Галерея Лафайєт по-київськи: фоторепортаж з урочистого відкриття ЦУМ

Галерея Лафайєт по-київськи: фоторепортаж з урочистого відкриття ЦУМ

04.12.2016 10:15
  1866
Микола Маранчак

Розкіш, епатаж, мистецтво та перші корнери світових гігантів у Києві. ЦУМ

Лоском та красою ЦУМу вдалося затьмарити все, що відкривалося раніше в Україні, але відсутність цін, доступних пересічному українцю, з першого дня почала набирати велику кількість обурених відгуків у соціальних мережах. На думку Facebook-аудиторії, для людей із зарплатою 5-7 тисяч гривень, у ЦУМі можна скупитися хіба що в Watsons і магазині іграшок Мауглі. З представлених брендів тут важко хоча б частину зарахувати до категорії середній або середній+, тому для більшості універмаг може перетворитися на місце прогулянки, на кшталт музею, де можна буде подивитися на відверту розкіш. А шопитися тут, найімовірніше, зможуть собі дозволити лише заможні українці та закордонні гості.

Чи втратить від цього головний універмаг країни квінтесенцію свого існування, як «універсального магазину», у подальшому буде залежати від його орендодавців. Поки ж нічого схожого на бренди середньої руки типу Zara, H&M, Marks&Spencer, Mango або популярних нині польських і турецьких брендів, тут немає. ЦУМ далеко відійшов від мас-маркету і широку аудиторію, з огляду на збільшену за кілька останніх років конкуренцію серед якісних торгово-розважальних центрів, буде залучити складніше.

З другого боку в Києві немало бюджетних торгових центрів, так чому б ЦУМу не претендувати на звання улюбленого місця для шопінгу головних модників і модниць країни, як, наприклад, галереї Лафайєт у Парижі або Harrods у Лондоні, що належать до найбільших і найфешенебельніших універмагів світу. Незважаючи на те, що Harrods вважається одним з найдорожчих місць Лондона, він входить до трійки його найвідоміших визначних пам’яток. Якщо оновленому ЦУМу вдасться домогтися такої популярності, він неодмінно стане українською «меккою» не тільки для вітчизняних шоперів, але і світових. У будь-якому разі в задумі засновників створити преміум у концепції Hight Street можна несподівано помітити щиру віру в розвиток економіки країни і в те, що кількість платоспроможних покупців буде тільки зростати.

RAU побувала на урочистому відкритті ЦУМу і відобразила все, що відбувалося в ньому.

Взагалі у ЦУМу за один тиждень було три відкриття – перше, технічне, відбулося ще 28 листопада, про що RAU докладно написало в репортажі «Хай буде ЦУМ: як виглядає головний універмаг країни», після чого він то працював, то не працював. 2 грудня ЦУМ зібрав на закриту вечірку відомих українських селебрітіс, дизайнерів, стилістів і провідних українських рітейлерів, щоб у форматі TSUM GRAND FASHION SHOW познайомити їх з асортиментом модних брендів. Цим закритим відкриттям, ймовірно ЦУМ красномовно і позначив свою ключову цільову аудиторію, якій перш за все хотів би бути презентований. Третє відкриття – «урочисте» – відбулося в суботу, 3 грудня, і цього дня ЦУМ могли відвідати всі охочі. Однак, забігаючи наперед зазначимо, що «урочистостей» було не так вже й багато: крім розіграшів ніякої розважальної програми не було передбачено.

img_9054

Доповнив її музичний супровід, що доносився з універмагу, у якому чергувалися американська класика, Glass Animals, Daft Punk і композиції українського електро-фолк гурту Onuka.

img_9049

Охочих першими потрапити досередини і зробити знаменну покупку першого ж дня, виявилося більш ніж достатньо. Усі 14 ескалаторів були переповнені і ледь справлялися з потоком людей.

img_8557

img_8796

Ці ескалатори, а також скляний купол, площею 277 кв. м, є чи не головною визначною пам’яткою і ноу-хау – завдяки грі світла вони виглядають вражаюче незалежно від того, дивишся знизу вгору чи зверху вниз.

img_8664

img_8882

На семи торгових рівнях представлено понад 300 торговельних марок. Деякі з них відкрили корнери в Україні вперше, як, наприклад, американський чоловічий бренд Michael Kors або німецький бренд Eduard Dressler. Інші відкрили тут магазини в новій концепції. Наприклад – американський бренд New Balance.

img_8595

img_8641

Але більшості не довелося замислюватися над дизайном своїх магазинів, оскільки всі вони представлені на загальному відкритому майданчику з мінімумом внутрішніх перегородок, а кожен окремий поверх обслуговує одна загальна каса.

img_8580

img_8648

img_8763

Раніше генеральний директор ЕСТА Холдинг Максим Громадцев зазначав, на момент відкриття в ЦУМ почнуть роботу близько половини орендарів, проте, відчуття порожнечі, за винятком 4-го поверху, не було. Порожні стелажі були помітні хіба що на 3-му поверсі, в інших місцях їх майстерно завуальовано.

img_8744

Рішення проблеми виявилося простим до геніальності – на різних поверхах просто відкрили виставки мистецтв, при перегляді яких створюється враження, що все так і має бути. Наприклад, на першому поверсі представлена виставка українських ювелірів.

img_8626

img_8633

На третьому поверсі розташована експозиція, що розповідає про історію української моди 1940-1990-х років. Тут представлені роботи таких видатних художників, як Герц Мепен, Володимир Несміян та Лідія Авдєєва.

img_8768

img_8786

Після реконструкції в оновленому ЦУМ з’явився цокольний поверх, якого раніше не було. Усі чоловічі бренди зібрані тут.

img_8570

Для більшого відчуття чоловічої простору також на цокольному поверсі продаються мотоцикли. Хоча цінники на них присутні, вони тут швидше для декору, ну хіба хтось насправді вирішить купити мотоцикл у ЦУМі.

img_8582

Ще тут розташована примітна робота українського скульптора Данила Ровенчина «Точка зору», яка вписується в концепцію чоловічого простору. Надалі, правда, її може замінити черговий бутик.

img_8592

Для зручності відвідувачів ЦУМ, українською та англійською мовою розроблені детальні покажчики, що надають можливість не тільки дізнатися про зонування кожного поверху, а й про послуги, які можна відразу й не помітити: ательє і ремонт взуття, хімчистка, кімната мрій (що це поки невідомо), салон краси, розташування банкоматів і навіть гардероб на п’ятому поверсі, до якого, утім, поки одяг здати не можна.

Єдиним поверхом, що поки залишився абсолютно закритим, залишився сьомий рівень. Там будуть розташовані кафе, ресторани, шампань-бар, кімната для куріння, а також літня тераса. Але як розповіли у відділі Інформаційної довідки, раніше весни відкриття годі чекати.

img_8921

Зона ЦУМ UA, яка буде наповнена брендами made in Ukraine, поки закрита. Займе вона площу 450 кв. м і представить близько 30 українських брендів і дизайнерів. Як писала раніше RAU, у ній розмістяться і фіналісти конкурсу ЦУМ UA. У категорії Одяг та взуття переможцем за версією журі став взуттєвий бренд Marsala, призерами – бренди одягу Podolyan і Finch. Переможцем народного голосування став взуттєвий бренд L.A.P.T.I. У категорії Аксесуари та сувеніри переможцями стали компанії Smart Tie (народне голосування) та SammyIcon (за версією журі), а призерами – Larbre і 1DEA.me. Серед компаній, які представляють категорію Товари для дому та іграшки перемогла DevoHome, призерами стали Pototskiy і WOODWERK. Усі вищеназвані компанії отримають можливість продавати свої товари в ЦУМі на пільгових умовах.

img_8816

Але як виявилося, це далеко не єдині українські бренди, представлені в універмазі. Наприклад, на третьому поверсі свій «острівець» відкрила дизайнер шкіряних аксесуарів Proskurovskaya. Також на різних поверхах можна знайти Anna Key, Vozianov і роботи деяких інших українських дизайнерів.

img_8793

На п’ятому поверсі до дня відкриття Samsung влаштував безкоштовне тестування окулярів віртуальної реальності Gear VR. Причому презентація проходила не тільки всередині магазину, але і зовні на відкритому майданчику ЦУМ.

img_8841

img_8861

img_8866

Дитячу зону представила компанія МАУГЛІ. Площа її магазину склала понад 450 кв. м, розташований він на п’ятому поверсі ЦУМ. Ніяких інших магазинів дитячих іграшок тут більше не планують.

img_8870

img_8872

img_8875

Та ж історія з Watsons, що розташований на шостому поверсі. За словами директора супермаркету drogerie Watsons Марини Рязанової, в ЦУМ, їх «обрали, оскільки вони найкращі».

У загальній метушні, RAU вдалося поставити їй кілька запитань.

– Для ЦУМ розробляли новий стиль?

– Не зовсім. Це спеціальний проект, аби вписатися в концепцію шостого поверху ЦУМ.

– За асортиментом новий магазин відрізняється від інших?

– Тут представлені ключові товари Watsons, в іншому асортимент усічений з огляду на невелику територію магазину.

– Скільки становить площа магазину?

– Його площа – 100 кв. м.

– Чому магазин розташований саме на поверсі фуд-корту?

– Тому що на інших переважно відкриті майданчики, а тут Watsons вписався найкращим чином.

img_8986

img_8976

День відкриття ЦУМу Watsons вирішив провести не без традиційних активностей – зі знижками для покупців, які зробили покупку на суму не менше 75 гривень, а також безкоштовним макіяжем та аквагримом.

img_8995

img_9002

Фуд-хол на шостому поверсі універмагу виявився зонованим до суворості просто і лаконічно, відділи поділяються за назвами: М’ясо, Сири, Риба, Бакалія.

Оператором м’ясного відділу стала мережа Миргородського м’ясокомбінату – М’ясторія, заснована 2015 року. М’ясний відділ універмагу зайняв площу 120 кв. м.

img_8891

img_8902

Оператором рибного відділу стала компанія Egersund Seafood, яка зайняла площу 140 кв. м. А оператором відділу «Овочі та фрукти», на площі 70 кв. м, компанія FRESH&GO. Тут також розмістився еко-бар, де готуються свіжовичавлені соки та смузі.

img_9008

Відділ «Вино та лікери», що ще не відкрився, представить компанія Good Wine.

img_8915

Також тут є відділ «Шоколад», представлений «Львівською майстернею шоколаду». Директор майстерні в ЦУМі Віталій Задворний прокоментував RAU відкриття в універмазі.

– Чому в ЦУМ представлена саме «Львівська майстерня шоколаду»?

Наскільки мені відомо, у ЦУМі хотіли бачити тільки найкращі компанії в своєму сегменті, саме ми їм підійшли. З другого боку ми були і в старому ЦУМі, змінився лише формат магазину.

– Цінова пропозиція чимось відрізняється від львівської?

– Цукерки – ні, тільки барна пропозиція – кава, гарячий шоколад та інше.

– Які очікування від нового ЦУМу?

– Головне, щоб не гірше, ніж було. Це перший універмаг у країні такого статусу – звичайно очікування високі.

img_8928

img_8932

img_8944

Загалом, шостий поверх з його фуд-кортом значно відрізняється від усіх інших поверхів – тут більше вільного простору і можна за чашкою кави зробити перепочинок, відпочиваючи від надмірного шуму та «мурашника» універмагу.

img_8907

img_8959

Головне потім дочекатися ліфта для спуску вниз.

img_8917

Після чотирьох років очікування до киян повернулася торгова гордість столиці. За цей час сталося багато змін, зокрема, сильно збільшилася кількість сучасних ТРЦ у столиці. Чи зможе тепер центральний універмаг Києва зайняти належне йому місце серед них, буде залежати від багатьох факторів. Шоу і відчуття свята триватимуть недовго, а необхідність залучати не тільки нових, але і постійних покупців буде нагальною завжди. Чи стане ЦУМ новим Лафайєтом, покаже лише час.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку