Магазин в телефоні: що чекає український ритейл з розвитком мобільної торгівлі

Магазин в телефоні: що чекає український ритейл з розвитком мобільної торгівлі

21.06.2018 04:39
  996
rau

M-commerce поступово стає основним локомотивом розвитку електронної торгівлі. Як українським компаніям підготуватися до неминучого «мобільному буму».

У своїй колонці для AIN.ua генеральний директор Astound Commerce Україна Дарина Горницька пояснює, звідки взявся тренд стрімкого розвитку m-commerce, що потрібно враховувати при адаптації під мобільні пристрої і на які показники спиратися. RAU підготувала скорочену версію статті.

Перші кроки в мобільній комерції реалізувала одна з FMCG-компаній, яка більше десяти років тому представила «автомати без грошей» в Гельсінкі. Купити напій в автоматі можна було за допомогою SMS. Зараз екрани смартфонів стають все менше, мобільні гаджети – все розумнішими, а індустрія електронної комерції з кожним роком – все більше і більше. Темпи активності весь час зростають: обсяг мобільного трафіку збільшився на 21% в порівнянні з попереднім роком. Все більше брендів слідують за покупцями і пропонують нові онлайн-канали для вибору товарів і послуг (мобільний сайт, додаток, соціальні мережі та месенджери).

Місце України на карті світового m-commerce

В Україні ситуація з ринком мобільної комерції інакша, ніж в Америці чи країнах ЄС. Хоча загальне мобільне проникнення в Україні досягло 128%: кількість мобільних підключень становить 58,2 млн (деякі абоненти використовують SIM-карти двох-трьох операторів одночасно), багато українців досі не користуються смартфонами. А це значить – лише незначна частина має достатній онлайн-досвідом для здійснення покупок з мобільного пристрою.

Згідно з дослідженням Mobility Report від Ericsson проникнення смартфонів в Україні в минулому році склало 44%. Для порівняння, в Румунії показник становить 58%, в Польщі – 72%, а в США досягає 88%. При цьому ринок гаджетів поступово насичується новими більш доступними смартфонами, що позитивно відіб’ється і на розвитку m-commerce.

Ще одним іспульсом для мобільної комерції в Україні може стати запуск 4G. Швидкісний інтернет стане доступнішим і з’явиться не тільки в мегаполісах. Таким чином, LTE несе нові можливості для рітейлерів в сегменті m-commerce.

Наприклад, старт надання послуг 4G в Великобританії в 2013 році спровокував зростання мобільних покупок в 2,6 рази напередодні Різдва. Схожий пік мобільної комерції спостерігався в Україні відразу ж після запуску технології 3G. Це підтверджують і великі гравці fashion-сегмента на ринку електронної комерції. З моменту переходу України до нової технології зв’язку, трафік ключових мобільних операторів виріс на 40%.

Виходячи з перерахованих вище факторів, Україна має великий потенціал у зростанні популярності мобільної комерції, принаймні її fashion-сегмента. Українським брендам варто підготуватися та подумати над створенням мобільного веб-магазину або, як мінімум, над адаптацією існуючого сайту.

Смартфони на шляху до мобільного досвіду покупок

Смартфон – вікно в новий цифровий світ. І це підтверджує статистика. Якщо в 2014 році в світі було 38% користувачів смартфонів, то в 2016 – вже 62,9%, а через рік очікується близько 5 млрд власників розумних гаджетів. Це сприяє появі нових онлайн-звичок у користувачів.

Так, наприклад, в минулому році покупки в інтернеті займали шосте місце серед найбільш популярних активностей у користувачів мобільних пристроїв після соціальних мереж, перегляду відео та новин і т.д. А число digital-покупців за даними Statista в минулому році склало 1,66 млрд осіб. За останні 20 років сегмент мобільної комерції дуже виріс, поступово досягаючи обсягу продажів e-commerce. За підсумками святкового сезону 2017 року загальний дохід від m-commerce склав $35,9 млрд, а це на 28% більше, ніж у попередньому році.

Все більше брендів адаптують свої веб-сайти для мобільних пристроїв, забезпечуючи омніканальность клієнтського досвіду: від офлайн-магазину до мобільної версії сайту, додатків і навіть прогресивних веб-додатків.

При цьому головне завдання рітейлера полягає в тому, щоб конвертувати кількість кліків на мобільному сайті в реальні покупки товарів. Цьому сприяють ряд додаткових можливостей m-commerce рішень:

  • релевантний пошук на сайті – 68% споживачів оцінюють пошук потрібних товарів як «дуже важливий» для здійснення покупки;
  • якісний контент – для 59% клієнтів важлива якість зображень продукту;
  • інтеграція online-покупок з доставкою в магазин – двоє з трьох покупців зробили online-покупку з доставкою в фізичний магазин протягом останніх трьох місяців;
  • багатоканальність продаж – для трьох з чотирьох споживачів важливі опції покупки як в інтернеті, так і в офлайн-магазині, доставка в день замовлення і можливість перевірити запас товарів в різних каналах.

Ключові бар’єри на шляху до m-commerce

Швидкість підключень

Повільне або нестабільне підключення викликають побоювання у клієнтів, що вони будуть відключені в процесі покупки. І це ще одна причина, по якій користувачі вважають за краще купувати вдома. Так, згідно з дослідженням Google, повільне завантаження сторінки сайту на смартфоні дратує близько 46% користувачів.

Мобільний UX-дизайн

За даними того ж дослідження Google, близько 57% відвідувачів онлайн-магазинів на мобільному не влаштовує дизайн, в тому числі й відсутність оптимізації під різні екрани смартфона. Наприклад, якщо в мобільній версії магазину дуже маленькі кнопки, клієнтові незручно шукати, відкривати та вибирати потрібной товар зі свого гаджета.

Обмеження розмірів екранів на мобільному пристрої

Якщо покупець не знайомий з продуктом або зовнішнім виглядом товару, то в багатьох випадках не вирішується придбати його на смартфоні. Наприклад, планшет показує зовсім інший досвід покупок.

Питання безпеки особистих даних

Користувачі переживають, що їх мобільні пристрої будуть атаковані вірусами, що може призвести до крадіжки особистих даних (деталі банківської карти, захисні паролі та інші особисті дані).

Технічна сторона мобільної комерції

Щоб розвивати бізнес в сегменті m-commerce, потрібно почати з адаптації веб-магазину для смартфонів або ж створити мобільну версію сайту.

Розробники e-commerce-рішень все частіше переходять на підхід mobile first, думаючи спершу про потреби клієнта зі смартфоном, а потім розширюють можливості онлайн-магазину для користувачів планшетів і ПК.

Mobile first – це техніка, при якій сайт верстається спочатку для пристроїв із меншими можливостями, а потім за допомогою media queries (дозволяє застосовувати стилі на основі інформації про дозвіл пристрою) додаються можливості і додаткові «плюшки».

Але мобільна версія сайту може трансформуватися з уже існуючою версією веб-магазину бренду. Серед технологій для створення адаптивної версії або готового мобільного сайту виділяють такі:

  • адаптивний дизайн – змінює відображення веб-сайту на різних екранах (HTML-код на всіх пристроях однаковий). При цьому може застосовуватися ще динамічний адаптивний дизайн: змінюватися порядок блоків або віддалятися невикористаний контент;
  • динамічний показ – визначає браузер, перетворюючи HTML для конкретного пристрою;
  • інший URL (іншу адресу) – це окремий мобільний сайт, який створюється як окрема CMS, за допомогою оболонки API або з використанням конструктора.

Крім перерахованих вище технологій, останнім часом зростає популярність сервісу прогресивних веб-додатків (Progressive Web App або PWA). Вони виглядають як звичайна онлайн-сторінка або сайт, але можуть відображатися як традиційний мобільний додаток, доступний в автономному режимі.

Автор: Дар’я Горницкая, генеральний директор Astound Commerce Україна

Джерело: AIN.ua

Читайте також –

Дослідження: більше 40% інтернет-магазинів України не оптимізовані для мобільних


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку