
Топ-20 українських ритейлерів у Facebook та Instagram за підсумками І кварталу 2025 року


Директор з операцій та розвитку мережі магазинів Антошка Іван Чивкін у своєму telegram-каналі Miratem розповів про фактори, які впливають на середній чек, а також як працювати над його збільшенням. RAU публікує головні думки експерта.
Для початку потрібно згадати або дізнатись про такі KPI:
В деяких компаніях/країнах ці KPI можуть мати іншу назву або інший переклад, але суть від цього не змінюється. Багато кому відома формула де ATV дорівнює товарообіг/кількість чеків, але в ній зовсім не має інформації про те, як можна якісно впливати на свій середній чек для підвищення товарообігу.
Щоб зрозуміти, як впливати на ATV, потрібно знати з яких складників він складається.
Ось інша дуже цікава формула середнього чека: ATV = UPT * ASP
Якщо співробітники вміють правильно працювати з UPT та ASP, то вони зможуть позитивно впливати на товарообіг.
Щоб збільшити показник UPT потрібно використовувати техніку продажів Cross-sell.
Cross-sell – це спонукання покупця придбати додатковий товар/послугу з інших категорій (супутні товари/послуги). Cross-sell потрібно використовувати, щоб клієнту запропонувати додаткові товари/послуги, які могли б його зацікавити.
Щоб вміти правильно використовувати дану техніку продажів, важливо розуміти що продавати, кому, як та коли. Головним фактором ефективності Cross-sell є актуальність пропозиції.
Для цих продажів більше підходить етап на якому клієнт вже визначився з вибором і готовий зробити покупку вашого товару/послуги. Товар/послуга, яку він обрав характеризує його проблему та потребу. Якщо Ви будете знати це, то зможете підібрати актуальні товари/послуги для додаткового cross-sell.
Цей інструмент продажів використовують як в офлайн, так і в онлайн.
Для вдалих додаткових продажів рекомендую:
Для збільшення показника ASP (середню вартість товару/послуги) також варто використовувати техніку продажів Up-sell.
Основна ціль Up-sell полягає в тому, щоб збільшити суму середнього чека за допомогою демонстрації клієнту вигоди та економії від покупки цього товару/послуги. Покупець за невелику доплату може отримати очевидну вигоду: збільшення обсягу товару/послуги (розмір, порція, кількість), розширений функціонал, збільшення обсягу або терміну послуги, нову та сучасну модель тощо.
Не треба боятися пропонувати покупцям змінити свій вибір у момент продажу, якщо це дійсно допоможе йому зробити правильніший вибір. Перевага цього методу в тому, що ви «працюєте» з клієнтами, які вже прийшли та роблять покупку.
Приблизно 20-30% клієнтів позитивно реагують на Up-sell та купують варіант який коштує дорожче.
Коли робимо пропозицію товару/послуги більшого розміру, можна підтримувати пропозицію додатковими бонусами або подарунками. Також варто давати декілька пропозицій наголошуючи на різних перевагах.
Up-sell теж використовують як в офлайн, так і в онлайн.
Коректне використання цих двох методів підвищення товарообігу дозволяють підвищувати задоволення клієнтів, демонструючи турботу до відвідувачів та покриваючи їх потреби.
Важливо пам’ятати, що такі дії повинні реалізовуватися як допомога клієнту в прийнятті правильного рішення. Це не повинно нагадувати стратегію «продати у будь-який спосіб».
Ці два методи можна використовувати одночасно до одного клієнта: пропонуємо вибір і піклуємося про клієнта за допомогою Up-sell та мотивуємо на додаткові покупки за допомогою Cross-sell.
Для таких вдалих продажів рекомендую:
IPT (довжина чека) – це кількість унікальних проданих одиниць товару/послуг у чеку.
Пояснюю в чому різниця між цими двома KPI:
IPT ілюструє наскільки добре компанія та співробітники використовують різноманітність свого асортименту товарів/послуг.
На суму середнього чека впливають наступні фактори:
Звісно, в деяких компаніях ці пункти можуть не мати впливу, але у більшості «звичайних» мережах такий вплив є.
Раджу поміркувати, що позитивно та негативно впливає на вас та ваш бізнес, а після цього з гарним настроєм йти далі працювати або відпочивати.