R&DBS-2017: РЕПОРТАЖ І ФОТОЗВІТ
6 грудня в КВЦ Парковий пройшов ювілейний, вже п’ятий за рахунком саміт індустрії рітейлу та девелопменту Retail & Development Business Summit 2017. Що обговорювали, про що говорили і до чого прийшли на заході.
В цьому році RDBS знову побив рекорд – на цей раз захід відвідало 450 топ-менеджерів і власників компаній сфери рітейлу та девелопменту. На Retail & Development Business Summit 2017 виступили понад 40 спікерів, які представляють всі напрямки сфери торгівлі, девелопменту та сегменту b2b. Всі вони визнані експерти, знайомі зі всіма нюансами українського рітейлу, серед них: СЕО Інтертоп Сергій Бадрітдінов, генеральний директор modnaKasta Андрій Логвин, CEO Цитрус Віталій Кузнєцов, комерційний директор Immochan Ukraine Анна Корягіна, співвласник ССС Кшиштоф Янота, голова Наглядової ради Multiplex Антон Пугач, Chief Financial Officer METRO Cash & Carry Ukraine Андрій Цвих та інші.
Титульним партнером заходу виступила мережа студій одягу VOVK – №1 серед молодих українських брендів одягу за темпами зростання і довіри клієнтів. Генеральним партнером заходу стала одна з найбільших ювелірних мереж в Україні: компанія Золотий Вік. Генеральним технічним партнером виступила компанія ВТ Ukraine.
Всього програма включала в себе сім тематичних блоків, які охопили всі сторони життя і роботи вітчизняного рітейлу. Перша сесія була присвячена досвіду та планами на розвиток міжнародних компаній в Україні. У панельній дискусії взяв участь генеральний директор ТОВ «ДЦ Україна», ТМ Watsons Томаш Вроблевскі, регіональний директор LC Waikiki Олексій Гришко, директор з міжнародної експансії Etos S. A. (власник бренду DIVERSE) Дорота Ясинська, директор з розвитку роздрібної мережі Vodafone Retail Олександр Крупко, директор ТОВ “Дисиес Україна”, міжнародної мережі хімчисток 5aSec в Україні Маріуш Журек.
Ще двома виступаючими стали представники бренду ССС в Україні – співвласник ТОВ «ЦЦЦ Україна» Кшиштоф Янота і country manager Максим Кінаш. Вони представили презентацію на тему «New concept of CCC stores» і розповіли про українську експансії польського бренду і новий концепт магазинів мережі. Модерувала сесію Євгенія Соломатіна – Head of retail agency and consultary Cushman & Wakefiend Ukraine.
Сесія №2 RDBS-2017 цілком була присвячена піднятим питання попередньої сесії: бізнес в період трансформації. Модератором виступив managing partner Deloitte Ukraine Андрій Булах. З його подачі спікери обговорили труднощі, що виникають у бізнесу останні кілька років і супутні їм тенденції, а також нові шляхи для розвитку.
Своєю експертною думкою поділилися директор департаменту інвестиційно-банківських послуг Dragon Capital Михайло Гранчак, Chief Financial Officer Metro Cash&Carry Ukraine Андрій Цвих, СЕО Інтертоп Сергій Бадрітдінов і голова наглядової ради ТМ КОСМО Сергій Бартощук. Вони поділилися успішними кейсами ведення бізнесу в сучасній Україні та розповіли про складнощі і особливості роботи на нашому ринку.
Після нетривалої кава-брейк, новий склад спікерів обговорили теми мультиканальности і e-commerce, здатних стати як можливим майбутнім класичного рітейлу, так і ймовірною загрозою для нього. З презентацією «Кредитні картки магазинів і ТЦ: новий фінансовий інструмент для підвищення лояльності покупців, зростання трафіку і продажів» виступив директор CardService Дмитро Богодухов. За ним слово взяв співзасновник і генеральний директор modnaKasta Андрій Логвин. Він розповів про те, що маркетплейси зараз у всьому світі переживають період інтенсивного росту, змалював тренди в міжнародному та українському e-commerce, а також дав декілька порад офлайн роздробу. На його думку, великі українські бренди вже зараз повинні займати нішу в найбільших світових маркетплейсах, так як за ними майбутнє.
Ще одним спікером третьої сесії став керівник напрямку систем моніторингу та управління Lem Systems Instana Сергій Лощаков. Його доповідь була присвячена методам контролю ефективності сучасних програм і корисним інструментам для топ-менеджменту рітейлу. Модерувала сесію директор з маркетингу Нова пошта Ірина Холод.
Наступну програмну сесію семита — «Реконцепція в рітейлі. Очікування та реальні результати» — представив цілий ряд спікерів, яких модерував засновник і CEO IDNT Микола Чумак. З презентацією «Реконцепція АГРОМАТ. 9 місяців нового Шляху» виступили представник власника компанії Ольга Тадай і директор департаменту маркетингу Ольга Носова. Вони поділилися з аудиторією кейсом ребрендінгу АГРОМАТ, а також представили нову візуальну ідентичність бренду, в розробці якої креативним партнером стала компанія FEDORIV.
Про масштабний ребрендинг також розповіли директор з маркетингу Укрпошта Артур Цвинтарний і партнер та керуючий директор Michurin Дмитро Логгинов. Темою їхнього спільного виступу став ребрендинг Укрпошта, який включив в себе оновлений логотип, слогани компанії і новий підхід в сервісі до клієнтів.
Ще двома спікерами сесії стали голова ради директорів ГК Світлотек Зіновій Монастирський, який виступив з презентацією «Світлодіодна революція — нові можливості для рітейлу» і директор по Південній і Східній Європі/Центральної Азії 4Service Group Сергій Пашковський. Його спіч був присвячений новим стандартам якості в технологічних комунікаціях між компаніями і клієнтами або як залишатися завжди на зв’язку зі своїм клієнтом.
В сесія №5 експерти ринку девелопменту розбирали, чим живуть центри торгівлі сьогодні, в рамках якої були представлені презентації нових об’єктів. Джон Хейл, Director Central Eastern Europe Chapman Taylor (Прага), виступив з презентацією оновленого торгово-розважального комплексу River Mall, а Анна Корягіна, комерційний директор Immochan Ukraine, ТРЦ Rive Gauche. Обидва об’єкти почнуть роботу вже в 2018 році. Перший з них відкриється в лютому наступного року, а другий – в третьому кварталі 2018 року.
З темою тенденцій розвитку ТРЦ і розважального tenant-mix також на цій сесії виступив Роман Михайленко – директор з розвитку QubicaAMF Worldwide. Роман раніше займався управлінням маркетингом в мережі ТРЦ Екватор, Аквапарк DreamIsland і працював в ТРЦ DreamTown, а також управлінням найбільшою в Україні мережею сімейних розважальних центрів Турбіна. Ще одним спікером стала Ірина Круппа – генеральний директор МФК Gulliver, яка до цього сім років пропрацювала в італійській девелоперській компанії King Cross Group, яка, в тому числі, стоїть за будівництвом торговельно-розважального комплексу у Львові King Cross Leopolis. Модерував сесію Олександр Фіалка – керуючий партнер Retail & Development Advisor (RDA).
Шоста сесія називалась “Куди рухається український рітейл на тлі світових тенденцій”. Відкрилась вона спільною презентацією Вікторії Баришнікової, директора з маркетингу та ідейного натхненника ТД Шико і Ярослава Филобока, менеджера з розвитку BFC Contsruction “Як вижити бізнесу в висококонкурентному середовищі на прикладах компанії BFC contsruction і ТМ Reima”. У панельній дискусії взяли участь як досвідчені гравці ринку, який далеко не перший рік борознять ринок українського рітейлу, так і нові імена, які поділилися думкою з приводу того, куди рухається український рітейл на тлі світових тенденцій. Так, серед спікерів був CEO Цитрус Віталій Кузнєцов, компанія якого по праву вважається лідером серед мереж магазинів гаджетів і аксесуарів в Україні. Ще одним виступаючим став співвласник Designed for Fitness Антон Данилов, який заснував компанію в лютому 2015 року і за 2,5 роки її існування разом з партнерами зміг відкрити понад 140 точок продажів в 24 країнах світу.
У панельній дискусії також виступив співвласник Fashion-бренду W8Less Данило Шаш, CEO L. A. P. T. I. Олександр Верник, співзасновник ювелірного бренду Kochut. Handcrafted Jewelry Юрій Кочут і співзасновник ювелірної компанії KAZKA Jewelry Олександр Гладько. Модерував сесію редактор портал Асоціації рітейлерів України RAU.UA Іван Зайцев.
Заключна програмна сесія: «Рітейл-гуру. Рецепти довголіття і ключові складові успіху» пройшла у форматі дискусії. У ній взяли участь керуючий партнер шведсько-українського проекту DYB | Develop Your Business Ігор Гут, голова ради директорів Цитрус Дмитро Расказов і голова наглядової ради Мультиплекс Холдинг Антон Пугач. Вони поділилися з залом рецептами довголітства компаній і ключовими складовими успіху. Вже в процесі дискусії до них приєднався засновник Укрзолото, Street Food Group, Новий Базар і Хлебарський Олексій Рогожинський.
Після семи насичених сесій, Retail&Development Business Summit завершився неформальною вечіркою, де гості заходу змогли відпочити від насиченого дня і розслабитися в невимушеній атмосфері дружніх веселощів. Під час заходу партнери RDBS розігрували численні призи та подарунки.
Асоціація рітейлерів України дякує всім спікерам, гостям та партнерам заходу, без яких проведення саміту було б неможливо:
Титульний партнер самміту VOVK.
Генеральний партнер – Золотий Вік.
Генеральний технічний партнер – BT Ukraine.
Офіційні партнери заходу – ТРЦ River Mall, LanTec, Укртелеком, Венбест.
Партнери саміту RDA, Alef Estate, Insana, 4Service group, CardService, QubicaAMF, InfoVision, Lioncom, Franchise Group, Vodafone, UA Pay і Хамелеон Софт.
Спеціальний солодкий партнер – Сміян.
Генеральний медіа-партнер – Новий час.
Медіа-партнери: Ukrainian E-Commerce Expert, DYB | Develop Your Business, EUcon, РБК Україна, Commercial Propperty і СУП (Спілка українських підприємців).
Партнери Асоціації рітейлерів України: Dragon Capital, Deloitte, RDA, ЦК Світлотек, MIRA top recruiting, facility-компанія SHEN, ТЦ Піраміда, ТЦ Амстор, ТРЦ Victoria Gardens і BFCconstruction.