Дмитро Лашин, Lavina Mall та Blockbuster Mall: Чому відвідуваність ТРЦ зростає в Європі та в Україні

Дмитро Лашин, Lavina Mall та Blockbuster Mall: Чому відвідуваність ТРЦ зростає в Європі та в Україні

29.02.2024 08:30
  1033
rau

Пандемія коронавірусу привчила споживачів до онлайн-покупок, але попри це, відвідуваність ТРЦ в світі та Україні зростає. СЕО Lavina Mall та Blockbuster Mall розповів про причини, чому так відбувається та дав споживацькі прогнози на 2024 рік.

Згідно з дослідженням, проведеним CBRE, світова відвідуваність ТРЦ з початком пандемії у 2020 році впала на 30%. У 2021-му відвідуваність почала відновлюватися, і навіть в Україні, в період активної війни з рф, ринок стабілізується – фахівці Української торгової гільдії підрахували, що у 2023 році кількість відвідувачів ТЦ в Києві зросла до 25% у порівнянні з 2022 роком. Про це розповідає Дмитро Лашин, СЕО Lavina Mall та Blockbuster Mall в колонці для NV. RAU публікує основні тезиси.

Про відвідуваність ТРЦ та зростання частки онлайн

У 2023 році 20,8% усіх покупок відбувалося онлайн, і прогнозується, що до 2026 року частка онлайну буде 24%. В Україні онлайн-шопінг займає сьогодні 11% в порівнянні з 9% у 2021 році (майже такі ж показники у Швеції, Канади, Фінляндії). Ці 11% це 151 млрд грн. У 2023 році офлайн продажі 89%.

Кілька причин, чому відвідуваність ТРЦ зростає:

  1. Послаблення (зникнення) карантинних заходів останні роки пандемії.
  2. Трансформація класичних ТЦ. Офлайн має пропонувати більше ніж шопінг, обов’язково – розважальна складова. До того ж попри війну в Україні продовжують відкриватися нові ТРЦ. В 2023 році – понад 10 нових торговельних центрів, в 2024 році – заявлено 12 об’єктів.
  3. Знижки та омніканальність. Знижки на самовивіз  впливають на зростання відвідуваності онлайн. Таким чином ритейлер намагається керувати своїм трафіком, “переливати” його з онлайну в офлайн й навпаки. До того ж розвиток омніканальності допомагає покупцеві спочатку визначитися з вибором онлайн, а потім прийняти остаточне рішення офлайн. Особливо така поведінка актуальна у війну, щоб встигнути все придбати до повітряної тривоги.

Про вакантність ТРЦ та доходи ритейлерів

Вакантність ТРЦ зменшується і в Україні,  і у світі. Це демонструє свіжа аналітика від Savills, одного з провідних світових консультантів нерухомості.

Ритейлери не повернули довоєнні доходи, але стабілізували їх – немає різких провалів, як було на початку 2022 року та блекауту минулої осені-зими.

Так, були і є перепони, основні з яких – зростання цін на сировину та ускладнена логістика (особливо, проблеми на польсько-українському кордоні та зростання вартості на транспортування товарів фурами), але все ж 98% магазинів свою роботу відновили.

Та й майже усі ТРЦ йдуть назустріч ритейлерам, зокрема, роблять знижки на оренду. В 2023-му у Blockbuster Mall було відкрито 100 000 кв. м, при цьому в оренді втрачаємо, бо потрібно вибудовувати партнерські відносини з орендарями. 

Про споживацький ринок в 2024 році

За даними McKinsey та World Retail Congress очікується, що у 2024 році зростання роздрібної торгівлі відбудеться:

Азія: обсяг роздрібних продажів у Азії становитиме $12,6 трлн. Це на 5,5% більше, ніж у 2023 році.

Північна Америка: обсяг $6,4 трлн. Це на 4,0% більше, ніж у 2023 році.

Європа: обсяг $4,4 трлн. Це на 3,5% більше, ніж у 2023 році.

В Україні обсяг продовжить зростання в середньому на 10% за даними UTG. Проте прогнози робити важко, це все залежить від ситуації на фронті. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку