
Лояльність в два кліки: як ЕКО Маркет та monobank створили додаткову зручність для клієнтів


Консалтингова компанія Deloitte Global опублікувала результати свого дослідження Impact Project, у якому взяли участь 150 брендів із 28 країн. Мета проекту: визначити, які нові віяння формують поведінку брендів на ринку, де головним орієнтиром стає вже не ціна, а цінність товару або послуги.
Як пише Marketing Challenge, у звіті говориться: «споживачі все більше прагнуть сприймати бренди як людей». Автори також стверджують, що «ступінь лояльності [споживача] залежить від одного кліка мишки або натискання на екран смартфона».
Споживачі дуже швидко дізнаються як про успіхи, так і про помилки брендів – усе таємне миттєво стає явним. Наприклад, марка, яку поважають у Європі, з великою часткою ймовірності матиме успіх на ринку африканських країн, а ось промах у Північній Америці може автоматично знизити довіру до бренду в Азії.
Кожен з брендів, який брав участь у дослідженні, прагне впливати не тільки на економіку, а й на суспільство. Але при цьому своїх цілей вони домагаються по-різному, використовуючи власні механіки і надихаючись різними принципами.
Deloitte згрупувала бренди в 4 основні сегменти з урахуванням поглядів компаній на лідерство, корпоративну структуру і ключові цінності.
Приклад: Siggi’s Dairy, бренд ісландського йогурту скир, що відмовився від пропозиції продавати свою продукцію в супермаркетах мережі Whole Foods, тому що не хоче перетворюватися на ходовий товар. «Ми активно розширюємося, але не прагнемо використовувати будь-яку можливість вирости на нові 5%-10%, тому що в кінцевому результаті це може вдарити по іміджу компанії та її цінностях», – говорить Барт Адлам, президент компанії, чий флагманський бренд у 2015 році збільшив темпи зростання продажів на 120%.
https://www.instagram.com/p/3MZxVCJXFQ/?taken-by=maple
Вивчивши ці 4 сегмента, Deloitte виокремив шість основних принципів, на яких ґрунтується зростання і філософія управління брендом у цих компаніях:
Impact Project також показав, які нові бізнес-моделі і метрики використовують бренди, що впливають :
Наприкінці звіту його автори пишуть:
«Щоб бути лідером, бренд має чинити, як лідер. Щоб створювати щось по-справжньому вартісне на сучасному ринку, треба мати лідерські якості, бути інноваційним і вирішувати соціальні проблеми. Потрібно бути стійким, гнучким і викликати довіру. Маркетинг тепер уже не просто продає – він налагоджує зв’язки і вирішує проблеми, покращуючи життя споживачів. На вершині виявляться ті бренди, які зуміють перетворити себе на об’єкти майбутнього бажання – товари, послуги, знаменитостей і філософії, всього того, що буде актуальним завтра». принципи лідерства
Наприклад, гурт «Океан Ельзи» вже став потужним національним брендом і знає, що будь-який відступ від обраної лінії поведінки автоматично порушить ДНК колективу. Фронтмен Святослав Вакарчук із першого дня твердо дотримується проукраїнської позиції, упевнений в тому, що українці можуть зробити свою країну сильною, і просуває цю ідею в маси (виступає з лекціями, дає коментарі, дотримується такої ж лінії в своїх акаунтах та соціальних мережах). І ні на які компроміси, навіть творчі, зі своєю позицією і совістю «ОЕ» не йде. Тому перш ніж укласти нову співпрацю з брендом, група не раз подумає.
Український бренд весільних суконь Сathy Telle представлений не тільки в Києві, а й у Москві, Санкт-Петербурзі та Лос-Анджелесі. Незважаючи на свою міжнародність, марка, яка загалом не орієнтується на українські візуальні традиції (а значить, при бажанні, могла б безболісно заретушувати своє походження), з гордістю говорить про своє українське коріння. «Весільні сукні з України» – такий напис стоїть на їхній головній Facebook-фотографії та на сайті бренду. Очевидно, для бренду національна ідентичність – частина власної філософії. Заради додаткової вигоди марка Сathy Telle навряд чи буде погоджуватися на співпрацю, що йде врозріз з її національними принципами.
«ОЕ» і Сathy Telle – типові «Навіщо?»-пророки по-українськи.
У минулому колега Вакарчука в «Голосі країни» Іван Дорн, ім’я якого вже давно стало брендом, у листопаді відкрив власний звукозаписний лейбл Masterskaya в Києві. З лютого лейбл запустив пошук початківців музикантів для співпраці і фактично став акселератором молодих талантів.
Сервіс доставки книг BookBox, який існує з 2015 року, повідомив: вони принципово не приймають будь-яку вертикаль управління. У них вільна система, і це стало частиною їхньої бізнес-моделі.
«Chief Executive Officer. Chief Revenue Officer. Chief Product Officer. Chief *місце для реклами* officer. Ці гучні посади походять від військових звань і створюють ієрархію в компаніях. Нашій демократичній команді не подобається цей устрій. Ми – самоорганізовані універсали. В кожного є свої обов’язки, але жива молода справа потребує постійного перемикання з одного на інше. Для нас CEO, CRO, CPO мають геть інші значення», – зазначив сервіс у пості на Facebook. Чим не самі собі менеджери і вільні радикали на українському книжковому ринку?
Це лише деякі приклади українських компаній, які вже працюють за новими принципами, виокремлиними Deloitte. принципи лідерства
За матеріалами: Marketing Challange