Фоторепортаж із VIII виставки RAU Expo 2025. День перший

Фоторепортаж із VIII виставки RAU Expo 2025. День перший

Сьогодні
  513
Костянтин Симоненко

11-12 червня у столичному КВЦ Парковий пройшла VIII Міжнародна спеціалізована виставка індустрії ритейлу та девелопменту — RAU Expo 2025. За два дні виступили 84 експерти, а сам захід відвідали більше 1300 гостей від компаній – лідерів ринку. Серед учасників виставки – 63 експонентів, частина з яких були ще й офіційними партнерами заходу. Як це було цього року.

Організатор виставки – Асоціація ритейлерів України. Титульним партнером RAU Expo 2025 стала компанія Ukrnafta – найбільша нафтовидобувна компанія країни, що має найбільшу національну монобрендову мережу з 547 АЗК.

Генеральним партнером виставки стала Afina Group – один з провідних виробників і дистрибуторів побутової хімії в Україні. У сфері діяльності компанії також дистрибуція FMCG, логістичні послуги повного циклу, створення власних брендів. Компанія обслуговує по всій Україні ключові національні та локальні торговельні мережі завдяки власній розгалуженій мережі філій та розподільчих логістичних центрів. Генеральним партнером з AI-driven IT екосистеми – компанія SMART business, а генеральним партнером з автоматизації бізнесу –  компанія Checkbox.

Дякуємо всім партнерам, спікерам, експонентам, гостям виставки і сподіваємося на зустріч на інших заходах Асоціації ритейлерів України

Головна тема заходу була – “Бізнес без меж: бренд, технології, масштабування”.

Експо-зону виставки в двох залах представили більше 60 компаній, серед яких – Dragon Capital, SMART Business, Afina Group, ПУМБ, Checkbox, Соловейко.медіа, Ukrnafta, Creatio, Nhood Holding, Promodo, Viatec, Netpeak, Fillin, RDA, Diodika, Вчасно, NielsenIQ, Cleaning Pro Group, Fly Kids, eSputnik, UTG, WR Group, ТРЦ Подоляни, ТРЦ PortCity, Identity Invest, Київстар, ТРЦ Victoria Gardens, ТРЦ Аладдін, Bizerba, Shen та багато інших компаній.

Гостями RAU Expo 2025 стали топ-менеджери і власники практично всіх ключових компаній роздрібної торгівлі та комерційної нерухомості, а також організацій, що пропонують ефективні рішення для ритейлу та девелопменту. Серед гостей події можна було зустріти представників Сільпо, Фора, Eva, Алло, Епіцентр К, Rozetka, Фокстрот, Moyo, LPP, Аврора, Robinzon, SMART business, Colobridge GmbH, Наша Сила, Вчасно, Sunvita Group, Ukrnafta, Diodika, Viatec, ТРК White Lines, GigaCloud, Afina Group, IDNT, Surikat, Аптека 9-1-1, Retail&Development Advisor, ПУМБ, Таврія В, Блиск&Відро, Київстар, Yuki, WOG, Protoria, Varus, Ultragroup, ТРЦ Меркурій, KLO, Dragon Capital Property Management, Building Development, Whisen Україна, IST, Аптека Доброго Дня, Netpeak Agencies Group, Ассоль, KFC, ISEI, Auchan Україна, NielsenIQ, Comfy, Arricano, Vision lighting, Retail Group, Prostor, Rozetka, Nhood Ukraine та інших

Крім експозони, вже традиційно в два потоки проходили ділові конференції, на яких більше 80 спікерів з українських та міжнародних компаній ділилися своїм досвідом в умовах поточних викликів, презентували цікаві кейси та нові проєкти. Обговорювали актуальні проблеми галузі, в тому числі з представниками виконавчої влади, пропонували шляхи вирішення цих проблем та висвітлювали ключові тенденції ринку.

Зокрема, лейтмотивом багатьох виступів став обмін досвідом по розвитку компаній в умовах воєнного часу та представлення сучасних інструментів для ведення бізнесу, що допомагають впроваджувати інноваційні рішення. Бо попри війну, сучасні споживачі вимагають все більш персоналізованого підходу, а українські товари та сервіси все частіше конкурують з іноземними гравцями. І все це відбувається в епоху революційних змін, спровокованих появою штучного інтелекту. Учасники виставки відмічали надихаючу та мотивуючу атмосферу багатьох виступів.

Також учасники заходу могли протягом всього часу роботи виставки допомогти донатом – завдяки представникам благодійних фондів та громадських організацій: БФ Руслана Шостака, БФ “Поверннись живим”, БО “БФ Патронатна служба “Янголи” та Благодійний фонд Сергія Притули.

Всього програма включала в себе 12 тематичних блоків, що охопили такі теми, як макроаналіз розвитку вітчизняного ритейлу та більш детальний аналіз розвитку трьох ключових секторів (FMCG, побутова техніка та електроніка, паливний ритейл). А також про зміни споживацької поведінки, ефективну співпраця ритейлерів та виробників, партнерство між галуззю торгівлі та державою в частині створення рівних умов ведення бізнесу для всіх учасників ринку, сучасні цифрові рішення для ритейлу та багато іншого.

Розпочався перший день в залі №1 сесією, присвяченою новітнім ритейл-форматам. Її відкрив операційний директор Auchan Україна Сергій Федоровічев з презентацією “Французький рецепт мультиформатності від Auchan Україна”. Зокрема йшлося про досвід побудови зручної екосистеми для сучасного споживача; а також перший Auchan Outlet.

Під час свого виступу Сергій Федоровічев розповів, як гіпермаркети стають платформою для масштабування бізнесу.

Директор з маркетингу KIMS Марина Остапенко поділилася кейсом виходу компанії KIMS на європейський ринок: від формування стратегії до трансформації українського бізнесу під європейського споживача.

Керівник відділу маркетингу Eva Beauty Марія Бабчук. Тема її виступу: «Роль фізичного магазину в епоху омніканального ритейлу: досвід Eva Beauty”

Начальник управління непаливних продажів Ukrnafta Максим Пятаков розповідає про оновлення форматів мережі АЗК Ukrnafta для покращення клієнтського досвіду та про успішні партнерства й колаборації.

Комерційний директор Checkbox Іван Тимченко та керівник відділу експлуатації ТОВ «Інтертоп Україна» Світлана Гончаренко, наочно показують, як ПРРО допомагає ритейлеру економити, масштабуватися та підкорювати серця клієнтів.

Комерційний директор LEV Development Галина Лакіш на прикладі ТРЦ The Win показує як торгівельний центр стає мультифункціональним хабом і перетворюється на центр життя громади.

В цей же час в іншому залі відбувалася презентація аналітичних досліджень галузі ритейлу загалом та його окремих сегментів. На початку сесії керівник відділу аналітики Асоціації ритейлерів України Яна Єрмакова представила макроогляд ринку ритейлу. Зокрема, як війна змінює географію ритейлу, динаміку розвитку галузі, кількість працюючих і закритих об’єктів торгівлі в розрізі регіонів. А також результати спільного з YouControl (продукт YС.Market) дослідження по оборотах галузі, які вже досягли майже 1,8 трлн грн. Особливий акцент Яна Єрмакова зробила на важливій цифрі військової та гуманітарної допомоги від українського ритейлу – 18 млрд грн за три роки повномасштабної війни.

Керівник напрямку аналітики Retail Association of Ukraine Яна Єрмакова ділиться даними про те, скільки податків сплатили ритейлери за 2024 рік та хто увійшов у топ-20 платників.

Глядацький зал під час виступів

Також в рамках цієї сесії і спільного проєкту була представлена аналітика від компанії Nielsen по двох ключових ринках – FMCG товарів та побутової техніки й електроніки. Зокрема, про динаміку продажів, зміни у пріоритетах споживачів, тренди брендів, ВТМ та багато іншого.

Старший інсайт аналітик NielsenIQ (FMCG) Катерина Машошина, розповідає про динаміку сектору FMCG: food, non-food та drogerie та пояснює, що спонукає до покупок на ринку FMCG

Керівник відділу по роботі з ритейлом NielsenIQ (Electronics) Світлана Орзул показує динаміку сектору техніки та електроніки за типом дистрибуції, частки онлайн/офлайн продажів за секторами.

Динаміку паливного сектору АЗС – ще однієї з ключових галузей ритейлу – представив президент Нафтогазової асоціації України Ярослав Старовойтенко. За його словами, українські оператори «зробили неможливе», повністю переорієнтувавши логістику поставок палива в Україну під час повномасштабного вторгнення. Проте лишаються проблеми з роботою тіньового ринку палива.

Президент Нафтогазової асоціації України Ярослав Старовойтенко показує обороти ринку палива в 2024 році та суму сплачених податків на 1 л пального.

Глядацький зал під час виступів

Далі учасників чекала панельна дискусія на тему «Виклики сьогодення: “сірий” бізнес; зниження цін та маркетингові контракти; державне регулювання», де піднімалися питання як скоротити «сірий» ринок. Зокрема, що робить «білий» бізнес та що може зробити держава.

Учасники панельної дискусії СЕО Фокстрот Олексій Зозуля, заступник генерального директора з розвитку бізнесу Аптека 9-1-1 Артем Ретін, віце-президент з маркетингу ОKKO Василь Дмитрів. Модератор сесії – керівниця відділу аналітики Асоціації ритейлерів України Яна Єрмакова.

Завершувала перший блок обговорення CMO компанії Viatec Юлія Подолянко з презентацією на тему «Безпека ритейлу як джерело аналітики: дані, що формують нову географію продажів».

CMO компанії Viatec Юлія Подолянко показує як підрахунок відвідувачів допомагає оцінювати ефективність форматів і зон торгівлі.

Друга сесія була не менш насиченою. В першому залі провідні компанії ритейлу відкрито й доволі емоційно обговорювали з представниками державних органів те, як бізнесу та державі перейти до якісного партнерства. Її учасниками стали перша заступниця голови Державної податкової служби України Леся Карнаух, заступник міністра економіки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Олександр Циборт, в. о. директора Бюро економічної безпеки України Сергій Перхун,⁠ голова Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Сергій Ткачук, координатор експертних груп Економічної експертної платформи Олег Гетман, директорка з корпоративних питань мережі мультимаркетів Аврора Інна Бойчук, CEO Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов. Модератором дискусії виступив керівник відділу Government Relations RAU Олексій Француз.

У фокусі дискусії була сучасна регуляторна політика та детінізація економіки як основа сталого розвитку бізнесу в Україні.

Модератор дискусії керівник відділу Government Relations RAU Олексій Француз

Тим часом у залі №2 виступали представники компаній Аврора, Київхліб, сервіс Вчасно, ABM Cloud, Comfy, Київстар, SMART Decision HUB. Виступи спікерів були присвячені інноваційним рішенням, які можуть допомогти покращити бізнес.

Transformation Director Аврора Марія Панченко виступає з презентацією «Трансформація як зміна мислення. Основні виклики на шляху до трансформації бізнес-процесів».

На фото (зліва – направо): Директор департаменту із комунікаційних технологій ТОВ «Фірмова мережа Київхліб» Сергій Мягков й генеральна директорка Київхліб Ярослава Білан та керівник цифрових сервісів для бізнесу Вчасно Антон Скоков презентують кейс про те, як цифрові інструменти підвищують ефективність торговельної мережі Київхліб. 

СЕО of ABM Cloud Борис Старинський виступає з презентацією “Технології & масштабування в ритейлі: що важливіше і з чого починати?”

Операційна директорка Comfy Наталя Кутузова наводить приклади проєктів діджиталізації роздрібу, направлених на пришвидшення транзакцій.

Керівник відділу стратегічного розвитку корпоративних клієнтів Київстар Олександр Назарук показує як дані замінюють інтуїцію в сучасному ритейлі. Зокрема, як оцінити потенціал ринку і вибрати регіон для запуску нового продукту.

Product Owner SMART Decision HUB Артем Степанов, експерт з прогнозної аналітики та роботи з даними виступає з презентацією на тему: «AI для бізнесу без меж: кросфункціональне застосування штучного інтелекту в ритейлі».

На завершальній сесії першого дня виставки в залі №1 представники компаній KFC, eSputnik та Фокстрот, Webpromo, Фора і Promodo, Harvest, ПУМБ обговорювали інструменти для збільшення продажів.

Директорка з маркетингу KFC Тетяна Білошицька розповідає, які критерії мають бути врахованими, щоб бренд успішно розвивався сьогодні та як планувати майбутнє під час невизначеності.

CPO eSputnik Олег Лєсов (зліва) та маркетинг-директор Фокстрот Олег Нікольський показують історію впровадження інновацій для ритейлера Фокстрот за 10 років, а також рішення з АІ, що генерують додаткові продажі.

Head of PPC агентства інтернет-маркетингу Webpromo Оксана Жук виступає з презентацією: «Масштабування зі смислом: як залучати нових клієнтів через розуміння своєї ЦА».

Керівниця департаменту зі стратегії та просування бренду Фора Віра Мєлєхова (справа) разом з лідеркою команди з розвитку клієнтських проєктів Promodo Наталією Коротченко розповідають про силу SmartGEO – як обирати стратегії таргетингу для магазинів з фізичним розташуванням.

Співвласник Harvest Дмитро Соколовський пояснює, чому антикризові методи в маркетингу, які працювали раніше, більше не працюють.

Директорка департаменту транзакційного бізнесу ПУМБ Тетяна Матійко та керівник відділу діджитал-продакшену hutko Дмитро Хоптюк презентують свою доповідь: «Еволюція одного підприємця або як продавати більше з ПУМБ та hutko».

Тим часом в залі №2 активно йшла дискусійна панель під назвою «Проєкти майбутнього в ритейлі та лідерство у воєнний час». Її учасниками стали Co-Founder в Inspira business club Борис Марков, президент корпорації Terwin, засновник Eva, Varus Руслан Шостак, CEO Comfy Ігор Хижняк та заступник голови правління ПУМБ Сергій Магдич. Модератор дискусії: Андрій Жук, співзасновник та голова Retail Association of Ukraine.

Перед початком обговорення відбулася презентація проєкту «Школа ритейлу».

Співвласник Clarity Project та один з ідеологів проєкту “Школа ритейлу” Микола Демченко з презентацією проєкту “Школа ритейлу”

Цей виступ став фактично початком обговорення того, як освітня ініціатива допоможе вирішити проблему дефіциту кваліфікованих кадрів у ритейлі та загалом в Україні. А також того, які компетенції та навички стануть критично важливими для фахівців ритейлу в найближчі 5-10 років.

Модератором сесії виступив голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук.

Перший день виставки завершився вечірнім фуршетом. Але навіть в час дозвілля також продовжився збір коштів на потреби військових. Зокрема, значущою подією виставки став благодійний аукціон від проєкту “Пташки Перемоги”. Так, загалом в ході аукціону на RAU Expo – 2025 зібрали 650 000 гривень спільно благодійний проєкт “Пташки Перемоги” та «ГеройCar» (проєкт, заснований Благодійним фондом Руслана Шостака). Всі зібрані кошти підуть на допомогу нашому війську.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку