Гаджет до кави: чому мережа ЖЖУК відкриває кав’ярні 2cups у магазинах (+фото)

Гаджет до кави: чому мережа ЖЖУК відкриває кав’ярні 2cups у магазинах (+фото)

26.12.2016 09:00
  1778
Іван Зайцев

За думкою керівників ЖЖУК, завдяки облаштування у торгових точках невеличкі кав’ярні 2cups із кондитерськими виробами до магазинів вдасться залучити більше людей.

Здавалося б, що спільного між кав’ярнею та магазином високотехнологічних гаджетів? Кав’ярня – це некваплива розмова за філіжанкою кави, куштування смачних тістечок та інших витворів кондитерською майстерності. Гаджети – це сучасний темп життя, коли немає зайвої хвилини навіть на те, щоб зупинитись і помилуватись сходом сонця чи красою старовинних будівель.

Проте мережа ЖЖУК впевнена: якщо поєднати кав’ярню та магазин високотехнологічних товарів, вдасться досягнути синергії. На цьому тижні у Львові запрацювала вже четверта кав’ярня 2cups. Перші результати роботи цілком влаштовують керівництво рітейлера, тож у майбутньому проект буде й надалі розвиватися і відвідувачі магазинів ЖЖУК зможуть обирати гаджети до вподоби, одночасно смакуючи запашну каву.

Чому мережа вирішила пробувати сили у новому для себе виді діяльності, які перші результати роботи 2cups, де і коли очікувати появу наступних кав’ярень, а також як розвивається основний бізнес компанії RAU розповів директор з маркетингу ЖЖУК Володимир Поліщук.

– Скільки вже працює закладів 2cups та чому вирішили їх відкривати?

– Їх чотири, скоро буде п’ята. Минулої зими вирішили: «а чом би й ні, давайте побавимося і відкриємо мережу кав’ярень». Однак досить швидко зрозуміли, що це не така проста справа, тож реалізація задуму затягнулась. Лише в липні-серпні відкрили першу кав’ярню у Львові.

– Відразу справа «пішла», чи довелося вносити корективи?

– Перша 2cups зайняла досить велику площу, там була окрема кухня, і покупцям пропонували свіжесенькі вироби. Потім зрозуміли, що такий формат не тиражується, дуже важко знайти і обладнати приміщення, щоб в ньому були розташовані магазин, кав’ярня та кухня. Тому принципово змінили концепцію: відтепер до кав’ярні мали привозити їжу, яка готується на централізованих кухнях, а не в кожному закладі окремо. Таку кухню облаштували у нашій першій кав’ярні, оскільки там вистачає площі та потужності і вона може забезпечувати інші заклади кондитерськими виробами.

– Як далі розвивали цей проект?

– Вже за новою концепцію – із постачанням їжі з інших місць – відкрили другу кав’ярню. На той час для одного магазину в орендованому приміщенні було забагато площі, а пускати в нашу торгівельну точку суборендаря ми не хотіли. Тому половину приміщення віддали під 2cups. Кав’ярні оформлена у фірмових кольорах, вийшло дуже органічно та затишно. Немає того дисонансу, коли до торгівельної точки приходить суборендар із своїми кольорами, дизайном вітрин, іншим асортиментом. Нам вдалось створили єдиний загальний простір, незважаючи на те, що кав’ярня у нас темна, а магазин світлий, все одно виглядає як один.

– Остаточно зупинились саме на цьому форматі?

– Це був експеримент, який вдався, і ми вирішили, що однозначно будемо використовувати наступні великі площі, які не підходять для ЖЖУК, для спільного проекту. Так і будемо розвиватися. Єдине, що я вже казав: одна справа – розвивати мережу ґаджетів, інша справа – розвивати кав’ярні, які потребують централізованої кухні. Відповідно ми не можемо відкривати 2cups у Тернополі, доки у нас немає кухні в Тернополі. Тому зараз розвиваємо проект у Львові, а вже потім будемо рухатись далі.

– Будете створювати кухні в інших містах і там вже розвиватися?

– Так, це той самий принцип, що й у рітейлі – створюється розподільчий центр, база і далі фактично під них починається відкриття магазинів.

– Який асортимент пропонуєте в 2cups?

– Це маленька кондитерська, тобто там є кіши, є різні брауні, мафіни. Всі види кави, з сиропом, без сиропів. Там повноцінні бариста працюють, а не автоматичні кава-машини. Це класична сучасна кондитерська.

– Уся кондитерка – це ваше виробництво, чи закуповуєте в посередників?

– Ні, у нас чудові кондитери. Вони на кухні все готують, а потім розвозимо вироби по кав’ярнях. Фактично перші наші кав’ярні – це такий варіант подивитися, що працює ліпше і що можна передати нашим регіональним директорам, коли прийде час відкриватись в інших містах.

Яка мінімальна площа для відкриття магазину та кав’ярні?

– Абсолютно така сама як у ЖЖУК, тобто від мінімуму, де лише віконце, до повноцінного кафе, «квадратів» під 50-60. Абсолютно різні варіанти можуть бути.

– В перспективі будете у всіх магазинах відкривати кав’ярні?

– Ні, звичайно, ні. По-перше, ми в принципі є дуже маленькими. Деякі точки просто мізерні, тому ми не зможемо відкрити там кав’ярень. Та, мабуть, і не треба. По-друге, стратегія відкриватися у маленьких містах є важкою. Але ми будемо рухатися. Ставимо завдання: привчити клієнтів кожен ранок пити каву. Для цього треба мати нормальну логістику, тому що це щоденні перевезення. І в дуже маленьких містах це робити незручно.

Чому саме вирішили так раптом відкривати такий проект – магазин ґаджетів та кав’ярня? Це ж різні напрямки взагалі.

– Ми точно бачимо, що вони не конфліктують. Щось інакше може конфліктувати. А тут кав’ярня, навпаки, створює атмосферу комфорту, неквапливого вибору. А найголовніше для магазину вона дає регулярний трафік. Тобто ми розуміємо, що у торгівельну точку, де продають гаджети, клієнт може приходити раз на три місяці, а тут він повертатиметься щодня. І постійно йому в очі будуть впадати наші товари. Тобто 2cups від ЖЖУК мало бере, а ЖЖУК від 2cups отримує набагато більше.

– Скільки інвестували в цей проект і коли очікуєте віддачі? Чи є вже перші результати роботи 2cups?

– Всі кав’ярні, що відкрилися, протягом місяця виходять на самоокупність. Тобто це однозначно правильна стратегія. З точки зору вкладень, вони мінімальні, тобто немає жодних серйозних капіталовкладень. Ми вже вміємо працювати з обладнанням та меблями, ми знаємо як зробити економним відкриття. Фактично механіка відкриття точок ЖЖУК працює і тут. Ми навіть іноді так само відкриваємося без вивіски, тому що не встигли підрядники її повісити (сміється). Але це нічого страшного. Все одно запах кави є і люди починають потроху заходити.

– Щодо мережі ЖЖУК. Скільки магазинів вже встигли відкрити?

– Ми за рік зросли з 230 до 430 об’єктів. На місяць відкриваємо 25-30 точок. Тобто темпи зросли. Цього місяця, незважаючи на те, що він заважкий, нам вдалося відкрити 24 точки. Фактично цього року за рахунок відкриттів чисто статистично ми маємо стати за кількістю точок номером один в сегменті ґаджетів.

– Плани на наступний рік вже склали? Знаєте, скільки будете відкривати?

– Знаємо. Не хочу озвучувати, але однозначно це буде ще збільшення щомісяця.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку