає, що для покупців таке розширення представлених на Rozetka.ua товарних груп, в принципі, позитивне явище, оскільки дає можливість придбати максимальну кількість необхідних речей на одному порталі.

В той же час є багато нюансів саме щодо торгівлі медичним обладнанням та ліками. По-перше, воно дуже жорстко регламентується законодавством: існує багато заборон і обмежень, у тому числі щодо умов зберігання і відпуску медпрепаратів. По-друге, є нюанси щодо транспортування ліків – деякі категорії вимагають особливих температурних режимів і умов перевезення.

Саме необхідність закупівлі дорогого устаткування для перевезення препаратів змусила ряд аптечних оффлайн-мереж відмовитися від ідеї продавати медзасоби через інтернет з доставкою прямо до клієнта.

Втім, Ірина Холод звертає увагу, що при заявленому форматі продажу препаратів на Rozetka.ua – «самовивіз з мережі аптек Космо» – ці питання автоматично знімаються: офлайнова мережа аптек володіє усіма допусками, дозволами, умовами для зберігання та торгівлі ліками. Крім того, вибраний формат вирішує питання щодо продажу рецептурних засобів: провізор просто не відпустить товар покупцеві без рецепта.

«З іншого боку, умова «самовивіз з торгової точки» повністю скасовує один з ключових принципів роботи Rozetka.ua: доставка в будь-яку точку України», – уточнює керівник Ukrainian E-commerce Expert. Варто відзначити, що прямо на сайті Rozetka.ua обіцяють: «Доставка, традиційно, можлива по всіх областях і містах України» (див. скріншот). Як поєднуються ці взаємовиключні параграфи – незрозуміло.

Інтернет-ліки

Щодо майбутнього інтернет-торгівлі ліками Ірина Холод висловлюється обережно. «Зараз законодавство дуже суворо підходить до онлайн-продажу медичних препаратів, у тому числі з уже згаданих причин (особливі умови зберігання і транспортування, наявність рецептурних і наркотичних засобів), – говорить вона. – Якщо в законодавство будуть внесені зміни, то перспективи у даної сфери з’являться». Окреме питання: продаж наркотиків під виглядом ліків, що стає значною проблемою в країнах Європи. Цілком можливо, що найближчим часом ця тенденція дійде і для України, що ще більше ускладнить становище інтернет-аптек.

Ще один нюанс – заявлений слоган «лікарського» розділу Rozetka.ua – «Аптека низьких цін». В Україні вже існує офлайнова аптечна мережа з аналогічною назвою, якій і належить бренд, а також власним інтернет-представництвом.

Чи зможуть співіснувати в UANet дві компанії, які працюють в одній сфері і з одним слоганом? Тим більше, що офлайнова «Аптека низьких цін» вже мала ряд конфліктів з регіональними підрозділами Антимонопольного комітету і Товариства захисту прав споживачів. На думку чиновників, використання слогана «Аптека низьких цін» вводило споживачів в оману, оскільки ряд товарних позицій в торговельній мережі продавався дорожче, ніж у конкурентів. Так що не виключено, що держоргани будуть незадоволені і використанням цього слогану порталом Rozetka.ua.

Цифровий рік: успіхи і невдачі в українському e-commerce за 2016-й


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку