Іван Чивкін, Антошка: Аромамаркетинг – історія появи та рекомендації по використанню

Іван Чивкін, Антошка: Аромамаркетинг – історія появи та рекомендації по використанню

02.02.2024 08:45
  1630
Дарія Осіїк

Директор з операцій та розвитку мережі магазинів Антошка Іван Чивкін у своєму telegram-каналі Miratem розповів про аромамаркетинг в ритейлі — як він з’явився, та як його використовувати. RAU публікує головні думки експерта.

Історія аромамаркетингу

Як елемент маркетингу запах почав використовуватися в середині 90-х в Австралії. Термін “аромамаркетинг” уперше використали теж наприкінці ХХ століття. В Україну цей тренд прийшов на початку XXI століття.

Дослідження Дрезденського університету підтвердили, що запах має вплив на зростання деяких показників:

  • +16% до часу, проведеного в закладі;
  • +15% до бажання щось купити;
  • +6% продажів.

Тож, приємний аромат вашого закладу чи торгової точки може впливати на збільшення продажів та прибутку, але це не відбувається миттєво. 

Як використовувати аромамаркетинг

Використовуючи аромамаркетинг треба дуже уважно підбирати запахи до своєї цільової аудиторії. Які фактори потрібно врахувати:

  • вік клієнта;
  • стать клієнта;
  • вид діяльності компанії.

Деякі фірми ароматизують навіть свої візитки та фірмові бланки.

Зазвичай аромамаркетинг використовують для створення унікального та привабливого запаху всередині торгових точок. Але важливо пам’ятати, що запахи іноді можуть і зашкодити бізнесу. Наприклад, якщо клієнт зайде у пекарню, а там замість аромату свіжої випічки буде запах цитрусів, то його мозок може надіслати йому «сигнал недовіри» до цього закладу. Або якщо клієнт зайде до СТО автомобілів, а там буде запах свіжоскошеної трави, то його мозку теж буде важко зрозуміти, що саме зараз «відбувається».

На підсвідомому рівні підміна запахів відлякує клієнтів. Крім того, варто пам’ятати про можливі алергічні реакції людей на певні речовини.

Найчастіше аромамаркетинг використовують власники бізнесів, які здебільшого орієнтовані на споживача з рівнем доходів вище середнього.

Досить активно аромамаркетинг використовують представники ресторанного бізнесу. Доведено наукою, що у людини сприйняття смаку їжі на 70 % залежить від її запаху. 

Цікавий експеримент провела компанія Starbucks (з погодження влади США): вони у деяких штатах на зупинках громадського транспорту, які знаходились поблизу їх кав’ярень, на деякий час розмістили ароматизатори із запахом свіжої кави. В результаті продажі цих кав’ярень зросли більше ніж у три рази.

Негативний вплив ароматів

Важливо звертати увагу на концентрацію аромату у повітрі закладу чи торгової точки. Вона не повинна бути занадто високою, бо це може призвести до негативних асоціацій у клієнтів.

Якщо аромат був занадто сильним, клієнт може згадувати про цей негативний досвід у таких випадках:

  • беручи до рук покупку;
  • відвідуючи той самий заклад знов;
  • коли відчуває цей запах навіть у меншій концентрації.

Наприклад, якщо під час відвідування стоматолога, в його кабінеті був сильний запах цитрусових, то це може вплинути таким чином, що людина буде постійно згадувати лікаря, коли відчуватиме цей аромат.

Про обладнання для аромамаркетингу та де його встановлюють

Варто пам’ятати, що навіть приємний запах у великій кількості може викликати негативні спогади та відчуття.

У сучасних пристроях, які випромінюють запахи, є можливість контролювати рівень концентрації та встановлювати необхідні параметри.

Існують спеціальні пристрої, які встановлюються у закладі. Зазвичай, це обладнання може мати настільне розміщення, кріплення на стіну або стелю. Також його можна встановлювати у саму систему вентиляції. Це все визначається виходячи з умов та характеристик локації: потрібно перевірити циркуляцію потоків повітря, щоб спеціалісти змогли визначити оптимальне місце для встановлення обладнання враховуючи розміри самого приміщення. Після цього, залишається лише встановити обладнання і торгова точка буде мати власний запах, який буде відрізняти його від інших. 

Варто пам’ятати, що аромамаркетинг потрібен  в першу чергу для того, щоб викликати у клієнта позитивні емоції та асоціації.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку