Олексій Гришко, LC Waikiki: прихід H&M в Україну не буде для нас критичним

Олексій Гришко, LC Waikiki: прихід H&M в Україну не буде для нас критичним

20.03.2017 08:50
  1627
Виктор Нагорский

Регіональний директор LC Waikiki в Україні про те, як компанії вдалося закріпитися на ринку в період кризи, а також про відкриття першого магазину формату Outlet і подальші плани розвитку.

Турецький бренд одягу LC Waikiki вийшов на український ринок перед самою кризою – в 2013 році, проте складна економічна ситуація в країні не завадила розвитку компанії. У той час як багато зарубіжних брендів, які працюють в Україні, переглядали плани розвитку і відмовлялися від відкриття нових торгових точок, LC Waikiki продовжував інвестувати і розвиватися, відкриваючи нові магазини не тільки в Києві, але і в регіонах. Зараз мережа LC Waikiki налічує вже 17 торгових об’єктів в Україні, а зовсім недавно турецький бренд відкрив перший Outlet–магазин в країні. Детальніше про це відкриття, а також про те, як компанії вдалося закріпитися на ринку в період кризи в інтерв’ю rau.ua розповів регіональний директор LC Waikiki в Україні Олексій Гришко.

Знижки для всіх

– Чому вирішили розвивати формат Outlet в Україні? Чи є магазини цього формату в інших країнах?

– До цього часу Outlet були представлені тільки в Туреччині, Казахстані – тих країнах, які традиційно генерують найбільший товарообіг і, відповідно, найбільшу кількість сезонних залишків. Враховуючи швидку експансію LC Waikiki в Україні, за три роки у нас накопичилося достатньо товару, який був вивезений на склад через несезонність. Ми вирішили, що краще надати нашим покупцям можливість придбати цей товар за зниженими цінами, ніж будемо платити за його зберігання. Ще на етапі переговорів з торговим центром New Way, проаналізувавши залишки товару на складі, вирішили відкрити тут Outlet. В районі станцій метро Осокорки-Позняки-Харківська проживає багато шанувальників бренду LC Waikiki. Враховуючи великий попит на нашу продукцію, в найближчому майбутньому плануємо відкрити ще кілька магазинів у цій частині Києва.

– Яким буде асортимент магазину і максимальний розмір знижок?

– Тут будемо представляти сезонні товари. Влітку – літні колекції минулих років, взимку – зимові колекції. Ну і в будь-якому випадку будуть якісь базові товари, які актуальні увесь рік – брюки, джинси, сорочки, поло і т. д. Практично весь асортимент магазину завжди буде представлений зі знижками до -70%.

– Чи задоволені ви першими результатами роботи Outlet-магазину в ТРЦ New Way?

– Як правило, магазин демонструє хороші показники з моменту офіційного відкриття – з тієї дати, яку ми анонсуємо за допомогою радіо, білбордів, соцмереж та інших маркетингових активностей.

Магазин в ТРЦ New Way ми запустили за два дні до офіційного відкриття, і в ці два дні єдиною складністю для нас були черги на касах.

Зізнаюся, приємно бачити такі потоки в нашому магазині.

– Чи маєте намір надалі відкривати магазини формату Outlet в Україні?

– Після двох днів роботи цього магазину ми думаємо, де взяти залишки для другого Outlet (сміється). Якщо серйозно, то не виключаю, що в майбутньому буде відкриватися більше магазинів такого формату, в тому числі – і в регіонах. Вже зараз у нас працюють три магазини (в Чернігові, Житомирі та Запоріжжі), в яких представлені товари минулих сезонів. Однак назвати їх повноцінними Outlet не можна, тому що уцінених товарів в них не більше 20-30%.

– Чому LC Waikiki в Україні зараз відкриває магазини тільки в торгових центрах? Чи не розглядаєте можливість розвитку в стріт-ритейлі?

– На жаль, після 2013 року стріт-рітейл в Україні трохи просів, в тому числі – головна торгова вулиця країни – Хрещатик.

Однак бачимо, що зараз потоки людей повертаються на торгові вулиці, тому ми розглядаємо деякі локації в стріт-рітейлі в таких містах як: Київ, Львів та Одеса.

Випереджаючи графік

– Які стратегічні плани розвитку компанії в Україні?

– Всі плани українського підрозділу компанії узгоджені з власниками LC Waikiki і побудовані на період до 2023 року. До цієї дати у нас має бути мінімум 60 магазинів. Втім, вже зараз рухаємося з випередженням даного графіка. Тільки в березні цього року відкрили три нових торгових об’єкта у Києві, Дніпрі та Кривому Розі. Враховуючи, що є кредит довіри і повна підтримка з боку головного офісу компанії, не бачу ніяких бар’єрів, щоб не виконати поставлену мету.

– Інвестиції для розвитку мережі в Україні виділяє головний офіс компанії LC Waikiki?

– Раніше розвиток дійсно відбувався за рахунок інвестицій головного офісу в Туреччині. Адже в умовах кризи нам було достатньо складно розраховувати на свої ресурси. Проте криза – це час можливостей. У багатьох країнах LC Waikiki став лідером саме в кризу – в Туреччині, Румунії, Болгарії, Казахстані. В Україні зробили ставку на таку ж стратегію. Але вже з цього року будемо розвиватися за рахунок власних оборотних коштів.

– LC Waikiki дуже швидко масштабує бізнес по Україні. Як вдається зацікавити девелоперів у відкритті своїх магазинів?

– По-перше, багато хто в Україні вже знають LC Waikiki.

Так само, як McDonald’s генерує постійний потік відвідувачів на фуд-корті, так і наші магазини генерують великий трафік в галереї магазинів.

Міжнародних рітейлерів, які зараз активно інвестують в Україну та розвивають магазини в такому ж форматі, можна перерахувати на пальцях однієї руки. А враховуючи, що ми завжди намагаємося домовитися про чесні і взаємовигідні умови з девелоперами, то і вони йдуть нам на зустріч.

– Як в останні роки змінюється поведінка і вподобання українських споживачів у fashion-рітейлі?

– Через кризу в країні український покупець став набагато більш акуратно відноситися до витрат на одяг. Ті, хто ще чотири роки тому дозволяв собі одягатися в торгових марках дорогого сегменту, зараз переорієнтувалися на більш доступні бренди. На щастя, цінова політика LC Waikiki дозволяє нам розраховувати на приріст клієнтів навіть в період кризи. У 2016 році у нас був хороший приріст товарообігу в гривні, і навіть невелике зростання в доларах. Більш того, в цьому році ми серйозно переглянули ціни, за рахунок чого одяг колекції весна-2017 буде на 15% дешевше в гривні, ніж у сезоні 2016 року. Так, через це ми дещо втрачаємо маржу, але розраховуємо істотно збільшити товарообіг і, відповідно, прибуток.

Адже за нинішньої економічної ситуації на ринку ціна і якість є ключовими факторами залучення потоку покупців і успіху в рітейлі.

– З 2013 року багато зарубіжних компаній призупинили розвиток в Україні. Але останнім часом почастішали розмови про прихід в Україну H&M, турецьких брендів Koton і De Facto. Як їх прихід в країну вплине на український fashion-рітейл і як LC Waikiki має намір реагувати на посилення конкуренції?

– Дійсно, починаючи з 2014 року український ринок був нестабільний, і багато боялися інвестувати в країну. Тепер же інтерес зарубіжних брендів до України свідчить про те, що ринок оживає. Втім, LC Waikiki зумів скористатися кризовим періодом сповна. Нам вдалося закріпитися в Україні, у бренда з’явилося багато лояльних покупців. Тому для нас навіть прихід H&M не буде критичним, а вихід турецьких рітейлерів навіть буде на руку.

Якщо ті ж Koton і De Facto відкриють магазини прямо навпроти наших торгових точок, то ми зможемо працювати в синергії та залучати додаткові потоки відвідувачів.

Тим більше, що з цими брендами LC Waikiki конкурує лише за деякими лінійками товарів.

Сильні регіони

– До приходу в український підрозділ LC Waikiki ви два роки займалися розвитком бренду в Білорусі. Які нюанси ведення бізнесу в цій країні запам’яталися? Як вважаєте, наскільки цей ринок перспективний для українських рітейлерів?

– Багато компаній бояться незрозумілого білоруського законодавства і втручання держави в міжнародний бізнес компаній. Однак якщо компанія веде бізнес абсолютно прозоро, то ніяких побоювань бути не повинно. В цілому на білоруському ринку конкуренція у сфері fashion-рітейлу набагато менше, ніж в Україні. LC Waikiki вийшла на білоруський ринок в 2014 році, і до кризи 2015 року, яка була спровокована обвалом цін на нафту, єдиним головним болем для нас було своєчасне завезення нового товару. Зрозуміло, що у кризу ситуація погіршилася, але ринок продовжує розвиватися.

Зараз у нас вже 12 магазинів у Білорусі, всі вони прибуткові, тому я не бачу причин не інвестувати далі.

З особливостей ринку також можу зазначити, що основні торговельні точки в Білорусі знаходяться в Мінську, тому столичні магазини торгують набагато краще регіонів.

– Хіба в Україні ситуація не така ж?

– В Україні ситуація схожа, але тут окрім Києва дуже хороші показники також демонструють міста-мільйонники. Приміром, відкриті нами магазини в Дніпрі стабільно входять до п’ятірки найбільш успішних в країні. Однак ми ставимо за мету охопити всю Україну, тому не обмежуємося найбільшими містами. Зараз готуємося відкривати магазини в Полтаві, Тернополі, Вінниці, Херсоні. Звичайно, платоспроможний попит в цих містах сильно відрізняється від київського. Однак там і конкуренція значно менше. А враховуючи цінову політику LC Waikiki, товари в наших магазинах часто дешевше, ніж на ринках цих міст.

Читайте також –

Новим директором LC Waikiki в Україні призначено Ярему Івахіва


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку