Як український ритейл дбає про своїх співробітників у повномасштабну війну
Епіцентр забезпечує харчуванням та надає знижки співробітникам, Нова пошта виділила 25 млн на будування котеджного містечка для реабілітації ветеранів та ветеранок, мережа аптек Подорожник робить акцент на безпеці. Як дбають про своїх людей українські компанії різних сегментів у повномасштабну війну.
У бюджет на цей рік Нова пошта заклала 18 млн матеріальної допомоги співробітникам, пов’язаної з військовими діями, 12 млн страхування від нещасних випадків, 177 млн на медичне страхування та 25 млн для будівництва модульного котеджного містечка для реабілітації тих ветеранів та ветеранок, які повернулися. RAU запитала в українських компаній різних сегментів, як дбають про своїх співробітників у нових реаліях сьогодення. З цікавого, що опція психологічної підтримки співробітників не у всіх компаніях має шалений попит.
Якими опціями можуть скористатися співробітники компаній у велику війну
Перш за все зазначимо, що майже в кожній українській компанії є люди, які долучилися до лав ЗСУ і компанії продовжують про них дбати. А також активно працюють над проєктами з реінтеграції ветеранів та ветеранок.
У групі компаній Епіцентр працює близько 38 000 співробітників. Це не лише працівники торгової мережі, а й логістичної, аграрної та виробничих галузей економіки. Епіцентр забезпечує їх харчуванням, надає додаткові знижки на товари та послуги, фірмений одяг, організовує внутрішнє корпоративне навчання, курси, тренінги тощо. Також постійно проводить різноманітні заходи, спрямовані на розвиток, підтримку та психологічне розвантаження співробітників, до прикладу, інтелектуальні ігри, що сприяють кращій взаємодії між працівниками і прийняттю спільних рішень; змагання між футбольними командами торговельних центрів; екскурсії на виробничі потужності компанії; тренінги з командного досягнення цілей; висаджування дерев в рамках Всеукраїнського екомарафону «Збережи природу» для озеленення довкілля та інші.
«Від початку повномасштабної війни кількість таких заходів зменшилася у зв’язку з тим, що фокус уваги компанії та співробітників змістився у площину соціальної відповідальності та допомоги державі. Утім, навіть зараз наші бізнес-тренери регулярно проводять тренінги для працівників мережі, присвячені технікам релаксації, управління стресом та емоційним інтелектом. Додатково проводимо командні заходи, спрямовані на зміцнення взаємин та підтримку один одного», – каже Олег Плахтій, керівник HR-департаменту компанії Епіцентр К.
В ювелірній мережі SOVA 608 співробітників. Проте кожен місяць відкривається по 1-3 магазини, відповідно кількість персоналу збільшується на 8-10 людей. Тут надають співробітникам медичне страхування, можливість застрахувати родичів за пільговою ціною, збільшення розмірів соціальних виплат у разі різних життєвих обставин, особливі умови відвідування спортивних клубів, допомога в ідентифікації себе українцями (цікаві лекції з історії, відвідування українських театрів та кіно, екскурсії).
«Також організовуємо для співробітників курси першої медичної допомоги, є можливість попрацювати з психологами, проте це не викликало значний попит. Для ветеранів та ветеранок діє програма, яка передбачає організаційну та фінансову підтримку, також співробітників-військових компанія забезпечує всім необхідним, окрім цього, кожний співробітник, якій зараз в ЗСУ, закріплений за окремою командою, яка дбає про нього та балує різними корисностями та смаколиками», – підсумовує Олександр Сільченко, операційний директор SOVA.
У Metro Україна співробітникам пропонують медичне страхування (застраховано 70% усіх співробітників залежно від їх бажання), страхування життя, психологічна підтримка, матеріальна допомога, безпечні умови праці та регулярні курси надання першої домедичної допомоги, також надає знижки у ТЦ мережі, можливості навчання та розвитку.
«Якщо говорити про те, що з’явилося саме в повномасштабну війну, то це програма підтримки ветеранів та ветеранок –багатоетапна програма реінтеграції ветеранів/-ок. Її розпочали із запуску платформи “Неупереджені” на основі великого циклу інтерв’ю з колегами на різні теми щодо упереджень, зокрема гендерних, вікових, військових тощо. Крім того, ми підготували програму підтримки, яка передбачає ментальний, фізичний і фінансовий добробут, а також юридичну підтримку з різних питань для ветеранів/-ок», – коментує Анна Толмачова, директорка з персоналу.
Мережа аптек Подорожник є найбільшою в Україні та налічує 2000 аптек і 12 000 співробітників. Тут з початком повномасштабної війни переглянули підхід до турботи про працівників. Основний акцент роблять на безпеці, підтримці та стабільності команди, а також працюють над розвитком такого напряму, як психологічна допомога. Компанія створила фонд матеріальної допомоги, а також за необхідністю здійснює релокацію співробітників і їх сім’ї у інші регіони країни, надає роботу та допомогу з пошуком житла та активно розвиває систему бенефітів для команди.
«Пропонуємо й програми особистісного розвитку для працівників теперішніх і майбутніх. У червні 2024 року ми відкрили перший в Україні проєкт «Навчальна аптека «Подорожник». Основною метою якого є забезпечення комфортного входження нового співробітника у компанію, надання всіх можливостей для швидкої професійної та соціальної адаптації та якнайшвидшого виходу на самостійну роботу з дотриманням високих стандартів надання фармопіки. Також наявні працівники можуть підвищувати свої навички та кваліфікацію, щоб надавати клієнтам лише якісну фармопіку», – доповнює Байдик Наталія, HR-директор найбільшої мережі аптек Подорожник.
В Нова пошта – 35 000 працівників та 10 000 працівників партнерів. Компанія співпрацює з групою досвідчених психологів різного напрямку (військові спеціалісти, дитячі тощо), які надають допомогу як співробітникам, так і їх родинам. Також існують юридичні консультації всередині компанії, наприклад, як отримати той чи інший документ, якщо постраждало житло внаслідок військової агресії рф. Додатково партнери компанії Veteran Hub надають юридичні консультації військового напрямку, супровід при поверненні до цивільного життя та за підтримки Спілки українських підприємців є можливість отримати різні юридичні консультації. Після початку повномасштабного вторгнення компанія відновила медичне страхування з більш розширеними програмами, запровадила страхування життя працівників від нещасних випадків, проводить навчання з домедичної підготовки, а членам профспілки надаються путівки на відпочинок.
Також бере на себе підтримку працівників у різних складних життєвих ситуаціях та надає різні види матеріальної допомоги (лікування працівників та родичів), підтримка дітей до 18-ти років, у випадку втрати одного з батьків внаслідок військових дій, допомога на здобуття освіти дітей, допомагає у разі пошкодження житла, переїзду з тимчасово окупованої території або тієї, де йдуть активні бойові дії тощо. «Існує можливість відновлення в реабілітаційному центрі ветеранів війни. Для цього проєкту компанія власним коштом оплачує будівництво 10 модульних будинків, які будуть розташовані на території Рівненського обласного госпіталю ветеранів війни. У цих будинках будуть розміщуватись наші працівники», – коментує прес-служба Нова пошта.