Аналітика JLL: як розвивається ринок ТРЦ Києва

Аналітика JLL: як розвивається ринок ТРЦ Києва

31.01.2019 01:07
  523
Виктор Нагорский

Після тривалого зниження рівня вакантності в торгових центрах Києва, частка вільних приміщень в ТРЦ стабілізувалася. Відповідно, і вартість оренди перестала зростати.

Цей матеріал також доступний російською мовою

За даними компанії JLL, у 4-му кварталі 2018 року вперше за останні два роки не відбулося зниження частки вільних площ на ринку торгових центрів Києва. У той же час за рік показник скоротився на 1,9 п.п. і склав 3,7%.

Тимчасова рівновага

«Припинення зниження частки вакантних площ зумовлено досягненням тимчасової рівноваги на ринку торгових центрів Києва. Після значного зростання у 1-му півріччі (на 20%) майже до докризового рівня – $1 140 за кв. м в рік ($95 за кв. м в міс.) – орендні ставки також стабілізувалися», – коментує Катерина Весна, керівник відділу торгових площ компанії JLL (Україна).

Разом з тим, у порівнянні з іншими європейськими столицями орендні ставки в Києві залишаються порівняно невисокими: наприклад, максимальна ставка оренди у Варшаві вище на 55%, у Празі – на 80%. Відносно низька вартість приміщень разом із зростанням купівельної спроможності населення сприяли стійкому попиту з боку міжнародних рітейлерів до українського ринку. Це також підтримувалося прагненням орендодавців нарощувати присутність відомих світових брендів у своїх об’єктах.

За інформацією JLL, у 2018 році на ринок Києва вийшов 21 новий бренд, переважно fashion-сегменту.

Знаковими стали відкриття перших магазинів шведського бренду H&M, Zara Home іспанської групи Inditex, турецьких рітейлерів Koton і DeFacto. Також було заявлено про швидкий вихід на ринок шведської мережі товарів для дому IKEA і французького спортивного гіганта Decathlon.

Девелоперська активність

Попит з боку рітейлерів, низька частка вакантних площ і зростаючі ставки оренди призвели до пожвавлення девелоперської активності. На найближчі два роки у Києві заявлено до введення 11 якісних торгових центрів сукупною орендопридатною площею близько 500 000 кв. м. Із них, згідно з прогнозом аналітиків компанії JLL, у 2019 році на ринку з’явиться 309 000 кв. м, якщо не відбудеться перенесення термінів введення.

«Якщо очікування реалізуються, то введення у поточному році виявиться максимальним для ринку торгових центрів Києва. Варто відзначити, що багато ТРЦ, запланованих на цей рік, були анонсованими і на попередні роки; серед них – Retroville, River Mall і Blockbuster Mall. У той же час динаміка будівництва і заповнення орендарями цих проектів сьогодні сигналізують, що вони будуть завершеними найближчим часом, – додає Катерина Весна. – Ми припускаємо, що запуск заявлених торгових центрів призведе до зростання частки вільних площ у середньому по ринку до 13-15% до кінця 2019 року».

В JLL відзначають, що у 2018 році ринок торгових центрів Києва збільшився на 49 000 кв. м за рахунок введення трьох об’єктів: 1-ї фази ТРЦ Auchan Rive Gauche, Рітейл Парку Петрівка і ТРЦ Smart Plaza Polytech. При цьому у 4-му кварталі сталася реконструкція частини МФК Silver Breeze під офіси, що зменшило обсяг ринку торговельної нерухомості на 6 600 кв. м. Таким чином, на кінець 2018 року загальний обсяг пропозиції ТЦ в українській столиці склав 1,03 млн кв. м.

Читайте також –

В очікуванні мегамолів: яким буде ринок торговельної нерухомості в 2019 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку