
Alviva Group увійшла до топ-100 найкращих роботодавців країни


Чимало локальних брендів відкривають магазини, в яких передбачені зони для лекцій, майстер-класів, презентацій книг чи зустрічей з митцями. Також кав’ярні-книгарні в Україні – це вже не просто місця, де продають каву чи книжки, а справжні платформи для культурного та соціального діалогу. RAU зібрала цікаві кейси.
В Україні все більше магазинів перетворюються на простори для спільнот – місця, де можна не лише придбати товар, а й поспілкуватися, навчитися чогось нового або знайти однодумців. Ця тенденція відображає глобальний зсув у споживчій культурі: людям важливо отримувати не тільки продукт, а й досвід, емоційний контакт і почуття належності до чогось більшого.
Мережа супермаркетів Сільпо давно вийшла за межі звичного формату. Їхні тематичні супермаркети – у стилі науково-кулінарної лабораторії, японського мистецтва корисних, але абсолютно марних винаходів – не просто продають продукти, а створюють атмосферу.
Тут проводять Фестирудзи – дегустації з сомельє, лекції, майстер-класи, події з шеф-кухарями тощо. Залучені як дорослі, так і діти. Це не лише про їжу, а й про людей, що цікавляться гастрокультурою.
Кава, книги, вино й навіть крафтове пиво – такі сучасні книжкові магазини в України. На кшталт Сенс, Книгарня Є, Readeat, RID, де можна і кави випити, і взяти участь у літературному вечорі. Ще яскравий приклад, книгарня Плекай у столиці та у Львові з крафтовим пивом. Тут також дають «друге життя» книгам. Це працює так: можна принести книги, їх оцінять і вони потраплять на полиці, а колишній їх власник отримає гроші.
У флагманському Goodwine продукти займають половину всієї площі. Є пекарня Bakehouse, кав’ярня Yellow Place, ресторани Lucky, Chief’s Table та 101 Wine Bar, суші-бар Shima, школа сомельє, кімната selective wines, бібліотека віскі тощо.
«Гості почали приходити не тільки за покупками, а й за емоціями: тут і обід, і зустріч, і нетворкінг, і можливість просто посидіти за келихом вина», – йдеться на сайті компанії.
Також у Goodwine проводяться дегустації, майстер-класи, шефські вечері, курси винної школи та зустрічі з виноробами. А ще є Wine School з двома рівнями підготовки: початковий курс та поглиблений.
Мережа Akvarel разом із франчайзинговими партнерами налічує понад 50 магазинів у 15 містах України.
«В умовах яскраво вираженої сезонності ринку — підготовка до школи та новорічний період — ми запровадили важливу ініціативу підтримки торгових точок у міжсезоння: проєкт творчих майстер-класів. Ідея стартувала як експеримент восени минулого року, коли ми провели 12 подій у різних містах. Це дало змогу «відкатати» організаційні процеси, протестувати формати та масштабувати найуспішніші з них. Вже за перші 5 місяців 2025 року ми провели 24 майстер-класи, учасниками яких стали 562 дитини», – коментує Ольга Яковлєва, директорка з маркетингу Akvarel.
У мережі зазначають, що найбільш захоплюючими для дітей виявились теми: LEGO-будівництво, живопис, створення листівок-привітань, ліплення з пластиліну, малювання маркерами та аквареллю. Усі заходи — безкоштовні, але з попереднім записом, що дозволяє забезпечити комфортну атмосферу для кожного.
«Ми впевнені, що наші майстер-класи — це не просто розвага. Це інструмент знайомства з нашим творчим простором, якісним асортиментом товарів і натхненням, яке ми даруємо щодня», – підсумовує Яковлєва.
Ком’юніті професійних сомельє та винних ентузіастів
Ще у 2019 році мережа OKWINE створила освітній проєкт – OKWINE School, який став фундаментом для формування найбільшого в Україні ком’юніті професійних сомельє та винних ентузіастів. Освітній процес будується так, щоб як новачки-студенти, так і професіонали з багатолітнім досвідом могли отримати необхідні навички для кар’єрного зростання. Навчання відбувається у кілька етапів, відповідно до рівня знань студентів, а усі лекції й дегустації освітньої програми включають і широке вивчення гастрономії, фудпейрінгу та навіть міксології. Лише за 2024 рік завдяки освітнім курсам 272 учні отримали сертифікати OKWINE School курсів «Базовий» та «Стандарт», прослухавши 150 лекцій.
Тож у повномасштабне вторгнення українці дедалі більше підтримують локальні бренди, які своєю чергою прагнуть стати не лише місцем для покупок, а й спільнотою, яка збирає однодумців.