Іван Кришталь, Cher’17: Ми останні входимо в розпродаж та ніколи не робимо мінус 70-80%

Іван Кришталь, Cher’17: Ми останні входимо в розпродаж та ніколи не робимо мінус 70-80%

20.11.2023 09:00
  3415
Валерія Байда

Співзасновник та СЕО бренду та мережі магазинів Cher’17 розповів, як на дев’ятий місяць війни відкрили флагманський магазин, що цінують свій продукт і тому останні входять в розпродажі та поділився, як реагують на негативні відгуки та де незабаром очікувати відкриття ще двох магазинів. 

Cher’17 – український мас-маркет-бренд, який заснували інфлюенсери та підприємці Тетяна Парфільєва та Іван Кришталь. Наразі вже відкрито вісім магазинів в чотирьох містах України. В інтерв’ю RAU співвласник та СЕО Іван Кришталь розкрив історію бренду й особливості роботи компанії. Поспілкуватися з Іваном особисто та прослухати його виступ можна на RAU Summit 2023, який пройде 5 грудня в Києві. Приєднуйтесь до зустрічі лідерів ринку!

– Спочатку назва вашого бренду була Cherry Land, чому вирішили зробити ребрендинг та змінити назву на Cher’17?

– Ми з Тетяною тільки закінчили університет і почали створювати наш бренд. На той час не було усвідомленого підходу до вибору назви і зробили так, як відчували. Перше, що спало на думку – це якісь дитячі прізвиська. Потім, коли у нас з’явилися офлайн-точки, і виросли продажі, ми зрозуміли, що така назва не збігається з нашим продуктом та концепцією, яку ми намагаємося донести. Тому вирішили зробити ребрединг. На той час бренд вже знали та впізнавали і нам важливо було залишити якусь частину зі старої назви. Так і народився бренд Cher’17, де цифри – це рік заснування компанії.

– У вас велика команда?

– В fashion-бізнесі завжди задіяно багато людей. Якщо взяти в цілому, разом з підрядниками, то це приблизно 700 людей. Якщо говорити лише про офіс – це приблизно 100 людей. Але ми активно зростаємо, постійно щось докупаємо – то стіл закрійний, то ще щось, тому команда завжди потребує нових фахівців.

– У велику війну ви відчуваєте проблему нестачі кадрів? На зараз у вас відкрита вакансія швачки, чи знайти такого фахівця було складно і до війни?

– У війну ми зберегли 70% команди. А вакансія швачки у нас ніколи не закривається, зважаючи на те, що ми відкриваємо нові магазини і намагаємося наростити ті темпи, які були до війни.

До того ж зараз дуже складно знайти кваліфікованого фахівця. А якщо дивитися на перспективу 20-30 років вперед, то це взагалі може бути великою проблемою для нашої індустрії. Бо навіть  зараз ми бачимо, що молодь неохоче йде навчатися на професії, які пов’язані зі швейним бізнесом. До прикладу, колеги по fashion-сегменту кажуть, що раніше у них в цехах було 100+ людей, зараз це – 10, а умовно 11 людину знайти просто не можуть.

– А хто у вас в Cher’17 займається підбором персоналу?

– Я прискіпливо відношуся до кадрів, тому цим завжди займався я. Але зважаючи на те, що ми невпинно ростемо, то вже з’явилася команда, яка мені в цьому допомагає – рекрутер та HR.

– Ви заснували Cher’17 вдвох з дружиною, які у кожного обов’язки?

– Коли ми тільки починали бізнес і ще роки три після заснування, ми займалися всім – від операційної діяльності до посилок на пошту. Зараз у нас, звісно, є оргструктура та чітки обов’язки у кожної людини в команді, враховуючи нас з Тетяною.

Я займаюся операційною діяльністю бренду, Тетяна –  креативний директор та головний дизайнер. У неї команда дизайнерів та технологів і вони працюють над створенням колекцій.

– Ви створюєтеся від ескізу до пакування в Україні, а тканини та фурнітуру де закуповуєте?

– Для нас важливо працювати в Україні та створювати тут робочі місця. У нас було багато пропозицій перенести виробництво за кордон, бо там все автоматизоване, що набагато спрощує та пришвидшує роботу. В Україні все-таки основним залишається людський труд, тому ми намагаємося підлаштовувати дизайн колекцій, виходячи з можливостей нашого виробництва. Все, що можливо, ми закуповуємо у нас в країні, але проблема в тому, що тканини та фурнітура виробляються в невеликій кількості, тому докупаємо вже за кордоном. Також намагаємося купляти в українських імпортерів.

– На зараз у вас вісім магазинів в різних містах України, який приносить найбільший дохід?

– Так, на зараз у нас вісім магазинів – в Києві, Дніпрі, Житомирі  та Одесі. Якщо говорити про дохідність, у всіх магазинів вона приблизно однакова. Можуть бути невеликі розбіжності в 20%.

– Очікувати незабаром відкриття нових магазинів?

– В планах відкрити ще два магазини. Один – в Дніпрі, другий – в Києві.

– А чому магазин відкрили в Житомирі? Тому що ви самі звідти чи ви справді прорахували і вирішили, що це буде вигідно?

– Магазин там – це умовно «сімейна франшиза», бо там працюють мої батьки. Ця точка навіть не повністю в нашому керівництві, тому я іноді кажу, що у нас сім магазинів, а не вісім.

– У вас шалений темп, бо колекції в Cher’17 виходять кожні два тижні. Як вплинула війна на це?

– Війна суттєво нас вибила в цьому плані та вже два роки ми не можемо наростити ті темпи, які повинні бути.

Ідеально в fashion-сегменті планувати та виробляти на рік вперед. Наприклад, якщо зараз за календарем зима, то ми мусимо шити вже сезон зими наступного року. В умовах війни це зробити важко, бо ми не знаємо, що нас чекає завтра – блекаути, обстріли чи ще щось. Проте ми все одно плануємо, хоч і горизонт планування скоротився. Коли у нас розпочинається сезон, то кожен тиждень виходять новинки та йде підсортування колекцій.

– Як відбувається процес створення колекцій?

– Є класичне створення колекцій для бренду – підбираються мудборди, малюються разом з дизайнером ескізи, переробляються та доводяться до ідеалу. Для цього треба відчувати ринок, розумітися на тому, що зараз в тренді, чого потребують та бажають клієнти та при цьому мати свій стиль. Ось останнє, я вважаю, дуже важливо, бо багато хто просто копією, а будь-який бренд повинен мати свою ідентичність. В Cher’17 вона є.

– Уявімо: щось в магазині закінчилося, а клієнти приходять та питають. Зможете швидко дошити конкретну модель?

– Ви намацали біль нашого бізнесу, тому що, скільки б ми не дивилися аналітики та не намагалися б прорахувати, все одно не можна вгадати, скільки потрібно тієї чи іншої моделі. Тому у нас теж бувають залишки або навпаки – скуповують дуже швидко.

В Cher’17 багато складних моделей, для яких потрібні індивідуальні тканини, фурнітура, нитки тощо. Та й чекати їх з виробництва дуже довго.

Звісно, нам хочеться задовольнити потреби всіх наших клієнтів, але це не завжди виходить. Якщо є можливість, ми можемо відшити конкретну модель, якщо ні, то цей умовний хіт переводимо в іншу колекцію.

– Ви рідко робите розпродажі, чому?

– До 2022 року у нас не було такого поняття, як розпродажі. Вони були точкові, маленькі та короткі. Зараз самі останні входимо в розпродаж та у нас ніколи немає мінус 70-80%, бо ми цінуємо свій продукт.

– Ви робите жіночі колекції, а є в планах чоловічі та дитячі?

– Я по своїй суті перфекціоніст, тому хочу спочатку відпрацювати ідеально всі бізнес-процеси в одному напрямку. Все ж таки ми ще молодий український бренд і є над чим працювати, що налагоджувати та удосконалювати.

Зробити круту якість та ціну – наша мета. Я розумію, що створення чоловічих та дитячих колекцій – це новий підрозділ, новий етап і команда. Звісно, такі плани десь витають у повітрі. На зараз – точно ні, але хто знає, що буде завтра?

– Чому з 2017 року і до нині ви не сильно підняли ціни?

– Ми тримаємо свою цінову політику. І якщо взяти глобально, то з 2017 року наші ціни виросли всього на 15-20%. Для нашої індустрії та тієї інфляції, яка є в країні – це дуже мало. Я завжди кажу: «Ми тримаємо ціну, особливо у війну».

– Зараз в Cher’17 представлений лише один аксесуар, будете розвивати цей напрям?

– Я прихильник lazer фокус – коли ти сфокусований на чомусь одному, а не «розпиляєшся» на все підряд. Коли всі бізнес-процеси будуть побудовані ідеально, стане нудно, то тоді можна починати робити щось нове.

– Як працюєте з поганими відгуками?

– Ми дуже клієнтоорієнтовані, тому дивимося на кожен відгук. Не було такого, що ми щось пропустили чи не відреагували. Для цього у нас є прописані механіки, як діяти в тій чи іншій ситуації. Буває різне, але навіть коли клієнт відверто не прав, ми йдемо йому назустріч.

В цілому у нас негативу не багато, приблизно один відгук на 100 позитивних. Проблема в тому, що негатив більш помітний: коли ти купуєш річ, задоволений нею, зазвичай, рідко пишеш відгук, проте якщо трапляється щось негативне – хочеш одразу про це повідомити.

Ще важливо сказати про те, що ми український бренд, тому нам легко повідомити про неприємну ситуацію, яка сталася з клієнтом. До прикладу, була б це міжнародна мережа, то куди писати свої незадоволення? А ще, зважаючи на те, що ми з Танею медійні люди, то кожен може «постукати» в особисті повідомлення. У міжнародних брендів такої практики немає, ніхто до власників компаній не пише.

– Ви сказали, що маєте відкрити нові магазини, які у вас вимоги до локацій?  

– Коли ти невідомий бренд, приходиш до ТРЦ, то з тобою і розмовляти не хочуть. Інша справа, коли тебе впізнають та люблять. В цьому випадку ти вже корисний ТРЦ. У нас є багато критеріїв щодо оренди: це і площа, і бажане планування, і висота стелі тощо. Але ми гнучкі, бо скільки стандартів не вводиш, все одно будуть ситуації, коли треба щось змінити. Тому ми flexible та можемо адаптуватися під локації.

– Скільки коштує відкрити один магазин?

– Все залежить від багатьох факторів – міста, локації, складності проекту і т.д. Якщо загально – то це від $350 за кв. м і до $1000 за кв. м.

– Чому у вас немає додатку і чи плануєте його робити?

– Зробити якісний та класний додаток – це багато грошей, тому зараз ми з командою обговорюємо, чи потрібен він нам взагалі. Поки працюємо над зміненням сайту, а далі вже подивимося.

– У вас було дві рекламні компанії, скільки вони коштували?

– У нас було дві рекламні компанії – це Тьолочка та з гуртом Kazka. Але я не можу розголошувати бюджети. Можу сказати лише, що в цілому на ринку це б обійшлося $100 000 – 150 000. Але ми багато чого робили своїми силами, тому сума набагато менша.

– На 24 лютого 2022 року у вас був план, як будете діяти? Все ж таки у вас велика команда.

– Скажу відверто, ми, як і багато українців не вірили, що буде повномасштабне вторгнення. Тому були не підготовлені. Ми виплатили заробітну плату всім співробітникам наперед і перший місяць взагалі не працювали. А вже 22 березня у нас запрацював інтернет-магазин, а 31 березня – офлайн-точка в Києві. Навіть в тих умовах ми і хвилину не думали про те, щоб зробити релокацію за кордон. До того ж вже в травні 2022 року ми почали працювати над рекламною компанією, бо вірили і досі віримо в перемогу.

А в середині літа 2022 року підписали оренду та почали працювати над відкриттям флагманського магазину в Києві. І відкрили його вже в жовтні. Це була наша з Тетяною мрія і ми її хотіли втілити – це той момент, коли розрахунки були, але зробили імпульсивне рішення.

– На вашу думку, яка роль fashion зараз, коли йде велика війна?

– Fashion завжди присутній при всіх війнах, бо люди хочуть продовжувати жити.  Неможливо фокусуватися лише на негативі, так можна зійти з розуму. І fashion – це невеликий промінь світла для багатьох, це острівок безтурботного життя та  своєрідна терапія.  До того ж це частина економіки нашої країни.

– Як ви наближаєте перемогу?

– З першого дня ми допомагаємо та донатимо. 1 березня 2022 року ми почали шили одяг для ЗСУ та співпрацюємо з благодійними фондами. Постійно відправляємо одежу  до містам, де це потрібно. Для нас це буденність – іноді мені навіть ніяково про це казати, бо кожного дня ми щось робимо.

Фото: Instagram


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку