Як побудувати бізнес на продажі товарів економ-сегмента – досвід мережі Червоний маркет
Які інвестиції потрібні для відкриття магазину бюджетних непродовольчих товарів і як буде розвиватися ця ніша в найближчі роки.
Про це в інтерв’ю Delo.UA розповів керуючий партнер мережі Червоній маркет Сергій Євтушенко. Зараз мережа складається з 80 бюджетних магазинів непродовольчих товарів. Основні товарні позиції – парфумерія і косметика, побутова хімія, предмети гігієни, одяг для дорослих та дітей, біжутерія, іграшки, електротовари та багато іншого.
– Звідки взялася ідея магазинів Червоній маркет?
– У мене великий досвід роботи в роздрібній торгівлі, близько восьми років. У 2008 році ми з партнерами створили роздрібну мережу Мобільні фішки, де я відповідав за розвиток і відкриття нових торгових точок. За перші три роки існування компанії вдалося відкрити понад 150 магазинів Мобільні фішки, які спеціалізувалися на продажу мобільних телефонів та аксесуарів.
У 2010 році по всьому світу набирали популярності так звані “доларові магазини” зі всілякими товарами для дому за низькою ціною. Мені захотілося відкрити подібний бізнес в Україні. За консультаціями я звернувся до американських партнерів. Компанія, яка мене консультувала до відкриття першого магазину, називалася Discount King. Вони допомогли з вибором асортименту, навчили правилам мерчендайзингу і розміщення рекламних матеріалів. Крім того, багато часу приділили питанням геомаркетингу, тобто правильного вибору торгового майданчика.
Перший магазин відкрився в Оболонському районі Києва біля метро Мінська в 2012 році. Така локація відповідала кільком вимогам: густонаселений мікрорайон, близькість метро і низька орендна ставка. Після отримання першого контейнера з товаром з США довелося додавати в асортимент товари з національною специфікою. Велика кількість партнерів поставляли нам товар з одеського ринку Сьомий кілометр і оптових баз. Також ми працювали і з великими постачальниками супермаркетів.
– Уточніть обсяги початкових інвестицій?
– Витрати на відкриття першого магазину склали – $ 300 000. Це власні кошти. Після відкриття першого магазину я зі своїми колегами провів глибокий аналіз асортименту, в результаті чого нам вдалося оптимізувати товарні позиції, залишивши найбільш затребувані.
Також я помітив, що хороший ремонт і дороге устаткування викликають у покупців зворотний ефект. Складалося враження, що в магазині, напевно, все дорого. Тому ми і перейшли на більш дешеві рішення. Саме такі дії по оптимізації витрат принесли свої плоди при відкритті наступних магазинів.
Протягом 2012 року ми відкрили ще два магазини в столиці – поруч зі станцією метро Героїв Дніпра і центральним вокзалом. Витрати на їх відкриті склали – $ 50 000 за магазин.
– В яких регіонах зараз представлена мережа?
– У 2013 році були відкрили перші магазини за межами Києва. Це були такі міста, як Біла Церква та Житомир. За п’ять років існування компанії нам вдалося відкрити магазини практично у всіх обласних центрах України. Існують магазини в Луганській і Донецькій областях поруч із зоною розмежування. Поки що магазинів немає тільки на півдні України – Одеській, Херсонській та Миколаївській областях. Кількість магазинів зростала щорічно в 1,5-2 рази. У кількісному вираженні ми відкривали близько 15 магазинів в рік. Навіть під час кризи ми не зменшили обертів.
– Як розвивали мережу: самостійно або продавали франшизу?
– Після успішного запуску декількох торгових точок і перших кроків на шляху систематизації бізнесу, було прийнято рішення щодо залучення зовнішніх приватних інвесторів для відкриття магазинів. Ми пропонували модель франчайзингу з повним керуванням всіх процесів в магазині керуючою компанією. Саме такий підхід дозволив тримати швидкий темп розвитку нашої мережі без втрати якості послуг, що надаються.
– Скільки власних магазинів, а скільки по франчайзингу?
– Десь 50/50. Половина точок належить компанії, половина віддані під франшизу.
– Який бюджет відкриття магазину для потенційного франчайзі і за який час окупається магазин?
– Інвестиції становлять близько $ 50 000. Окупність настає протягом трьох років з моменту відкриття.
– Як працюєте з постачальниками?
– Ми ставимо собі в пріоритет сертифікацію продукції. Кожен постачальник нам зобов’язаний надати стандартний список документів, що підтверджують походження товару, сертифікати якості і так далі. Якщо постачальники в змозі виконати ці два пункти, то ми налагоджуємо співпрацю.
– Хто ваша цільова аудиторія?
– Наші основні покупці – жінки віком 25-40 років. Середній чек однієї покупки становить – 50 грн, в якому три товарні позиції. Клієнти повертаються до нас часто три рази на місяць.
– Хто ваші основні конкуренти?
– Це точки на ринках. Конкуренти зі схожою бізнес-моделлю – мережа магазинів “Півціни на все”. Ми перетинаємося з ними тільки в Києві і тільки за деякими товарними позиціями.
– Які плани щодо розвитку мережі?
– Плануємо відкривати магазини промислових товарів поруч з будинком. Хочемо відкрити до кінця 2017 100 торгових точок. Зараз перебуваємо в стадії пошуку комерційних площ. Створювати інтернет-магазин поки що не плануємо.
Джерело: Delo.UA