Аналітика Nielsen: частка продажів ВТМ в українських мережах майже втричі менша, ніж у Європі
Чому покупці готові віддавати перевагу власним торговим маркам мереж, які категорії ВТМ користуються найбільшим попитом серед українців і що стримує розвиток ВТМ в країні.
За даними Nielsen, частка ВТМ в Україні в 2017 році склала 11,7% в обсягах продажів. У той час як в цілому в Європі частка ВТМ, за даними 2016 року, становила 31,4% і постійно зростає.
Схожа ситуація, де потенціал для розвитку приватних марок мереж великий, спостерігається в країнах Латинської Америки, Азії та в країнах Тихоокеанського регіону, де частка ВТМ становить менше 10%, за даними за 2016 рік.
«Одним з обмежень, з якими зустрічаються мережі, є продуктивна здатність бренду, – коментує Юрій Ліщук, директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen в Україні. – Часом мережам складно знайти партнера, який готовий виробляти приватну марку в потрібному обсязі. У більшості випадків бренди готові і мають необхідну продуктивну потужність. Дилема в тому, виробляти чи ні конкуруючу марку в портфелі бренду. Тому важливо розвивати малих і середніх виробників, які будуть зацікавлені у виробництві ВТМ для мереж».
Чому покупці готові віддавати перевагу власним торгівельним маркам мереж? В Україні, тому що «дешевше, ніж марки виробників» – кажуть споживачі вже кілька років поспіль. Однак у 2017 році знизилася кількість тих покупців, які вважають, що приватні марки – це «оптимальне співвідношення ціни і якості» – з 36% до 24%.
Серед товарів, які українські споживачі купують під власною торгівельною маркою, лідирують бакалія (рис, борошно, цукор і т.д.) – 78%, молочні продукти (70%), консервовані та упаковані продукти харчування (68%), миючі засоби для дому (60%), паперові вироби (туалетний папір, серветки і т.д.) –59%.
«Сьогодні бренди мають справу з поколінням міленіум, яке через 10 років витіснить бебі-бумерів і становитиме більшість покупців в світі. Мілленіали більш відкриті до нового і готові пробувати нові продукти. Це стосується і приватних марок мереж. Це покоління вимогливе до всього, що забезпечує їм комфорт та пропонує будь-які варіанти товарів для будь-якого способу життя. Так народжується лояльність до бренду, незалежно від того чи це відомий бренд або приватна марка мережі. Якість і додаткова цінність – ось, що цінує мілленіал», – вважає Юрій Ліщук.
Читайте також –