Ярема Івахів, LPP: Менеджмент компанії погодив відновлення інвестицій в Україну

Ярема Івахів, LPP: Менеджмент компанії погодив відновлення інвестицій в Україну

10.05.2023 09:00
  3372
Дарія Осіїк

LPP – польська компанія-власник модних брендів Reserved, Cropp, House, Sinsay, Mohito. Після 24 лютого 2022 року LPP, як і ряд інших міжнародних рітейлерів, призупинила свою діяльність в Україні. Та вже у березні LPP була однією з перших серед українських та іноземних рітейлерів, хто почав відновлювати роботу своїх магазинів там, де це можливо. В інтерв’ю RAU генеральний директор LPP Ukraine Ярема Івахів розповів про діяльність компанії, нові відкриття та рішення головного офісу холдингу щодо інвестицій в Україну.

– Як зараз працюють магазини холдингу LPP в Україні? Що кардинально змінилось від довоєнних часів?

– Зараз працює 126 магазинів нашої мережі. Звичайно, підхід у веденні бізнесу змінився. Це навіть не «ковідні часи». Хоча завдяки 2021-му року, ми вже вміли працювати дистанційно та приймати неординарні рішення.

Якщо говорити просто – ми стали швидкими, гнучкими, мобільними та згуртованими.

Зараз найвищим пріоритетом для нас є безпека наших людей. Як і працівників, так і покупців. Наявність укриття в місцях представленості нашої мережі є ключовою вимогою для нас, тому ми не працюємо там, де немає таких умов.

За минулий рік наявність укриття, генератора й інших базових речей стає нормою, а не дивиною чи ексклюзивом. Це базові речі, які повинні надаватися ТРЦ. Тому ми не продовжуємо ведення переговорів, якщо даний пункт не пройдено. Це як лакмусовий папірець. На мою думку, відповідальний орендодавець і так це розуміє. 

– А як загалом себе почуває польський бізнес в Україні в умовах повномасштабної війни?

– Хочу підкреслити, що з моменту повномасштабного вторгнення, ми були одними з перших, хто вийшов з ринку агресора. На жаль, ця новина була мало поширена в інформаційному полі.

Ми були однією з перших компаній в Україні, яка почала відновлювати роботу магазинів – вже з березня 2022 року. Наші перші магазини відкрилися 10 березня. Безмежно пишаємось нашими працівниками, які безстрашно виходили на робочі місця і кожного дня старанно виконували свою роботу. Як тільки з’явилась можливість – ми відновили поставки з Польщі. Зараз напевне вже всі забули, що колись було таке поняття як «критичний імпорт».

Є ще багато викликів які потрібно пройти. Змін, яких ми очікуємо. Але, наша компанія вірить в Україну, в її майбутнє, з перших днів підтримує нас та українців. Як в Україні, так і в Польщі та інших країнах присутності LPP.

Я з гордістю хочу сказати, що той мандат довіри, який отримала наша команда та я особисто з боку керівництва нашої компанії на прийняття рішень був безпрецедентний. Ми завжди відчували довіру, підтримку та розуміння. Завжди були на зв’язку. За що я дуже вдячний.

– Як змінилась ваша стратегія розвитку через війну? На чому зараз знаходиться основний фокус?

– Минулого року ми фокусувалися на перевідкритті існуючих магазинів та відкритті нових, де це було можливо. Нашою головною метою в 2022 році була фізична та матеріальна безпека наших співробітників. Ми намагалися зробити все можливе, щоб надати цю безпеку, і продовжуємо це робити.

Нам було важливо зберегти команду. Людей. Ми платили заробітну плату, а згодом: пропонували пакет підтримки при переїзді в інші міста. Більшість людей, які змінили свою локацію, вже не хочуть повертатися назад. Відповідно, плануючи наступні відкриття, підбираємо нових людей.

Цього року менеджмент компанії підтримав нашу локальну пропозицію і погодив відновлення інвестицій в Україну. Ви перші, кому офіційно я це анонсую.

Це дуже добра новина для нас усіх. Це велика відповідальність, адже будучи найбільшим fashion-рітейлером в Україні, ми розуміємо, що для багатьох ми є мірилом. Як відповідальний бізнес, ми розуміємо, як важливо для держави, особливо в час війни, щоб компанії інвестували в Україну. І ми раді бути частиною цього процесу.

– Які труднощі воєнного часу долати найскладніше?

З початком агресії їх було так багато, що навіть зараз всіх і не пригадаєш. Не потрібно говорити, як змінилася наша нація, як люди згуртувалися. Всім це відомо. Те саме стосується і бізнесу. З багатьма партнерами наші відносини тільки зміцніли.

Конкуренція є, і це добре. Ми будемо вітати повернення на ринок усіх граців, бо від цього виграють всі.

З фінансової точки зору, 2022 рік був для нас найскладнішим. Але ми ніколи не ставили себе на перше місце. Ми завжди будували і будуємо партнерські стосунки. Шукаємо win-win варіанти. Та, на жаль, не всі це розуміють. Тішить, що таких не багато.

Тому, якщо говорити про труднощі, в основному це штучно створені перепони. Ну, і, звичайно, зовнішні фактори, на які, на жаль, ми не можемо вплинути. Повітряні тривоги – наразі для нас, як і для всього рітейлу, являються пожирачами часу та результатів. 

– Як змінився попит під впливом війни? Які категорії товарів користуються наразі найбільшим попитом?

– Поведінка покупців дуже змінилася. Для багатьох людей по-за межами України досі не зрозуміло, як ми тут працюємо.

Під час війни в Україні попит на одяг і взуття змінився в багатьох відношеннях. Війна призвела до значного зменшення доходів у більшості населення, тому люди стали менше витрачати на новий одяг і взуття, переважно вони купують тільки необхідні речі. З іншого боку, попит на одяг та взуття для дітей залишився на високому рівні, оскільки батьки продовжують забезпечувати своїх дітей необхідними речами.

В цілому, війна призвела до зміни попиту на одяг та взуття в Україні, проте він залишався відносно стійким і не зникав повністю навіть у складний період.

– А як змінився середній чек?

– Він виріс. На це вплинуло багато факторів. В основному, покупці змінили свою поведінку при шопінгу. Стали вибірковішими у своєму виборі.

– Чи плануєте нові відкриття цього року? Де саме?

– Завдяки позитивному рішенню про відновлення інвестицій, ми розглядаємо біля десяти проектів для відкриття цього року. І це ми ще не розпочинали наших активностей.

Враховуючи військову ситуацію, нові відкриття будуть в центральній та західній Україні. Також готуємося до відновлення магазинів у Харкові та Миколаєві. Ці проекти вже в роботі. 

Чекаємо Одеси та добрих новин з Запоріжжя. І ще на черзі Миргород та Горішні Плавні.

– А чи плануєте відновлення зруйнованих магазинів?

– а жаль, в основному, всі наші зруйновані магазини знаходяться на тимчасово окупованих територіях. Я мрію про повернення в Мелітополь, Нову Каховку, Бердянськ і багато інших міст. Про відкриття нових магазинів в Криму.

– Чи маєте ще якісь плани по розвитку мережі на цей рік окрім нових відкриттів?

– Пріоритетом номер один залишається безпека наших людей. На другому місці – розвиток існуючих магазинів та їх підтримка. Також працюємо над продуктивністю процесів та намагаємося їх оптимізувати. Ну і на третьому місці – продовження інвестицій. Враховуючи реалії, вони не будуть такими як раніше. Кожен новий магазин буде відкриватися з існуючими можливостями, різними форматами.

Те саме стосується і договірних стосунків – повинні враховуватись актуальна ситуація та вимоги військового часу. Але ми готові до перемовин і нових пропозицій.

– Як зараз загалом розвивається ринок fashion в Україні? Як, на вашу думку, він буде розвиватися найближчим часом?

– Від початку повномасштабного вторгнення український ринок переживає складний період, балансуючи між доцільністю випуску нових колекцій та бажанням просто вижити на ринку.

Ми зіткнулися з численними проблемами в переорганізації багатьох робочих процесів, адаптуючись і пристосовуючись до таких проблем як блекаути, логістичні проблеми і фізична безпека наших працівників через ракетні атаки. Але попри ці всі труднощі ми вистояли, відкрили декілька нових торгових точок і всі разом, кожен на своєму місці, працюємо заради перемоги.

Впевнений, що fashion-рітейл буде розвиватися, але все залежить від зовнішніх факторів. Вірю, що з перемогою нас чекає багато нових можливостей.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку