Прийти по-французьки: Decathlon відкрив перший в Україні магазин (фоторепортаж)
Одяг та спорядження для 70-ти видів спорту, шоу-руми, зони тестування і товари українського виробництва, – чим може здивувати перший в Україні Decathlon, з чим пов’язаний вихід саме зараз і чому це важливо.
Цей текст доступний також російською мовою
Слово Decathlon походить від грецького «десятиборство» – саме з цим посилом у 1976 році Мішель Леклерк, двоюрідний брат засновника Ашан Жерара Мюльє, відкрив у Франції свій перший супермаркет спортивних товарів. Сьогодні рітейлер представляє вироби для 70 видів спорту і всі вони з 23 березня представлені в Україні як у першому в країні офлайн-магазині, так і запущеному в цей же день інтернет-магазині decathlon.ua. Напередодні офіційного відкриття, RAU побувала в Decathlon в Рітейл Парку Петрівка і дізналась, як він виглядає і що в ньому представлено. Про це і не тільки – в нашому фоторепортажі.
«Україна – велика європейська країна і значна частина її населення займається різними видами спорту, – в коментарі RAU поділився генеральний директор українського підрозділу Decathlon Флоран Гійє. – Я впевнений, що ми зможемо запропонувати українцям багато корисних товарів гідної якості, як для початківців спортсменів, так і для професіоналів».
Урочисте відкриття торгової точки найбільшого в світі виробника спортивних товарів Decathlon Group в Києві відбулося 23 березня 2019 року. Об’єкт знаходиться в Рітейл Парк Петрівка за адресою просп. Степана Бандери, 15 г, і займає площу 2500 кв. м.
За мірками мережі, що відкриває торгові точки з площею від 500 кв. м до 12 000 кв. м – Decathlon в районі м. Почайна середніх розмірів. Але його з лишком вистачило, щоб представити товари всіх 26 власних брендів для 70 видів спорту. Для відвідувачів працює вісім кас і дві точки сервісного обслуговування.
Французький спортивний рітейлер Decathlon прийшов у нашу країну саме зараз не випадково – зовсім недавно компанія змінила правила свого розвитку за кордоном. Якщо в попередні роки мережа виходила тільки в одну нову країну за рік, то зараз таких обмежень немає.
Це дозволило тільки за останні два роки географії мережі зрости з 20 до 56 країн, серед яких Україна опинилася в компанії Японії, Греції, Хорватії та інших. Для рітейлера з оборотом $11 млрд на рік (згідно з даними за 2018 рік), така експансія не визвала труднощів.
“В останні три роки Decathlon: улюблений бренд французів, – говорить генеральний директор українського підрозділу Decathlon Флоран Гійє. – Компанія визнана кращим місцем для роботи у Франції”. Два роки поспіль компанія входить в топ-5 кращих роботодавців Франції згідно зі звітом організація Great Place to Work Institute.
Особливість Decathlon також в тому, що компанія пропонує низькі навіть за українськими мірками ціни. В ній не часто можна знайти промоушени і знижки – цінники певного рівня зберігаються на постійній основі. Сприяє цьому те, що компанія не закуповує і перепродує товари, а виробляє сама. Крім того, щоб підтримувати репутацію якості, на окремі незношувані вироби тут пропонується довічна гарантія, наприклад, на велосипедні рами. А якщо клієнти оцінюють товар в інтернет-магазині на дві зірок і нижче з п’яти, його знімають з виробництва і продажу.
Кожна із запропонованих зон магазину присвячена одному конкретному спортивному напрямку. При цьому, як правило, кожен вид спорту представлений однією – двома під-марками з родини Decathlon. Так, наприклад, на вході в магазин покупець бачить зону з самокатами, роликами, скейтбордами, лонгбордами та іншим інвентарем і спорядженням для міських видів спорту бренду Oxelo.
На початку кожного відділу є підписи, щоб шукати потрібний товар було швидше і зручніше. У другому і третьому відділі знаходяться велосипеди, комплектуючі та аксесуари – вся екіпіровка, необхідна для практики цього виду спорту. Представлені вони під марками Decathlon – Rockrider і B’Twin.
Вся розробка від промальовування макета і розрахунку навантаження інженерами до складання готових запчастин від стратегічних постачальників відбувається на заводах компанії. Якщо концепція розробляється у Франції, то виробництво, наприклад, товарів для гірських лиж і туризму знаходиться в Альпах. Такий крок зроблений заради тестування товару в реальних умовах. Виробництво велосипедів Decathlon знаходиться в Португалії, Румунії та Італії. Щорічно компанія продає 25 000 велосипедів.
В середньому Decathlon створює 2800 нових продуктів щороку.
Є в Decathlon і українські виробники. Кілька моделей взуття для туристичних походів розробляється в Прилуках. Звідти це взуття відправляється на продаж у більшість країн, в яких представлена мережа.
Українське виробництво Decathlon знаходиться також в Закарпатській області і в Сумах. Воно працює тут починаючи з 2012 року, і поставляє у французьку мережу кросівки, воротарські рукавички, ключки для хокею, бігові лижі та Інший інвентар. Спеціально для тестування українських рукавичок бренду Kipsta в Україну навіть приїжджав легендарний воротар мадридського «Реала» і збірної Іспанії Ікер Касільяс.
За словами директора з виробництва Decathlon в Україні Жерома Біанки, все українське виробництво не має аналогів ні в нашій країні, ні в інших. «Ці українські бренди Decathlon представлені тільки в нашій мережі і в інтернет-магазині Decathlon. Ближче до зими асортимент made in Ukraine тут в Рітейл Парку Петрівка ще розшириться – з’являться хокейні ключки, бігові лижі та інше для сезонного спорту», – пояснює він.
Найближчим часом компанія планує розширювати українське виробництво, так що місцевих товарів стане ще більше.
У відділах фітнесу, кросфіту і пілатесу можна знайти як дрібний інвентар – скакалки, резинки, обручі, роли, – так і великі тренажери, призначені для спортзалів. Ще кілька відділів присвячені кардіо-тренуванням. Тут представлені бігові кросівки, спортивний одяг, домашні тренажери. Окремо знаходиться зона товарів для спортивної ходьби.
В кінці залу в самому центрі представлений інвентар для ігор в теніс, стрільби з лука і дартс. Частина цього інвентарю також можна протестувати – тут розтягнута сітка та встановлено тенісний стіл.
З не самих типових напрямків – цілий відділ для кінного спорту з сідлами, стременами, захисною екіпіровкою та іншим.
Інвентар для водних видів спорту розробляється біля Атлантичного океану. Родзинкою відділу є маска Easybreath, яку бренд запустив всього три роки тому. Вона дозволяє мати повний огляд під водою, не обмежений типовою водолазної маскою, а головне дихати і воді, і на суші. Маску можна протестувати в спеціально встановленому стенді.
Тут же продаються жощовики для занять яхтингом та інших морських пригод.
В зоні командних видів спорту можна протестувати футбольні та баскетбольні м’ячі, забивши або закинувши їх у ворота/сітку.
Мультибрендовою зоною в Decathlon на Почайній є хіба що відділ риболовлі. Артикулів тут на порядок більше, ніж в інших відділах, так як різні види риболовлі вимагають багато різного дрібного інвентарю.
Поруч – кілька відділів для туризму. Вартість рюкзаків тут стартує від 100 грн – це невеликі рюкзаки на 10 л, які підійдуть дитині або дівчині для прогулянки на природу або екскурсії. Представлено тут і багато іншого важливого для походів спорядження: намети, спальні мішки, каремати, столові предмети, одяг і взуття.
Для України вихід такого гравця спортивного одягу і спорядження можна порівняти з появою H&M для мас-маркету. До виходу французів в цьому сегменті тут працювало всього кілька мереж. “Decathlon працює у форматі дискаунтера, який в першу чергу почне забирати клієнтів у ринків”, – вважає керуючий партнер консалтингової компанії RetaiNet Олександр Ланецький.
Чи змінить Decathlon кон’юнктуру українського спортивного ринку – покаже час. Наступний магазин групи в Україні можна очікувати лише у другій черзі київського ТРЦ Rive Gauche на Лівому березі Дніпра в Києві. Відкриття попередньо заплановано на III квартал 2020 року. Про це RAU повідомила прес-служба CEETRUS Ukraine – девелопера торгово-розважального центру. Будівельні роботи вже почалися. Точна адреса об’єкта – вулиця Здолбунівська, 17.
Читайте також –
Огляд sport & outdoor: Decathlon, Under Armour, Columbia, Intersport, SportCenter та інші