
Як автоматизація створення цифрового контенту спрощує роботу постачальників: досвід компанії Проденерго із платформою Listex


Сhief People Officer McDonald’s Ukraine Наталія Тіморіна під час RAU-webinar «Вплив пандемії на корпоративну культуру компанії» розповіла як корпоративна культура впливає на ефективність бізнесу в часи кризи, та які цінності допомагають компанії та працівникам злагоджено діяти навіть у найнепередбачуваніших ситуаціях.
Мережа McDonald’s Ukraine неодноразово підвищувала ефективність своєї команди та бізнес–показники у непрості кризові часи.
Якщо бізнес хоче вистояти в кризовій ситуації, дуже важливо, щоб цінності, які він декларує, співпадали з його діями. Ефективна корпоративна культура в McDonald’s Ukraine формувалась поступово.
Дуже показово, як змінювався наш підхід протягом останніх трьох криз в Україні. Під час кризи 2009 року основний фокус антикризової команди був на встановленні правил функціонування та їх чіткому дотриманні. Ця криза не була дуже складною, тому ми її легко подолали.
Криза 2014 року дуже вплинула на роботу наших ресторанів – частина з них були в епіцентрі подій в центрі Києва, а ще частина опинилась на окупованій території. У той період антикризова команда вже фокусувалась на швидкому прийнятті рішень, вирішенні нагальних питань, пов’язаних з кризою, поширенні інформації та мінімізації втрат.
Криза 2020 року показала, що наша лідерська команда дуже змінилася і наші підходи також, якщо порівнювати наші дії з діями в 2014 році. Цього разу ми погодили засади своєї роботи та фокусувалися на довгострокових рішеннях.
Ми навчилися працювати дистанційно та делегувати частину повноважень по управлінню процесами своїм дистанційним командам. Такий підхід дозволив антикризовій команді більше зосередитись на затвердженні довгострокових рішень, пов’язаних з розвитком бізнесу в Україні в цілому.
Дуже багато уваги приділяли наданню підтримки командам на місцях, які потребували певних орієнтирів у залежності від рішень влади на центральному та місцевому рівнях. Тому антикризова команда розробила кілька сценаріїв, які можна було обирати на власний розсуд.
На початку першого локдауну керівництво корпорації сформулювало п’ять принципів, якими McDonald’s має керуватися при прийнятті рішень. В Україні це відобразилось у чотирьох пріоритетах, яких ми дотримуємось і зараз:
Постійний контакт з людьми ми підтримували і через постійне навчання співробітників. Як результат, виявилось, що протягом першої половини 2020 року ми навчили в два рази більше працівників, ніж в 2019-му. Навчання також допомогло нашим працівникам подивитись на ситуацію інакше і знайти ефективніші рішення.
Мотиваційні програми також допомогли нам подивитись на те, як ми управляємо нашими даними. Ми розпочали широку діджиталізацію, що в майбутньому допоможе нам отримувати більш точну інформацію у значно коротші терміни.
Важливо дивитися на кризу як на можливість перезавантажити корпоративну культуру, щоб стати сильнішими у майбутньому. Перші місяці локдауну в 2020 році керівництво корпораціі в Чикаго присвятило переосмисленню корпоративних цінностей. А вже влітку ми представили працівникам і партнерам оновлені корпоративні цінності. Це було зроблено, оскільки саме цінності визначають хто ми є та як ми приймаємо свої рішення.
Наразі у нас п’ять цінностей. Вони зрозумілі різним поколінням, відповідають сучасним викликам та орієнтовані на майбутнє:
Ми є частиною глобальної компанії, і цінності допомагають нам мислити глобально, але діяти локально. Саме тому лідерські команди нашої компанії другу половину 2020 року присвятили обговоренню дій, які щодня відображатимуть наші цінності. Також корпорація провела всесвітнє опитування працівників і визначила свої сильні місця та ті частини нашого життя, які потребують покращення.
Багато процесів було приведено у відповідності до наших цінностей. Дуже важливий принцип – процес створення цілей. Зараз в багатьох компаніях визначаються пріоритети діяльності на рік. Але наші працівники окрім цілей по результатам, також формулюють, які цінності вони будуть демонструвати через свої дії та поведінку. Такий ціннісно-орієнтований підхід до формулювання цілей допомагає нашим працівникам усвідомлювати свій широкий вплив на середовище та громади, у яких вони працюють. За відгуками наших співробітників такий підхід надихає. Люди відчувають, що вони не просто працюють, а й впливають на масштабні речі.
Щоб підтримувати натхнення працівників від реалізації своїх масштабних цілей, ми продовжуємо проводити щомісячні Townhall. Це збори для наших працівників, де ми інформує про досягнення, окреслюємо найближчі виклики і плани. Це допомагає нам розвивати корпоративну культуру та ставати сильнішими після кожної кризи.
Читайте також –
Кейс Billa Україна: як підвищити лояльність співробітників в умовах пандемії