Розумний маркетплейс: як українці залучили 3 млн користувачів в сервіс продажів з ШІ
Дев’ять тез співзасновника маркетплейса Lalafo про вихід на український ринок і конкуренцію з OLX.
Екс-топ менеджери колись найбільшого українського маркетплейса Slando (тепер він називається OLX) Анна Поліщук і Юрій Мухін два роки тому вирішили спробувати свої сили у власному проекті. Так з’явився стартап Lalafo, в якому всього за рік користувачі розмістили товари і послуги із загальною оціночною вартістю в $10 млрд. Маркетплейс вже працює на ринках Європи і Азії (Азербайджан, Киргизстан, Сербія, Греція). LIGA.net взяла у Анни Поліщук відео-інтерв’ю. Rau.ua вибрала найцікавіші цитати.
Про ідею стартапу lalafo
Ми займаємося класифайдами і сервісами купівлі-продажу вже сім років, починаючи зі Slando. Еволюціонували в сервіс, який використовує штучний інтелект для спрощення процесу купівлі-продажу. Вважаємо, що люди до сих пір роблять багато безглуздих речей, на зразок заповнення форм, виставлення цін, пошуку або вибору. Вирішили, що все це алгоритми можуть робити краще і сфокусувалися на ліквідації бар’єрів, які, ми віримо, дуже сильно розширюють ринок класифайдів.
Про відмінності lalafo від olx
Ми використовуємо штучний інтелект – нейронні мережі, які вміють розпізнавати об’єкти, придумувати їм ціни і знаходять покупців і продавців миттєво. Тобто не потрібно робити дуже багато інших речей, які доводиться робити на Olx.
Про технологію
Ми навчаємо алгоритм розбирати, які існують в світі товари. Наприклад, вони бачать зображення кросівок, але для них це нулики і одинички. Вони не знають, що це таке. І ніхто в світі ще не навчив розуміти машини, що вони бачать. Ми навчаємо наше ядро, яке називаємо Product DNA (ДНК продукту), розуміти алгоритм картинки, що на ній зображено, і розбирати всі характеристики товару, навіть якщо їх тисячі. Таким чином, ми вчимо алгоритми розуміти, що вони бачать. Потім використовуємо ці дані і аналізуємо, які транзакції відбуваються у нас на маркетплейсі або в інших місцях. За допомогою машинного навчання алгоритми можуть зрозуміти, за скільки ваші кросівки можна купити/продати.
Про гроші
Перші півроку ми інвестували свої гроші, поки не створили якийсь мінімальний продукт, який міг би підтвердити наші гіпотези. Потім залучили перші пасивні інвестиції від знайомих в Україні і буквально через півроку залучили відомий європейський фонд, який нам допомагає масштабувати бізнес зараз.
Про причини старту проекту за кордоном
Коли ми ще не фокусувалися на штучному інтелекті, lalafo був схожий на український сервіс olx. Ми вибирали країни, де на наш погляд ми можемо конкурувати, тому що сервісів купівлі-продажу там немає. Зараз у нас аудиторія 3 млн користувачів в місяць. Досягли ми цього за перший рік.
Про прибуток
У двох країнах ми вийшли в нуль – в Азербайджані та Киргизстані. Ми почали там раніше всього і встигли досягти критичної маси і проникнення в ринок.
Про плани на рік
Плануємо вийти в західні європейські країни – Німеччина, Франція, Італія. В Україні, можливо, з’явимося вже в наступному році.
Про маркетинг
У нас капіталомісткий бізнес, тому що нам потрібно, щоб сервісом користувалися одночасно велика кількість людей. Для цього потрібно багато інвестувати в маркетинг. Зараз ми розглядаємо партнерство з медіа-хабами і власниками ТВ-каналів в Західній Європі і інших країнах. Нас цікавить формат Media for Equity (медіа-реклама за частку). Це частина нашого інвестиційного плану.
Про інвестиції
Будемо залучати кешеві інвестиції. Вже зараз бачимо величезний інтерес до технології, яку розробляємо і скоро представимо в Берліні. Для реалізації проекту нам знадобиться залучити десятки мільйонів доларів.
Джерело: Liga.net
Читайте також –
Майже Amazon Go: які сучасні технології використовує український рітейл