
43,5 млн грн на ЗСУ і підтримка економіки: три роки повномасштабної війни у цифрах від Фокстрот


За даними IAB Україна, ринок інфлюєнсерів продовжив своє відновлення після стрімкого спаду у зв’язку з початком повномасштабної війни. Бренди також спершу обережно, потім дедалі активніше повернулись до співпраці з лідерами думок. PR-менеджер агенції M&P Communication Нікіта Вакуленко в експертній колонці на AIN поділився чек листом для успішної роботи з інфлюєнсерами. RAU пропонує головні тези цього матеріалу.
У роботі з лідерами думок є кілька наріжних каменів, адже ринок блогерства в Україні досить молодий і часто не регламентований. З’являються нові імена, популярною є робота із мікро- та наноінфлюєнсерами. Робота з лідерами думок стає справжнім випробуванням для компаній, особливо зі сформованими процедурами погоджень, брифів, двосторонньої відповідальності та юридичного супроводу партнерства.
Серед основних проблем, які можуть виникнути на тернистому шляху до ефективної взаємодії та wоw-статистики інтеграцій, основні такі:
У побудові стосунків з лідерами думок і реалізації успішних проєктів з ними є два кити, на яких тримається ефективна кампанія:
Дотримуючись цих компонентів у своїй роботі, і бренди, і інфлюєнсери можуть створити надійне партнерство, в якому будуть задоволені потреби обох сторін. Адже партнерство — це про обидві сторони.
Передусім варто відштовхуватись від цілей кампанії, в рамках якої планується робота з інфлюєнсером. Не завжди партнерство з інфлюєнсером з великою аудиторією може закрити потреби кампанії. Інколи і робота з локальними, але спеціалізованими лідерами думок дасть максимальну віддачу. Формуємо пул із тих, чия аудиторія відповідає вашим потребам.
На етапі підбору варто звертати увагу на такі компоненти:
Перевіряючи репутацію, перевірте, чи не був блогер залучений у якісь скандали? Про що пише у блозі? Чи не працює з вашими конкурентами? Під час оцінки блогерів дивіться також на тональність коментарів, залученість підписників і результати минулих інтеграцій.
Напишіть блогерам із пропозицією співпраці (для початку краще на пошту, але можна спілкуватися і в соцмережах) і детально розпишіть свою пропозицію. Запитайте, де блогеру швидше та зручніше вести комунікацію. Підходьте до всіх лідерів думок індивідуально, цікавтеся і їхніми запитами, а не тільки своїми.
Складові ідеального каверу такі:
Добре прописаний бриф — 90% успішної співпраці. Коли блогер не очікує від вас інформації порціями, а одразу отримує необхідний для роботи бриф, це формує лояльність до вас як до спеціаліста, з яким хочеться реалізовувати ідеї.
Також важливо спочатку вислати бриф і підтвердити, що блогер згоден на прописані в ньому умови. Бажано проговорити усно, якщо є така можливість. Описати, які етапи погодження будуть, скільки ітерацій може бути, скільки займає погодження з вашого боку, що ви очікуєте від блогера. Наприклад, узгодження сценарію, драфту відео-інтеграції тощо. Не забувайте зазначати бажані терміни підготовки, погодження та публікації контенту. Бриф важливо надіслати одразу після того, як інфлюєнсер висловить свою зацікавленість у співпраці. Так ви мінімізуєте шанс виникнення непорозумінь між вами.
Секрети ідеального брифу:
Співпраця з інфлюєнсерами супроводжується належним юридичним оформленням. Це закон і необхідність. Юридичні процеси можуть лякати, але якщо спокійно підійти до задачі та мати чіткий план дій, процес складання договорів може вас навіть затягнути. Дотримуючись цих кроків, ви зможете оперативно закрити юридичні питання:
Ближче до дати публікації потрібно уточнити в інфлюєнсера, чи готовий матеріал, чи все йде за планом, а потім фінально узгодити його. Якщо в замовника є правки, то вносити їх потрібно на цьому етапі. Далі буде вже пізно.
Після публікації подякуйте блогеру за роботу. Далі – останній етап: аналітика та збір статистики. Статистику щодо допису запитуйте у лідера думок не раніше ніж через 2-3 дні. Оскільки в перші кілька днів пост набирає максимальне охоплення, а далі все йде на спад. Якщо комунікація була в сториз, то запитувати статистику можна вже наступного дня.
Проаналізуйте отриману статистику і загалом досвід співпраці з конкретним блогером, а потім зведіть дані за всіма інтеграціями в лідерів думок у єдиний звіт. І не забувайте вести свої бази блогерів, де ви фіксуєте результати й враження від співпраці з кожним.
Партнерські стосунки формуються, якщо увесь процес співпраці був приємним та результативним для обох сторін.
Те, як ви комунікуєте про закінчення співпраці, залишає вагомий слід на враження від співпраці у блогера. Не забудьте ще раз подякувати інфлюєнсеру за його роботу, не соромтесь висловити свої позитивні емоції та бажання працювати в майбутніх проєктах. Також прислухайтеся до думки блогера: він краще знає, що подобається його аудиторії. Одноразова інтеграція може перетворитися на вигідне довгострокове партнерство.