Андрій Жук, RAU: туристи з Близького Сходу принесли українському рітейлу приблизно $25 млн виручки
В Україну масово їдуть туристи з країн Близького Сходу. Експерти кажуть, що крім пізнавального туризму, іноземні гості активно проводять свій час в торгових центрах і бутіках Києва, Львова, Одеси.
Цей матеріал доступний російською мовою
Наскільки суттєво зросли виторги в рітейлі – в ефірі телеканалу Київ розповів Андрій Жук, голова правління Асоціації рітейлерів України. За його словами, цього літа відзначається приріст гостей переважно з Саудівської Аравії та Оману. Але не варто перебільшувати роль іноземних туристів у відновленні роздрібної торгівлі України. Так, в Україну приїхало близько 25 000 туристів із зазначених країн, а тільки один ТРЦ Ocean Plaza щодня відвідують 50 000 людей.
Тим не менш, це допомагає збільшити попит на товари в українському роздробі. Виходячи з того, що велика частина туристів приїхала в столицю, і припущення, що в середньому кожен з них витратить тут на шопінг близько $1000, можна говорити про додатковий виторг в $25 млн.
Є кілька причин, за якими жителі близькосхідних країн скуповуються в Україні, незважаючи на приблизно схожий рівень цін на батьківщині туристів. По-перше, на відпочинку всі щось купують, бо шопінг в країні перебування – це ще одна розвага. По-друге, в інших країнах немає деяких торгових марок, представлених в Україні.
По-третє, з’являється все більше цікавих українських брендів, а також в Україну заходять багато міжнародних компаній, яких раніше тут не було. Наприклад, H&M, IKEA та інші. Що зробило шопінг в Україні не менш комфортним, ніж в Італії. Тому вже й українці майже не їздять за покупками, як це було раніше.
Цікаво відзначити, як швидко зреагували українські рітейлери і ресторатори на раптовий приплив нових клієнтів, багато з яких не знають англійської. Так, в ресторанах Дмитра Борисова вже можна побачити меню на арабській мові, а один з торгових центрів розмістив рекламні борди на двох мовах: українською та арабською.
Якщо говорити про вподобаннях іноземців, то вони дуже схожі з загальносвітовими трендами. Якщо молодь вибирає демократичні за ціною марки, такі як Zara LC Waikiki і т.п., то покоління 35-50 річних вважають за краще брати речі від преміальних брендів. Тому в ЦУМ Київ теж досить таких туристів. Їх, серед іншого, привертає концепція сучасного універмагу (department store), де в одному місці багато торгових марок.
Повна версія коментаря
Читайте також –
Андрій Жук: ТРЦ і рітейл після локдаунів – скільки потрібно часу, щоб відновитися?