Чверть століття АТБ: топ-25 маловідомих фактів про найбільшу мережу магазинів в Україні

Чверть століття АТБ: топ-25 маловідомих фактів про найбільшу мережу магазинів в Україні

15.10.2018 09:00
  10341
Виктор Нагорский

Цікаві факти про засновників АТБ, їх перші кроки в бізнесі та розробку формату, а також про масштабування мережі, поглинання інших гравців і нинішні показники компанії.

Зовсім нещодавно корпорація АТБ відсвяткувала свій 25-й День Народження. На честь такої події компанія не поскупилася на гонорар для популярного на початку 2000-х іспанського співака Енріке Іглесіаса, який виступив на святковому концерті АТБ в Києві. З розмахом відзначили річницю одного з найбільших українських ритейлерів і в магазинах мережі. У всіх торгових об’єктах АТБ-Маркет в День народження діяли знижки на 2000 товарів, що досягали 40%.

Редакція RAU приєднується до привітань, і в честь свята підготувала топ-25 цікавих фактів про лідера продуктового рітейлу України. Як починався і розвивався бізнес, які зарубіжні рітейлери були прикладом при розробці бізнес-моделі, які мережі поглинула корпорація і що з себе представляє компанія зараз – в матеріалі.

  1. Корпорацію АТБ в 1993 році заснували бізнесмени Геннадій Буткевич, Євген Єрмаков та Віктор Карачун, які володіють компанією і зараз.
  2. На старті бізнесу засновники АТБ управляли компанією самостійно і лише з часом відійшли від управління, передавши його в руки топ-менеджерам. Генеральним директором Корпорації АТБ залишається Борис Марков, який займає цю посаду вже 13 років.
  3. Перші магазини компанії відкрилися в Дніпрі та працювали під назвами «Клен», «Каштан», «Тополя» і т.і. Потім назву спростили до «Продукти». У компанії жартували, що зміна вивісок пов’язана з тим, що закінчилися види відомих городянам дерев. Перший торговий об’єкт під вивіскою АТБ почав роботу лише в 1998 році.
  4. При розробці роздрібного формату засновники АТБ вивчали досвід рітейлерів Прибалтики, Польщі та Німеччини. В результаті компанія використовувала досвід німецьких мереж дискаунтерів Aldi та Lidl.
  5. АТБ – перша торгова мережа в Україні, яка почала працювати в форматі «дискаунтер». Ця бізнес-модель спрямована на зниження витрат за рахунок мінімальної кількості персоналу, спрощеного інтер’єру торгового залу і викладення товарів, що дозволяє пропонувати покупцям широкий асортимент товарів за цінами, нижчими від середньоринкових.
  6. Через десять років після запуску бізнесу мережа магазинів АТБ об’єднувала 85 магазинів в 12 містах України. За наступне десятиліття мережа зросла майже в 10 разів і в 2013 році налічувала 810 торгових точок.
  7. АТБ управляє найбільшою мережею магазинів в Україні. Станом на кінець першого півріччя 2018-го в мережі АТБ-маркет працювало 954 торгових точки. Для порівняння, другий український рітейлер за кількістю магазинів – Fozzy Group, в цей же час керував 540 торговими об’єктами.
  8. Поряд з найбільшою кількістю магазинів мережі АТБ також має найширший географічне покриття серед продуктових рітейлерів. Торгові точки компанії працюють в 22 областях і 247 населених пунктах країни.
  9. У АТБ одна з найбільших аудиторій клієнтів. За даними компанії щодня магазини мережі відвідують понад 3,5 млн покупців.
  10. Найбільше магазинів АТБ працює в Києві – 136. На другому місці Дніпро, де знаходиться центральний офіс компанії і 94 торгових об’єкта мережі.
  11. Мережа АТБ також є лідером продуктового рітейлу по динаміці розвитку в країні. Тільки в першому півріччі 2018-го вона відкрила 44 нових маркети. У найближчого переслідувача – мережі Делві – лише 17 відкриттів за перше півріччя.
  12. АТБ-маркет – друга за величиною мережа продуктових магазинів в Україні за загальною торговою площею після Fozzy Group. На початок 2018 року сумарний обсяг торгових площ під управлінням АТБ становив 411 803 кв. м.
  13. У ході розвитку АТБ повністю або частково поглинуло кілька дрібніших мереж. Серед них – Барвінок, Колібріс, 555 та деякі інші.
  14. Середня торгова площа магазину мережі АТБ – близько 450 кв. м. Найбільший магазин компанії, площею 1127,5 кв. м, працює в Дніпрі, на вул. Космічній, 6. Найменший займає всього 163,4 кв. м. Він знаходиться в Кропивницькому, за адресою: вул. Короленка, 34.
  15. АТБ – один з найбільших роботодавців в українській торговельній галузі: в компанії працює більше 50 000 чоловік. Тільки в 2017-му група створила понад 7000 нових робочих місць.
  16. АТБ відкриває власні освітні центри. У 2017 році пройшли навчання 4000 рядових працівників і 3000 співробітників адміністративного складу.
  17. Середній асортимент магазинів АТБ – близько 4000 SKU.
  18. У цілому АТБ співпрацює з понад 1000 постачальників. З них 95% – українських і 5% – зарубіжних виробників.
  19. Один з пріоритетних напрямків роботи АТБ – розвиток асортименту власних торгових марок. Вже зараз їх частка в загальному асортименті мережі становить 19,4%, а в загальному товарообігу – 23,3%.
  20. Наприкінці минулого року компанія АТБ-Маркет початку розвиток магазинів нового формату і вже до середини 2018-го оновила близько 60 торгових точок. При цьому в реконструйованих магазинах розширено пропозицію товарів середнього і верхнього цінових сегментів.
  21. Ще один новий формат – АТБ Експрес – компанія почала тестувати вже в 2018-му. Його основними нововведеннями стали оновлений дизайн фасаду та інтер’єру, нове стеллажне і холодильне обладнання, мінімальна площа касової зони та нові продуктові відділи «Свіжа випічка», «Вагове свіже м’ясо», «Власний розлив» (напої і пиво на розлив).
  22. Група АТБ однією з перших серед українських рітейлерів почала будувати мережу розподільчих центрів, до якої входять вісім сучасних мультитемпературних РЦ класу «А» загальною площею 133 000 кв. м.
  23. Вантажообіг розподільчих центрів корпорації АТБ становить близько 6000 тонн на добу або більше 2,2 млн тонн на рік.
  24. АТБ розвиває не тільки роздрібний, а й виробничий напрям. До складу корпорації входять кондитерська фабрика «Квітень» (ТМ Bravissimo, «Квітень», Biscuits Collection) та м’ясна фабрика «Фаворит» (ТМ «Добров», «М’ясна лавка», «Ковбасний ряд»).
  25. АТБ – один з найбільших платників податків країни. За інформацією Державної фіскальної служби в 2017 році компанія сплатила податків на 3,339 млрд грн. Це найбільший показник серед підприємств роздрібної торгівлі в Україні.

Читайте також –

Кращі жарти і меми українських рітейлерів у вересні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  131
Усі новини ринку