Cushman & Wakefield: ринок торговельної нерухомості України впевнено відновлюється

Cushman & Wakefield: ринок торговельної нерухомості України впевнено відновлюється

03.08.2021 07:45
  832
Костянтин Симоненко

В агентстві комерційної нерухомості Cushman & Wakefield Ukraine відзначають зростання попиту на якісні площі в першій половині 2021 року і спрогнозували його майбутній розвиток.

Цей матеріал доступний російською мовою

Керівник департаменту агентських і консультаційних послуг у сфері торговельної нерухомості компанії Cushman & Wakefield Ukraine Катерина Весна представила огляд ринку торгової нерухомості України в першому півріччі 2021 року. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами.

Зростання після кризи

Ще на початку 2021 року через непередбачуваність кількості локдаунів та їх можливої ​​тривалості, ринок торговельної нерухомості перебував у стані невизначеності. Однак вже після відновлення роботи ТРЦ стався сплеск відвідуваності і зростання товарообігу за рахунок реалізації відкладеного попиту. Тому, починаючи з травня, орендарі знову стали будувати плани розвитку власного бізнесу.

Однак загальна пропозиція нових площ змінилася незначно. Під час пандемії терміни здачі ряду об’єктів, заявлених до відкриття в 2020-му, перенесли на більш пізній період 2021-22 років. Тому інтерес орендарів був сформований наявною пропозицією.

Наприклад, у Києві нову пропозицію в другому кварталі 2021 склало 5692 кв. м, незначно збільшивши загальний обсяг ринку торговельної нерухомості столиці до 2,1 млн кв. м. Для порівняння: в 2019-му було здано 183 000 кв. м, а в 2020-му – 86 300 кв. м нових площ.

Вакантність та орендні ставки

Тому в столиці, наприклад, спостерігається стійкий тренд до поглинання вільних торгових площ – вже два роки поспіль рівень вакантності впевнено зменшується. Навіть відкриття ТРЦ Retroville в 2020 році не привело до зростання рівня вакантності.

Важливо відзначити, що існуючу вакантність в Києві на рівні 7,1% формують вільні площі в мегамоллах. А також площі, що звільнилися в деяких центральних проектах ТЦ і ТРЦ, в об’єктах першого і другого покоління, які розташовані в зонах з високим рівнем конкуренції.

Максимальні орендні ставки для торгових площ 100-200 кв. м знизилися і становлять $70-85 кв. м / місяць для кращих приміщень в кращих торгових центрах, і $55-60 кв. м / місяць для кращих приміщень уздовж центральних торгових вулиць. Причому якщо для ТРЦ верхня межа скоротилася всього на $5, то для стріт рітейла втрати виявилися вищими – на рівні $30-35. Однак для преміальних об’єктів столиці ставка прибутковості впала незначно, до 12,25%.

Перспективний розвиток

Київ, не дивлячись на найвищий рівень насиченості торговельними площами (557 кв. м площ на 1000 жителів), залишається найперспективнішим містом по частині зростання цього показника. Так, до кінця 2023 року він може вирости до 713 кв. м на 1000 жителів.

Так, в тільки 2021 році в Києві заплановано відкриття ТРЦ Respublika Park (GLA: 135 000 кв. м), друга фаза ТРЦ Blockbuster Mall (GLA 50 000 кв. м), ТРЦ ХІТ Mall (GLA 9600 кв. м).

В регіонах України в 2021 році планується відкриття другої фази ТРЦ Острів (GLA 18 000 кв. м) в Одесі і ТЦ Community centre L2 (GLA 8141 кв. м) в Житомирі.

Зокрема, в Одесі очікується зростання насиченості площ до 485 кв. м на 1000 жителів. Це місто на другому місці після Києва. Невелике зростання очікується в Харкові і Львові, чого не скажеш про Дніпро та Запоріжжя.

У той же час експерти відзначають тенденцію до розширення і реконструкції ТРЦ в регіонах і розвиток проектів районного значення, форматів торгівлі біля дому і скорочення форматів гіпермаркетів.

Без хліба і видовищ

Що стосується розважального сегмента, то він ще не вийшов з кризи – показники відвідуваності залишаються набагато нижчими, ніж в 2019 році, і подібні заклади все ще мають найбільший ризик тривалого закриття під час майбутніх спалахів захворюваності COVID-19.

У рестораторів схожа ситуація, лише з тією різницею, що попит з боку споживачів все-таки покращився, хоча і не досяг докризового рівня. Проте, розвиваються в основному мережі, у яких є формати роботи «на винос» і доставку.

У той же час активне будівництво житла посилило попит на товари для затишку та дому та, як очікується, ця тенденція буде зберігатися і в наступні роки, а кількість операторів або форматів продовжить збільшуватися. Ці ж фактори, а також активне проникнення цифрових технологій в усі сфери життя створюють сприятливі передумови для розвитку магазинів електроніки та техніки для дому.

Важливо також відзначити тренд щодо збільшення кількості людей, які займаються спортом. Актуальність цієї тенденції, яка зберігається і надалі, також позитивно позначається на торгівлі товарами для спорту, активного відпочинку і туризму.

Для всіх рітейлерів важливо продовжувати зміцнення і розвиток моделі омніканальності продажів.

Читайте також –

Конкуренція посилюється: які зміни відбуваються на ринку торговельної нерухомості Харкова


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку